Toon posts:

[Samba-RedHat] Lan browser (Lisa)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een RedHat server, en een windows 95 werkstation. Samba geinstalleerd. verder weinig aan veranderd want ik kon direct vanaf windoos shares benaderen op de server. Maar: Hoe kan ik vanuit RedHat Shares benaderen op de Windows bak? Ik heb al met die Lanbrowser geklooid, maar ik weet dus niet hoe ik het allemaal in moet stellen.
Linux: 192.168.10.12 / 255.255.255.0
Windows: 192.168.10.15 /255.255.255.0
Verder moet ik erbij zeggen dat ik nog maar net met Linux bezig ben, en het mischien een hele domme fout kan zijn, maar ik kan het echt niet vinden. Nogmaals, ik heb aan samba verder niets ingesteld.. want het werkte dus al (1 richting dan). alvast bedankt.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt met de KDE browser gewoon naar [url="smb://192.168.10.15/"]smb://192.168.10.15/[/url] bijvoorbeeld. Dan kun je bestanden ophalen, schrijven kan er niet mee. Als je een share wilt mounten op een map moet je smbmount gebruiken. Dit staat ook in de FAQ:
Het mounten van de share genaamd "MP3" op een externe windows computer met (netbios)naam "computer1" , waarbij ik toegang heb tot die share met usernaam "muziek" en wachtwoord "toegang" onder de directory /mnt/mp3:
mount -t smbfs //computer1/MP3 /mnt/mp3 -o username=muziek,password=toegang

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Het is gelukt :)