dreamcast de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
om tijdens het installeren van windows wat te doen te hebben ben ik aan het overwegen om een dreamcast te kopen. Is dit echter de moeite waard? Ik weet dat de ondresteunig hiero slecht is, maar vlak over de grens in duitsland hebben ze nog massa's (engelse) spellen te koop.
Dus, is zo;n dreamcast nog de moeite waard?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Nee, de dreamcast is NIET de moeite waard.
Hij is NU al slechter dan een PC [kwa performace, ondersteuning, aantal games, etc.]

De dreamcast is niet eens goed genoeg om Asault maps voor UT te draaien, dat is dan ook de reden dat er geen asault mode is voor de dreeeamcast versie van UT.

Als je TOCH een console wilt kopen koop dan aan PS2. beste performance/support/etc. van het moment, maar kan nog steeds niet aan de PC tippen...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Tsja of de PS2 voor fl.1200,- of de Dreamcast die binnenkort fl.300,- gaat kosten. Veel spellen op de Dreamcast zijn gewoon erg goed en zeer de moeite waard om te spelen.

Dat de Dreamcast niet tegen een PC op kan doet niet tet zake. Het gaat om de prijs/kwaliteit verhouding en als de prijs binnenkort zakt is het een zeer aantrekkelijke aankoop, al is het maar om de periode tot de PS2 betaalbaar is te overbruggen.

Vergeet ook niet dat door de tegenvallende verkoop van de Dreamcast, veel spellen voor die Dreamcast snel in de uitverkoop gaan en dus snel goedkoop zijn. Dit gebeurde ook met de Saturn.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:31
Ja, maar dan wil natuurlijk wel wat zeggen he! De producenten zijn ook niet gek, als de spellen voor de dreamcast slecht verkopen, zullen ze natuurlijk niet snel spellen daarvoor gaab maken. Ik zou op de ps2 wachten.

• bjorn
  • Niet online
de dreamcast kost op dit moment niet veel, en zal straks een kwart van een ps2 kosten. Daarnaast zou je, als er (bijna) geen spellen hier meer te krijgen zijn nog altijd iso's kunnen downloaden.... (japanse import dus, daar zullen ze wel blijven releasen) Ik heb echter nooit op een dreamcast gespeeld/aan het werk gezien, vandaar mijn vraag of ie de moeite waard was. De screenshots van ferarie f355 en soul calibur/ doa2 zagen er veel belovend uit. Het gaat zich mij eigenlijk om het volgende: Is de gameplay van de huidige sega spellen bevredigend?

• bjorn
  • Niet online
ik heb ernaast een duron 950 etc. pc staan. Alleen de gameplay van de afgelopen reeks pc spellen vind ik zwaar tegenvallen, vandaar mijn interesse in de relatief goedkope dreamcast. ps2 hoeft niet persee, ik heb al een dvdspeler en wat ik gehoort heb is het erg lastig om een spel voor de ps2 te ontwikkelen --> kwalitatief minder goede software (correct me if i'am wrong).

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ik krijg dinsdag mijn dreamcast binnen
totaal iets van 600 piek compleet
ik vind spellen spelen op de pc gewoon maar niks. momenteel heb ik een psx en ben daar zeer tevreden over. veel goeie spellen
mijn vriend heeft een dreamcast en wat ik gezien heb is echt vet en er zijn zeker veel vette games voor de dreamcast
ziet er gewoon goed uit
kan bijna niet wachten tot ik mijn dreamcast krijgt :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb er laatst ook serieus over gedacht een DC te kopen omdat er idd gewoon bijna geen echt goeie spellen meer zijn op de PC ;( ... heb je een 64MB DDR videokaart met dikke vette Athlon en dan zuigen de games:(). Alles is hetzelfde qua gameplay.
Ik zag hem voor het eerst in de US toen ie hier nog niet uit was (Soul Caliber oid) en dat zag er zeker VET uit! Misschien is de resolutie niet zo hoog als op de PC maar de TV geeft toch bagger beeld vergeleken met de monitor;). Als ie 300,- gaat kosten (waar hebben jullie dat vandaan eigenlijk?) ga ik er wel 1 halen ... Ik heb ook gehoord dat games maken voor de PS2 veel en veel moeilijker is dan voor de Dreamcast.

