Herinstalleren PC na installatie Controllers???

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Ik heb een RAID kaart besteld en daar wil ik 2 harddisks van 40 GB me koppelen tot RAID0.

Moet ik dan eerst de 2 harddisks formatteren en dan Windows XP opnieuw installeren? Of kan ik gewon met DriveImage een image maken en die als het in Raid0 hangt weer terug zetten?

En ik heb een WD 120 GB harddisk besteld en een Promise ATA 100 controller voor mijn W2K server. Kan ik gewoon een diskcopy doen van de originele HD naar de nieuwe en dan in de Promise controller hangen en booten maar of moet ik de server opnieuw installeren??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, in beiden gevallen wordt het in ieder geval tricky om een image te gebruiken..

Een image op die raid-set zetten is in principe geen probleem, maar zeer waarschijnlijk wil XP daarna niet meer booten.. (je drivers moeten geladen worden tijdens de boot van XP).

Misschien dat je het voor elkaar kunt krijgen door eerst de drivers al te installeren in XP voordat je een dump gaat maken, maar dan nog blijft het tricky..

En hetzelfde geld eigenlijk voor win2k..

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
TNX,

Da's wel jammer dat ik het opnieuw moet installeren.
Maarja er zit dus niks anders op.

Dus ik kan ook beter de nieuwste BIOS flashen van te voren voor de Promise kaartjes..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Flashen moet in principe niks uitmaken.. Dat zou naderhand ook moeten kunnen.. (de hardware wijzigt in dat geval niet!)

Maargoed, als je toch bezig bent :)