Toevallig heb ik die...
niet echt een fijne cam. Het begon er al mee dat het batterijvakje niet klopte... Na een heleboel gepuzzel kwam ik erachter dat er een ijzeren plaatje mistte waardoor de stroomkring niet klopte. Zelf dus maar wat geprutst en dat werkt nu dus.
Verder haal je die maximale resolutie van 1280x1024 alleen maar als hij aan je computer aangesloten is. Gewoon met de batterijen kun je maximaal foto's van 640x480 maken. Die 26 foto's slaat dus ook op foto's van 640x480. Verder is hij als webcam aangesloten op de computer best wel traag: maximaal 12 frames per seconde. Hij wil alleen foto's maken onder
perfecte omstandigheden: direct zonlicht en stilstaand beeld. Vaak kun je binnenshuis al geen foto's maken omdat er te weinig licht is. Die flitser helpt verder ook niet veel, als iets verder dan een meter weg is maakt dat lullige lampje ook nix meer uit.
En tenslotte is de kwaliteit van de foto's niet echt geweldig... vaak erg donker, hij heeft heel veel moeite met contrast. Het bekende pixelige beeld van goedkope webcams is vaak aanwezig als het wat donkerder is... Als je wilt kan ik nog wel een paar foto's laten zien.
De software is matig... je moet ff doorhebben waar de symbooltjes voor staan en hoe het werkt met de 'albums' (directories) die hij aanmaakt. Maargoed, er valt mee te leven. Wel jammer dat bij het maken van een avi hij alles eerst in het ram wegschrijft. Als dat dus vol is, heb je pech. Je kunt dus niet filmpjes langer dan een paar minuten maken
Nouja, ik had ff een goedkoop dingetje nodig om tenminste erges pics van te kunnen maken... was niet bedoeld als echt fototoestel, en dat is het ook zeker niet. Tis meer een portable webcam dan digicam. Maar het ging me er puur ff om dat ik niet meer dingen op m'n scanner hoef te leggen om ff erges een foto van te nemen