ADSL Dial on Demand SuSE 7.3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb SuSE 7.3 geinstalleerd en wil daarmee via ADSL internetten. Ik wil echter niet steeds handmatig inbellen, maar of de verbinding open laten staan of op aanvraag de verbinding maken. Nu heb ik de handleiding van XS4All gebruikt en nu kan ik handmatig inbellen. Nu dacht ik dat automatisch te laten doen door er een scriptje van te maken die ervoor zorgt dat tijdens het opstarten de verbinding open gezet wordt. Ik heb de regel /usr/sbin/pptp 10.0.0.138 file /etc/ppp/options.adsl in een script gezet en in de rc.config deze aangeroepen. Tijdens het opstarten wordt dit nu keurig uitgevoerd maar blijft ie hangen. Dat wil zeggen, na de connectie start de computer niet verder op. Hoe kan ik dat oplossen??

Andere oplossingen zijn ook welkom. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een simpele gok: dat programma sluit zichzelf niet af na het maken van een verbinding. Het plaatsen van een '&' achter het commando zou in dat geval genoeg moeten zijn.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsah
Ik neem aan dat het tekentje '&' hetzelfde doet als een CTRL-C?? In dat geval wordt de verbinding dus ook meteen weer gesloten volgens mij!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nee, een '&' zorgt ervoor dat iets in de achtergrond draait. De shell wordt er dan niet meer door bezet gehouden en kan aan een volgende opdracht beginnen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsah
Ik heb het geprobeerd. ER wordt inderdaad doorgegaan met opstarten, het modem reageert ook, maar internetten na het opstarten werkt niet. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

En als je precies hetzelfde regeltje handmatig uitvoert dan werkt het wel? Het zou kunnen zijn dat op het moment dat je scriptje draait er bepaalde dingen nog niet opgestart zijn die nodig zijn om goed te kunnen internetten, al lijkt de kans me klein als er geen foutmeldingen komen en het pas in rc.local wordt opgestart.

[edit: kijk eens hier als je daar nog niet geweest was, ze hebben er informatie over het gebruik van ADSL onder GNU/Linux.]

Pagina: 1