Toon posts:

[auto] Hoe je pc in je auto inbouwen??

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje, ik heb hierover zitten denken, maar nou kom ik bij 1 probleempje, hoe zorg je dat je pc stroom krijgt???

Je kan niet met je 220v stekkertje gaan zitten klooien, want er komt maar 12v uit je auto, maar daar draait je pc ook op.

Dus mijn vraag hoe krijg ik mijn pc`tje draaiend?

ik heb al gegoogled, maar daar kwam niets uit.

Verwijderd

je kunt een adapter krijgen van 12v naar 220v, maar je computer maakt er weer 12v. van dus dat is een omweg :)

trouwens... er zijn zat sites die over computers in auto's gaan. gewoon beter zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 12:57 schreef Juggernaut het volgende:
je kunt een adapter krijgen van 12v naar 220v, maar je computer maakt er weer 12v. van dus dat is een omweg :)

trouwens... er zijn zat sites die over computers in auto's gaan. gewoon beter zoeken :)
ja leuk idee, maar ik wil niet in 1 keer m`n auto accu leeg zuigen :)

Hmmm. Ga ik maar weer verder zoeken :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan een 12v-230v-omvormer gebruiken (www.conrad.nl)...en er zijn ook ATX-voedingen die op 12v lopen * snars link opsnuffelt: http://www.mp3car.com/hardwarecats.asp?Type=H&Cat=P

Met een omvormer is de simpelste oplossing..maar niet zo elegant (12v gelijkstroom --> 230 wisselstroom --> 12v + 5v etc gelijkstroom). De tweede optie is het mooiste natuurlijk...maar dan moet je wel ff kijken waar die voeding verkrijgbaar is.

I reject your reality, and substitute my own.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ten eerste wat moet je met een pc in je auto? GTA of Carmegaddon spelen :? Maareh, lijkt mij niet dat je accu ervoor gemaakt is er een pc aan te hangen :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 13:06 schreef Prammenhanger het volgende:
Ten eerste wat moet je met een pc in je auto? GTA of Carmegaddon spelen :? Maareh, lijkt mij niet dat je accu ervoor gemaakt is er een pc aan te hangen :)
mp3, en een spelletje in de file ofzo :)

Verwijderd

mp3'tjes spelen?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je accu houdt het in z'n eentje niet zo lang uit...de dynamo (of hoe noemen ze dat ding officieel..alternator ofzo) wel :7

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

http://www.mp3car.com/usersites/moahdib/index.htm deze gozer heeft het wel goed voor elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 13:13 schreef Juggernaut het volgende:
http://www.mp3car.com/usersites/moahdib/index.htm deze gozer heeft het wel goed voor elkaar :)
cool ff kijken

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Op maandag 22 april 2002 12:56 schreef tva_goku het volgende:

Dus mijn vraag hoe krijg ik mijn pc`tje draaiend?
Bind hem vast op een wiel (niet het reservewiel) en ga rijden. Wedden dat je PC gaat draaien. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 14:02 schreef LoverBoy het volgende:

[..]

Bind hem vast op een wiel (niet het reservewiel) en ga rijden. Wedden dat je PC gaat draaien. ;)
doh

bijdehandje :+

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Zo'n conrad power convertor trekt echt niet ineens je hele accu eruit hoor. Ik heb al jaren een 486 in de auto liggen voor MP3 en dat ding trekt ogv 35 w uit de muur, ik heb afgelopen weekend eens de proef op de som genomen en een uur naar die bak zitten luisteren met de motor uit, daarna was er in elk geval nog genoeg capaciteit over om de motor te starten :) (een Volvo 440).

Ik heb een 220 W convertor, kostte toen 220 gulden. Dat is een prima oplossing, ze hebben ze ook van 140w, zou ook makkelijk voldoende moeten zijn maar die waren toen uitverkocht en ik wilde wel meteen die mp3bak hebben toen.

Als je het dus simpel wilt doen, doe je het met zo'n apparaat.

Verwijderd

Zoeken op 'pc auto' met de Search levert o.a. dit en dit op. Plus nog een hele zwik meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.