Toon posts:

Plextor en niet-standaard cdr(w)'s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vd week het volgende mailtje naar Plextor geschreven:

ik bezit een ongeveer 1 jaar oude plexwriter 12/10/32a die inmiddels voorzien is van firmware versie 1.09 (die nieuwste dacht ik zelf)

nu heb ik een cdr-schijfje van 90 minuten in mijn bezit en vraag me af of ik met bovenstaande firmware ook deze cdr's kwa branden volledig aan kan (ik geloof dat je met nero een overburn kan doen)

als dit momenteel niet mogelijk is, weet u of er een nieuwe firmware zal uitkomen die die wel kan verwezenlijken. Immers de cdrw is pas 1 jaar oud
!!!

weet u toevallig ook of deze plextor moeite zal hebben om 80 minuten cdrw's (in mijn geval nashua's) te branden. Vele zaken verkopen die plaatjes niet omdat ik heb horen zeggen dat deze cdrw's niet aan de standaardnorm zouden
voldoen (wat dat dan ook moge betekenen)

ik heb me verkocht aan bijv. 80 minuten cdrw's van nashua. 1x burnen gaat prima, maar als ik ze wis en vervolgens nog een keer wil vol schrijven dan gebeurt er dit:

1) kan 'm maar voor 3/4 volzetten , daarna geeft ie fouten
2) kan 'm helemaal volzetten maar na verify data geeft ie na 3/4 problemen.

Ik kan de inhoud van de cdrw dan ook niet in zijn geheel op mijn HD zetten

quick of grondige format helpt niet. Neroincd helpt ook niet.

is heb deze nashua's gespreid gekocht (niet dat er een toevallig verkeerde serie is uitgekomen) maar sommige vertonen hetzelfde euvel

Ik zou u zeer erkentelijk zijn als u mij van repliek zou willen dienen !!!

en nu het antwoord:

Dear Sir,

All the Plextor Recorders support the standard cd formats.

The CD's you are referring to aren't Standard therefore they are not supported.

At this time we cannot tell when or if these CD's will be supported.

Klopt, de 90-minuten cd kan ik wel vergeten. Heb het net geprobeerd.

vorige keer kreeg ik nog een antwoord in het nederlands terug. het feit dat dit in het engels is vergroot mijn vermoeden dat dit een standaard tekst / antwoord is.

dit zeg ik omdat deze reply van Plextor voor mij enigszins onbevredigend is: een cd-writer van zo'n 1 jaar oud (laten we zeggen: misschien wel 1,5 jaar sinds uitgave) en de 90 minuten cdrs die er aankomen...KAN IK NU WEER EEN NIEUWE GAAN KOPEN ? belachelijk !!!

volgens mij zijn er andere fabrikanten die wel hun firmware aanpassen (of zit ik er langs ?) maar ze zitten nog in dubio of het commercieel niet aantrekkelijker is om nieuwe writers te produceren die dit wel kunnen zodat mensen die gaan aanschaffen.

wat is jullie visie ?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat ze ze officieel niet ondersteunen zegt niets, ze ondersteunen officieel ook niet de functies van CloneCD :)

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=40394

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

ik vond deze anders ook wel aardig.....

http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3420