[imode + php] Een aantal vraagjes?

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ik had een aantal vraagjes mbt tot imode. Het zijn de volgende:

+ De $http_user_agent van imode is iets van docomo /xxx/xxx, om nu te kijken of iemand via een toestel op de site komt, kan ik dan een check doen op de eerste 6 characters van de http_user_agent. Of hoe doen die andere sites het. Dus als iemand vanuit duitsland op de site komt, kan die er dan ook op, of krijgt diegene dan de andere pagina te zien, waar bijvoorbeeld staat dat ie niet via een foon op de site is belandt.

+ Hoe kunnen er het beste plaatjes van het toestel naar de server worden gestuurd, dus iemand die een plaatje naar de server wil sturen, kan dat? Of moet dat allemaal via E-mail. Als ik via een pc een plaatje naar een server wil uploaden, krijg ik een pop-up met browse knoppen enzp, kan zoiets ook bij imode. Dit heb ik gevraagd aan mensen die bij KPN werkten, die die krengenmoeten verkopen, maar duie wisten het niet. Iemand misschien?

+ Hoe kan ik iets versleutelen met een bepaalde sleutel en dan hetgene versturen over het net en dan vervolgens weer ontsleutelen met de gegeven sleutel. Ik weet dat het kan met base_encrypt ofzo.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je UBERHAUPT al ff dit doorgelezen?? Dat zou het 1e zijn waar ik naar zou kkijken (gewoon gevonden op de imode site van kpn) Daarin staat iig de gehele oplossing voor 1 vraag en een gedeeltelijke oplossing voor een ander.. Dat heb ik al uitgevonden na ff heel snel een paar pagina's af te scannen. Zeer waarschijnlijk staat alles er gewoon in!!!!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

In mijn logs staat dit:
code:
1
"portalmmm/1.0 n21i-10(c10)"

als mijn site bezocht is met een i-mode toestel. Die NEC van KPN, dus geen emulator.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 22 april 2002 15:19 schreef thomaske het volgende:
In mijn logs staat dit:
code:
1
"portalmmm/1.0 n21i-10(c10)"

als mijn site bezocht is met een i-mode toestel. Die NEC van KPN, dus geen emulator.
de NEC N21i om precies te zijn.

portalmmm/1.0 TS21iC-NF+ is trouwens voor de Toshiba TS21i, maar dat is allemaal te lezen in het document dat ik eerder gepost heb (pagina 11, onderaan)

• RSD
Hey thnx Janoz, die docu stond er laatst nog niet. Dus het is wel mogelijk om plaatjes van telefoon naar server te sturen. Of toch niet?

Ennuh in mijn logfiles stond ook eens iets van nttdocomo /xxx/xxx als http_user_agent maar dat zal wel een japanner ofzo geweest zijn.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 22 april 2002 15:53 schreef RSD het volgende:
Hey thnx Janoz, die docu stond er laatst nog niet. Dus het is wel mogelijk om plaatjes van telefoon naar server te sturen. Of toch niet?

Ennuh in mijn logfiles stond ook eens iets van nttdocomo /xxx/xxx als http_user_agent maar dat zal wel een japanner ofzo geweest zijn.
Dat was dus de vraag waar ik zeker van was.. ALs je bij de ihtml specificaties van input kijkt is er nergens het type file te vinden.

• RSD
Jeps, dat dacht ik ook, maar nu ben ik wel benieuwd hoe zo'n form erop imode uitziet... als je zoiets aanroept in je html, krijgen ze dan een lijstje met plaatjes te zien die ze allemaal op hun telefoon hebben staan?

Tevens moet ik een stuk text naar een andere pagina sturen. Nu kan ik dit stuk text coderen met RSA, maar dan wordt het misschien wel te groot. Zijn er mensen die ideen hebben hoe ik een id kan versturen. Ik doe namelijk het volgende. Ik doe een insert in de database als ze ergens op klikken. Vervolgens kunnen ze weer ergens op klikken, als ze daar op hebben geklikt doe ik een update en dat wil ik doen in het record waar ik net wat in heb geinsert. Iemand misschien ideen. Nu kan ik simpelweg het id bepalen en dan over het internet meesturen, maar dat wil ik niet. Op Got heb ik al gezocht, maar dat was meer naar encryptie en decryptie. Dit is een mogelijkheid die ik heb, maar volgens mij kan het simpeler. Ik had al iets met een mysql_insert_id() geprobeerd, maar als ik dan klik, op een andere, kent hij die niet meer! Iemand ideen?

• RSD
oeps
Pagina: 1