Toon posts:

betaalbaar wlan over grotere afstand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik buitenaf woon heb ik helaas geen breedband internet :'(.
dit zou ik graag op willen lossen door internet via satelliet maar aangezien ik geen miljonair ben kan ik dit niet alleen betalen. Samen met de buren is dus een oplossing maar wat kost een wlan en kan dit ook als de huizen ongeveer 700 meter uit elkaar staan en wat moet ik dan allemaal aanschaffen en wat mag dat dan gaan kosten
btw: er staan wel een hoop bomen tussen de huizen...

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Vanwege de bomen zou een straalverbinding niet slim zijn. Enige mogelijkheid lijkt mij een glasverbinding leggen. Maar dat is wel kostbaar..

Je hebt overigens twee soorten internet via de sateliet.. eentje met upstream en een zonder. Zonder upstream moet je er dus ook nog een (telefoon) verbinding bij nemen voor je upstream verkeer. Er zijn ook wel sateliet providers waarbij je ook voor je upstream de sateliet gebruikt, maar dit is gigantisch duur en eigenlijk voor bedrijven. (installatie van de apperatuur ben je al meer 2000euro voor kwijt, en abbo is ook erg kostbaar).

Je kunt via de sateliet wel snel downloaden dan, alleen heb je wel last van een erg hoge ping vanwege de lange afstand die het signaal moet afleggen. dus echt super gamen is er niet bij.

Mijn tip: verhuizen :)

Verwijderd

Leo: een wlan (radio) is iets anders dan een straalverbinding (licht). WLAN is niet zo gigantisch kritisch; de snelheid neemt misschien een flink eind af, maar ik weet uit ervaring dat het signaal behoorlijk wat obstakels kan overwinnen (maar je kunt altijd de pech hebben dat er één of andere vage storing bij je in de buurt zit).

Er zijn trouwens ook (enkele) providers die wireless internet aanbieden (draadloos, maar niet via de sattelliet). In West-Brabant gaat NedZone binnenkort beginnen (mijn baas), en ik meen dat er in de regio Enschede ook één zit. De prijzen liggen in dezelfde orde als die van kabel en adsl.

[edit]
effe gegoogeld: www.introweb.nl zit in de regio Enschede