Toon posts:

Verstandig om te flashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dŽr nu eindelijk achter gekomen dat ik een ASUS mobo heb maar ik heb een HP computer dus een custom PHOENIX bios... kan ik nou veilig flashen naar een ASUS bios?

BIOS
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp

Kan ik flashen naar V1006?

edit:

shit link werkt niet maar das alleen download locatie, staat verder geen info bij...

[2eEDIT]
Ik wil juist flashen omdat ik met deze bios van HP niet kan overclocken
[/2eEDIT]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij Bios'en geldt altijd de regel: "If it ain't broke don't try to fix it!"

Dus de vraag aan jou is: Does your computer feel broken? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
sorry heb nog ff geedit :D

Verwijderd

move.to -> PMG

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik zo er maar goed over nadenken, ik heb het ook geprobeerd, 2 keer achterelkaar en de laatste keer ging het mis! Dus, bios chip eruit halen en opsturen naar MSI, zij flashen daar een nieuwe op, dus ik zou eerst een bekijken of het echt nodig is en als je het doet en er gebeurd iets, weet dan zeker dat je het kunt herstellen door of er een bios op te laten flashen(opsturen) of nieuwe chip kopen oid.
Ik raad het je dus af

Verwijderd

een maat van me heeft gisteren asus a7v geflasht nu is het mobo dood doe het alleen als je pc super slecht loopt

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan slim om te doen... gewoon zo laten... hij draait nu op 1300 maar door die HP bios ken ik em niet overclocken... maar een ASUS bios voor een ASUS mobo zou toch in princiepe gewoon moeten werken? of zit je dan met het probleem van je hardware compatibliteit?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 12:26 schreef anandus het volgende:
Bij Bios'en geldt altijd de regel: "If it ain't broke don't try to fix it!"

Dus de vraag aan jou is: Does your computer feel broken? ;)
matige instelling, een beetje vernieuwing kan geen kwaad, het is (helaas) nog altijd zo dat het sneller en beter kan, ik download en probeer alle updates en biosen, ik test ze dan en kijk dan of ik meer zin heb ik snelheid of stabieliteit (of allebei soms)

toen ik mijn comp kocht, met standaard drivers en biossen liep ie 10% langzamer, 10% vind ik wel redelijk hoor, zonder iets over te clocken :)

edit:
als het goed is, en je hebt goeie spullen, kan er nooit wat mis gaan, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent... ik heb al 10 verschillende biossen op m'n pc gehad van mobo, video, raid enz...
tis nog nooit zo ver misgegaan dat ik het niet meer kon herstellen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat dat betreft ben ik hier aardig n00b in... flashen ken ik wel maar nogmaal, zou et in princiepen niet gewoon moeten werken? Asus bios voor asus mobo? DŽr zit nu een modified phoenix bios op van HP waarin je niet kan overclocken...

Op die site stonden ook bios shit voor je chipset enzo die ik al heb gedaan en die zijn verder allemaal goed gegaan, via geflashed en de phoenix bios al een keer geflashed.

Ok jullie mogen bepalen :D hehe doen of niet doen, ik denk zelf daŽk et maar probeer maar als jullie zeggen ken je beter niet doen...

• floduR
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 13:03 schreef 1NSAN3 het volgende:
Maar wat dat betreft ben ik hier aardig n00b in... flashen ken ik wel maar nogmaal, zou et in princiepen niet gewoon moeten werken? Asus bios voor asus mobo? DŽr zit nu een modified phoenix bios op van HP waarin je niet kan overclocken...

Op die site stonden ook bios shit voor je chipset enzo die ik al heb gedaan en die zijn verder allemaal goed gegaan, via geflashed en de phoenix bios al een keer geflashed.

Ok jullie mogen bepalen :D hehe doen of niet doen, ik denk zelf daŽk et maar probeer maar als jullie zeggen ken je beter niet doen...
zo'n aangepaste bios is shit, maar die is ook niet standaard, als je dan flasht heb je toch meer kans dat er wat mis gaat, omdat er veel veranderd...

Asus is op dat gebied wel goed, ze hebben ook een goed proggie waarmee je via windows kan flashen, het proggie kijkt ook of de update wel geschikt is

je kan het proberen...

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel % kans dat et goed gaat :D ik heb deze comp nog niet zo lang en als ik em nu al naar de klote help.... :S valt nog wel in de garantie dat scheelt maar toch, kŽheb em liever niet weer 4 weken kwijt (nadat ik mŽn geheugen dŽr verkeerd in gedouwd heb en dŽr zoŽn pinnetje op mŽn mobo afbrak :D)

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat, volgens WCPUID geeft ie aan (en nog een ander proggie ook) dat ik een ASUS A7V-VM heb maar op de assus site staat alleen A7V166-Vm en A7V200/266(of zo)-VM welke mot ik daar hebben |:(

Verwijderd

Topicstarter
KŽheb net nog wat vaags ontdekt maar nou echt vaag is et niet maar lees maar.

Ik net die tool downloaden om je bios te laten flashen enzo, run ik em, krijg ik error "no ASUS Bios detected"... nou kan ik en wel handmatig flashen maar ik begin toch te twijfelen of dit nou wel zo verstandig is...

• floduR
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 13:32 schreef 1NSAN3 het volgende:
KŽheb net nog wat vaags ontdekt maar nou echt vaag is et niet maar lees maar.

Ik net die tool downloaden om je bios te laten flashen enzo, run ik em, krijg ik error "no ASUS Bios detected"... nou kan ik en wel handmatig flashen maar ik begin toch te twijfelen of dit nou wel zo verstandig is...
Dat bedoel ik, die bios is helemaal omgegooid en wordt dan ook niet herkent

Als je het handmatig doet, gaat de kans dat het mislukt flink omhoog...

vraag naar mensen met ervaring zou ik zeggen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

gewoon doen. Je bios is gewoon te beperkt, gewoon een Asus bios downen en flashen. Wel op deze manier:

Ga in een pure dos environment zitten (opstartdiskette ofzo met DOS erop, dus niet eerst windows booten, en dan voor afsluiten naar DOS ofzo kiezen. Ook niet gewoon een dos venstertje openen. Doe je het toch via windows en het gaat fout, dan niet gaan zeuren dat ik je niet gewaarschuwd heb).

draai je flash programmatje en dump je oude bios
flash nu je nieuwe bios in je bios chip met hetzelfde programma, en blijf op het scherm letten.
Op het moment dat je iets in de trand van "error" ziet, flash dan opnieuw zonder te rebooten. Als je met je nieuwe bios steeds errors krijgt, flash je oude bios terug.

Flash gelukt en hij boot toch niet meer? Dat kan met een asus bordje, dit is op te lossen door je mobo in jumper modus te zetten en handmatig je cpu snelheid zetten.

Je hebt nu zeker een 80~90% kans van slagen, en wat houdt je tegen? Een nieuwe bios heb je anders zo bestelt, no problemos.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1