PC Specs

Verwijderd

Het maaakt opzich niet zoveel uit dat spellen voor de PS2 moeilijker te maken zijn dan voor Dreamcast. Het grote nadeel is dat het langer duurt voordat de spellen enigszinds goed zijn. Daarom vallen alle spellen die momenteel in Japan uit zijn zwaar tegen. De kwaliteit is niets beter dan de beschikbare Dreamcast spellen. Daarom is het op dit moment aantrekkelijker om een Dreamcast te kopen ipv een PS2 voor fl.1200,-.

Volgend jaar komen x-box en gamecube uit. Veel van de spellen die op de x-box gaan uitkomen zijn updates van ps/ps2 spellen. Ik wacht tot die spelcomputers uit zijn, voordat ik een van de 3 ga kopen. Het is dat ik financieel een beetje krap zit, PC gaat toch echt voor:), anders had ik wel een Dreamcast gekocht.

• bjorn
  • Niet online
hmm, een dreamcast is dus nog zeker de moeite waard. Hebben jullie nog adressen om er een te kopen?
bij de mediamarkt(duitsland) kost ie 399dm.
waae issie goedkoper?

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik moet idd toegeven dat de games op de PC niet echt geweldig zijn geweest dit jaar. [behalve Earth2150, UT en een paar anderen]

Maar rond kerst/volgend jaar komen er weer wat topeprtjes aan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Bjorn, het is zeker de moeite waard alhoewel een console zowiezo (imho) op ander soorten spellen richt.
Zo kan het mij persoonlijk totaal niet boeien of een FPS er nu wel of niet is, en wel of niet bepaalde maps ondersteund, op een console aangezien dat soort spellen toch veel beter spelen op een pc.

Maar er zijn zat vechtspellen (DOA2,Soul Calibur), racespellen (SegaGT, Ferarrie-spel), sportspellen (Ready2Rumble, Virtua Tennis) e.v.a die gewoon super zijn op de dreamcast, en mij iig vaak veel meer plezier geven dan soortgelijke spellen op de pc.

Bovendien heeft de DC, Samba De Amigo, wat op zichzelf heel de aanschaf al goedpraat ;)

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NIET de moeite waard, geen ruk aan. Ik heb er zelf een en ja, ik ben er niet tevreden over. Vooral de spellen releases duren te lang. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hebben jullie nog adressen om er een te kopen?[/quote]Als je er een wil mail maar.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Mocht bjorn niet geintereseerd zijn stuur mij maar een mailtje ... Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net3/biggrin.gif .

PC Specs

• bjorn
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 september 2000 17:50 schreef WasBak het volgende:
NIET de moeite waard, geen ruk aan. Ik heb er zelf een en ja, ik ben er niet tevreden over. Vooral de spellen releases duren te lang. Als je er een wil mail maar.[/quote]ik heb je een mailtje gestuurd

• bjorn
  • Niet online
nog even wat voordat ik er eentje ga kopen. Kun je met die bootdisk die overal op het net staat ook import spellen spelen (zonder modchip?)? Of is die alleen voor "backups" ?

Verwijderd

Bjorn: beide

ik ga me er ook eentje scoren .. enige GROTE nadeel is dat EA niet published voor SEGA ... dus geen fifa2k1 :(

Verwijderd

HAHA, PC rules, dit jaar is geen echt slecht jaar geweest, Diablo II, UT enz. enz. enz. En binnenkort nog Diablo II expension en NATUURLIJK WARCRAFT III!!! (ja, blizzard is lekker bezig ;)). Ik vind (persoonlijke mening) consoles sowieso niet zo goed omdat je er verder niet echt meer mee kan doen dan spellen spelen. Ja, die Dreamcast en de PS2 hebben dan nog een paar leuke extra dingetjes zoals internet enzo. Maarja, dat kan op een PC ook, en ik denk nog wel handiger. :) De spellen op de dreamcast heb ik een paar gezien, en ik ben er niet echt kapot van... Als je toch een console wil kopen denk ik dat ik eerst toch maar even de PS2 zou afwachten om te kijken wat voor spellen daar op komen, aangezien spellen het belangerijkst zijn voor een console, lijkt het me wel handig om op de spelen te letten :).

• Hyperbird
  • Niet online
Kan je zo'n bootdisk waarmee je alle spellen kan spelen (dus ook isotjes) gewoon in een europese dreamcast gebruiken?

• bjorn
  • Niet online
jep, dat klopt.

