Toon posts:

Geen frames, maar wat wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb overal gehoord dat het gebruik van frames erg slecht is en aan de hand van gegeven argumenten kan ik daar goed inkomen. Nou wil ik een dynamische pagina bouwen en heb gehoort dat je met php bestanden in tabel-cellen kan laden. Ik heb me rot gezocht maar het enige dat ik kon vinden was het gebruik van een i-frame. Die werken alleen niet in NetScape heb ik ontdekt bij het testen van een probeersel.
Nou vraag ik me af hoe jullie elke keer je navigatie en kop om je pagina zetten. Laad je die elke keer weer met gebruik van een template, of is het echt mogelijk om een php-gegenereerde pagina in een tabelcel te laden? Het klinkt zo makkelijk en ik dacht dat ik het zo even zou coderen maar nu het erop aan komt kan ik het niet in praktijk brengen. :'(

Hulp wordt zeer gewaardeerd.
Bedankt,

Johannes

Verwijderd

dmv php genereer je gewoon je html document.
zet de info waar je de info wilt.
snap t probleem nie ? :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

www.php.net/include

php werkt serverside.. Het invoegen gebeurt dus ook aan de serverkant. Zo goed als alle serverside talen ondersteunen deze constructie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik denk dattie include bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 14:23 schreef woeitje het volgende:
dmv php genereer je gewoon je html document.
zet de info waar je de info wilt.
Dus jij genereert elke keer de komplete pagina inclusief kop en dergelijk. Ik genereer in losse bestanden html pagina's met contents maar als je dan op een link klikt krijg je alleen die pagina. De navigatie e.d. moet er dan weer om geladen worden. Laad je dat elke keer opnieuw?

Dat include lijkt me logisch maar dat moet toch bovenaan de pagina? Of kan dat gewoon op de plek in de tabel waar je het bestand hebben wil?

• Grum
  • Niet online
Probeer het zelf even :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op maandag 22 april 2002 14:28 schreef terra-man het volgende:

[..]

Dus jij genereert elke keer de komplete pagina inclusief kop en dergelijk. Ik genereer in losse bestanden html pagina's met contents maar als je dan op een link klikt krijg je alleen die pagina. De navigatie e.d. moet er dan weer om geladen worden. Laad je dat elke keer opnieuw?

Dat include lijkt me logisch maar dat moet toch bovenaan de pagina? Of kan dat gewoon op de plek in de tabel waar je het bestand hebben wil?
Wat zijn de argumenten tegen frames dan :?

En ohja als je de include(); tag gebruikt dan kun je in de files die hij required de variablen uit de hoofdfile lezen :) of was dat nou require() :o En ja dat kan op de plek waar je het bestand wil :)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 14:28 schreef terra-man het volgende:
Laad je dat elke keer opnieuw?
jij bent goed zeg :7
Of kan dat gewoon op de plek in de tabel waar je het bestand hebben wil?
kun je dat antwoord toevallig niet uit de context halen? o.k. het staat er niet expliciet... maarja anders geven ze dat antwoord vast niet :)

Verwijderd

Topicstarter
jij bent goed zeg :7
Met frames hoeft dat anders niet dus zo logisch is dat nou ook weer niet.

En tegen-argumenten, zoekmachines hebben moeite met het spideren van je pagina, in sommige browsers of sommige situaties werkt de terug-knop van je browser niet goed, sommige browsers ondersteunen zelfs geen frames.

Verwijderd

Als je kop en je nav errug zwaar zijn dan gebruik ik toch echt wel een frameset. Als ie licht is niet(al sprak dat volgens mij wel voor zichzelf)

• Grum
  • Niet online
Frames zijn per definitie kut omdat ze crossbrowser bijna niet gelijk te krijgen zijn qua 'look'.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 16:14
Op maandag 22 april 2002 14:40 schreef voetenzalf het volgende:
Als je kop en je nav errug zwaar zijn dan gebruik ik toch echt wel een frameset. Als ie licht is niet(al sprak dat volgens mij wel voor zichzelf)
dat maakt geen moer uit.. als het goed is blijft je kop en nav redelijk hetzelfde over alle pagina's en kan elke browser deze gewoon uit de cache vissen :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.