Toon posts:

Verschillen Chello kabelmodems??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit er onderlinge performance-verschillen in de door Chello gebruikte kabelmodems?
Ik lees dat er Terayon, COM21 en LANCity kabelmodems gebruikt worden.
Ik heb zo'n zwaar metalen kabelmodem, met van die immense koelribben, en geen aan/uit- of resetknop ofzo.
(Kan ff niet kijken wat voor merk ik heb, want ik zit op m'n werk...)

Ik zit in Amsterdam; zou ik, indien andere modems beter/moderner zijn dan mijne, naar UPC kunnen gaan om mijn modem eventueel om te ruilen voor een andere?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

keb zelf een motorola modem hier.. (eindhoven)

Hier staat tekst

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 april 2002 13:10 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
keb zelf een motorola modem hier.. (eindhoven)
Die heb ik ook in Eindhoven :) Klein en superlicht ding, maar hij doet het prima. In A'dam heb ik een Lancity staan en de snelheden ontlopen elkaar 0,0.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06

GaMbiNo

1337

Mijn ervaringen met:

* Terayon:
Sneller dan COM21
Minder storingsgevoelig
Dynamisch IP-adres

* Com21:
Vaker storingen
Iets trager dan de Terayon
Vast IP-adres

Verwijderd

Heb zelf een com21... merk inderdaad dat de dhcp modems inderdaad sneller zijn. Maare dat ligt volgens mijn meer er aan dat chello van vaste ip adressen afwil :( , dan aan het type modem.

<oftopic>
Vraag me eigenlijk af of het mogelijk is twee kabelmodems aan te sluiten?? Dus vanaf je splitter (tv / internet) een kabeltje naar een f connector splitter en dan daar twee modems op aansluiten :)
Wat wel werkt is je modem op een hub knallen en dan daar meteen je pc's op aansluiten. Zo kan je gewoon een extra ip nummer pakken. Meestal is ip nummer hoger en lager dan je eigen ip nummer wel vrij :9
</oftopic>

Verwijderd

Topicstarter
<offtopic>

Hoe kom ik trouwens aan het IP-adres van mijn routertje?
Ik wil nl. vanaf mijn werk mijn thuis-PC zien te VNC-en, maar kom daar niet in. Wellicht indien ik het IP-adres van m'n US-Robotics router heb....

</offtopic>

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 13:09 schreef Zmurph het volgende:
Zit er onderlinge performance-verschillen in de door Chello gebruikte kabelmodems?
Ik lees dat er Terayon, COM21 en LANCity kabelmodems gebruikt worden.
Ik heb zo'n zwaar metalen kabelmodem, met van die immense koelribben, en geen aan/uit- of resetknop ofzo.
(Kan ff niet kijken wat voor merk ik heb, want ik zit op m'n werk...)

Ik zit in Amsterdam; zou ik, indien andere modems beter/moderner zijn dan mijne, naar UPC kunnen gaan om mijn modem eventueel om te ruilen voor een andere?
Lancity zo te horen, alleen maar goed als koelblok voor een opgevoerde mini :P , elke andere modem is beter dan de jouwe >:)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Gambino slaat de spijker op zijn kop. Dat zijn namelijk ook de officieuze verschillen, dus ook wat betreft stabiliteit (dus storingsgevoeligheid) en snelheid.

Nog een pluspunt van de Com21 is dat die nergens last van heeft als de DHCP-server eruit ligt he, vanwege het vaste IP-adres.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 22 april 2002 13:44 schreef Zmurph het volgende:
<offtopic>

Hoe kom ik trouwens aan het IP-adres van mijn routertje?
Ik wil nl. vanaf mijn werk mijn thuis-PC zien te VNC-en, maar kom daar niet in. Wellicht indien ik het IP-adres van m'n US-Robotics router heb....

</offtopic>
Stel je dat niet in op je router? Op mijn FreeSCO bak stel ik dat zelf iig in.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik som nog even de 5 verschillende modems op, voor de duidelijkheid, gesorteerd op volgorde van 'leeftijd':

* Lancity (zware metalen platte kast)
* Oude Terayon (zelf nog nooit in levende lijve gezien)
* Com 21 (dikke donkergrijze kast)
* Nieuwe Terayon (staand donkerblauw smal modem)
* Motorola, ook wel Eurodocsis genoemd, zit ook in DTV-decoders verwerkt (staande witte kast)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Mark_640

In my memory

Op maandag 22 april 2002 17:21 schreef GerbenW het volgende:
Ik som nog even de 5 verschillende modems op, voor de duidelijkheid, gesorteerd op volgorde van 'leeftijd':

* Motorola, ook wel Eurodocsis genoemd, zit ook in DTV-decoders verwerkt (staande witte kast)
Ehm, de Lancity's waren er toch echt voor de Oude Terayon's... Tenminste, hier in Brabant...

Maar wat bedoel je precies met oude Terayon?? Die grote Terayon's?? Die heb ik hier ook een staan... Werkt nog prima, is intern volgens mij ook bijna exact gelijk... Alleen 't design is wat oud...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 22 april 2002 17:37 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Ehm, de Lancity's waren er toch echt voor de Oude Terayon's... Tenminste, hier in Brabant...
Toch wel.. ik twijfelde al bij die eerste 2. Komt omdat we die niet hebben in onze regio (Friesland/Flevoland)

edit:
't is aangepast

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 22 april 2002 17:37 schreef Mark_640 het volgende:

[..]
Maar wat bedoel je precies met oude Terayon?? Die grote Terayon's?? Die heb ik hier ook een staan... Werkt nog prima, is intern volgens mij ook bijna exact gelijk... Alleen 't design is wat oud...
Zo noemen we die.. Er zijn twee verschillende type Terayons. Die donkerblauwe zijn het meest in omloop en die zijn dus ook nieuw. Com21's zijn alweer oud en (logisch) die Terayons daarvoor zijn nog veel ouder en dan praat ik over jaaaaren oud.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Mark_640

In my memory

Ok... Misschien ook nog handig om te weten dat in Brabant de Com21 modems alleen gebruikt worden bij zakelijke klanten en TU/e aansluitingen....

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 08:19
<oftopic>
Vraag me eigenlijk af of het mogelijk is twee kabelmodems aan te sluiten?? Dus vanaf je splitter (tv / internet) een kabeltje naar een f connector splitter en dan daar twee modems op aansluiten :)
Wat wel werkt is je modem op een hub knallen en dan daar meteen je pc's op aansluiten. Zo kan je gewoon een extra ip nummer pakken. Meestal is ip nummer hoger en lager dan je eigen ip nummer wel vrij :9
</oftopic>
check http://forum.fok.nl/showtopic.php/132140/1

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:20 schreef Tuurbo_Online het volgende:

[..]

check http://forum.fok.nl/showtopic.php/132140/1
Hehe dat geeft inderdaad antwoord op mijn vraag :P op zoek naar een tweede kabel modem dan maar :)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:21 schreef GerbenW het volgende:

alle deze modems heb ik vandaag nog in m'n handen gehad ;)
p.s. Lancity |:( sucks, klote dingen om te installeren. Vooral bij een internet verhuizing

Verwijderd

ip adres legt toch niet in je modem vast ? :)
heb ook static ip maar dat zit aan me netwerk kaartje gebonden en niet aan mun c0m21 modem van athome

meerdere modems op 1 CATV kabel moet kunnen :) zit het bij het @home verkoopt punt ook zo 4 modems op 1 CATV kabeltje :)
Pagina: 1