Ik heb alleen het gerucht gehoort dat de laatste batch dreamcasts geen cdr's kan lezen. Kan iemand dit bevestigen? (of nog liever, ontkennen ;) ? )

• bjorn
  • Niet online
ik heb net een dreamcast gekocht (399 Dm, mediamarkt) Hij doet het perfect. Hij kan gewoon cdr's lezen, dus dat fabeltje wat ik gehoord had klopt niet. Ik kan zelfs usa games met de bijgeleverde antenne (!) kabel in kleur spelen!

nu de spellen nog, heb alleen f355....

• ken

ken

hee Bjorn
ik heb dus ook een dreamcast gekocht en absoluut geen spijt van gehad
heb je ook een rgb kabel???
geeft een veel mooier beeld dan die standaart antenne kabel (mooier, scherper kleur)
als je spellen wilt hebbben kan je mij ook mailen
backup 15,- per stuk incl verzenden

• bjorn
  • Niet online
bedankt voor het aanbod, maar ik heb over 2 weken zelf kabel..... ;)

en ja, ik ben erg tevreden over de dc, ik speel nu nog alles via de standaard antenne kabel, ga maandag eens kijken voor zo'n rgb kabel.. AL kan ik nu ook alle spellen (pal of ntsc) met die kabel in kleur spelen.
Ik dacht dat ntsc spellen in zwart wit zouden verschijnen (zoals met de psc het geval was, zonder rgb kabel)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Ik zou een Xbox kopen..:)

• bjorn
  • Niet online
tuurlijk, alleen: Hij is er nog niet, en zie hem voor midden volgend jaar eigenlijk ook nog niet in de winkels liggen.....

• ken

ken

kan je dc spellen dan op het net downen???

• bjorn
  • Niet online
jep, maak jij je "backups" dan zelf? ;)

• ken

ken

nee
ik koop ze van een vriend

kan je mij misschien vertellen waar ik die spellen kan vinden???

• bjorn
  • Niet online
zou het graag willen, maar het posten van dergelijke links wirdt hier niet zo op prijs gesteld. Maar als je bv altavista ofzo opent en zoekt naar "dc iso" kom je al een heel eind.
zoek ze!

Verwijderd

nou nou, ik heb zelf de SEGA en vind het dus erg goed , er zijn momenteel al meer dan 400 spellen uitgebracht voor de sega . en de prijs van 450 piek , net zo duur als een geforce kaartje ( dat binnen 6 maanden flink verouderd is).

Er zijn ontzettend goede spellen voor de sega , en ik raad het je dus aan , denk aan Shemnue , Soul Calibur , Sonic Adventure , resident evil code veronica en nog veel meer!

De graphics zijn zeker goed (je kan het verglijken met psx2)
DUS. ;)

Trouwens , ik heb nog een hoop spellen die ik niet meer speel, dus als je interesse heb mail even yoroutimin@hotmail.com(over de prijs worden we het wel eens)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-02 14:39
Op zaterdag 15 september 2001 20:05 schreef cONEction het volgende:
nou nou, ik heb zelf de SEGA en vind het dus erg goed , er zijn momenteel al meer dan 400 spellen uitgebracht voor de sega . en de prijs van 450 piek , net zo duur als een geforce kaartje ( dat binnen 6 maanden flink verouderd is).

Er zijn ontzettend goede spellen voor de sega , en ik raad het je dus aan , denk aan Shemnue , Soul Calibur , Sonic Adventure , resident evil code veronica en nog veel meer!

De graphics zijn zeker goed (je kan het verglijken met psx2)
DUS. ;)

Trouwens , ik heb nog een hoop spellen die ik niet meer speel, dus als je interesse heb mail even yoroutimin@hotmail.com(over de prijs worden we het wel eens)
Ja, kick ff dit topic omhoog joh!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Pas een dreamcast gekocht en ik ben er erg blij mee. Ok, de grafix zijn niet mmer up-to-date maar er zijn veel top-games voor te vinden. Voor 300,- zeker doen, het is meer de moeite waart dan een nieuwe videokaart (bwvs)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Wat dacht je ook nog eens bijvoorbeeld van de emulatie scene voor de DC??? Kijk eens op www.dcemulation.com.

PS: Hier staan GEEN roms op. Daar zijn die mensen van die site zelf ook tegen namelijk!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Pagina: 1