Toon posts:

[FreeBSD] 2 vraagjes over mn netwerk kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP NetServe E30 waar ik FreeBSD 4.5 op heb geinstalleerd... Alles werkt perfect :)
t enige is nog mn netwerkkaarten configureren. Er zitten 2 3COM netwerkkaarten in (el0 en el1) Nu wil ik el0 configureren voor het locale netwerk (ip 192.168.0.1) en el1 moet aan mn ADSL modem worden gekoppeld.

Nu is mijn vraag (2 vragen):
1. Hoe configureer ik el0 dat deze op het locale netwerk zit (dus IP = 192.168.0.1)

2. Hoe configureer ik FreeBSD dat deze met el1 luistert op mn ADSL modem. (ik las iets over PPPOE for FreeBSD (deze heb ik al gedownload))

Verwijderd

Topicstarter
Okay...
Ik heb nu gevonden hoe ik ADSL configureer...
Alleen is nu t enigste probleem dat ik niet weet hoe ik een IP adres toeken aan een ethernet kaart...

Verwijderd

man ifconfig

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zet in /etc/rc.conf een paar regeltjes als:
code:
1
2
3
ifconfig_xl0="inet 213.239.157.2 netmask 255.255.255.0"
hostname="bla"
defaultrouter="213.239.157.1"

Those should do the trick.

Verwijderd

Topicstarter
@HAL-9000:
had ik al gedaan... maar kwam er weinig wijs uit :P

@Bigs:
thx! Ik snap dat ik de IP Adressen moet veranderen...
Maaruh...
ifconfig_xl0... dat xl0, moet dat echt zo? Of moet ik daarvoor in de plaats el0 en el1 gebruiken?? (aangezien dit mijn ethernet adapters zijn)

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Op maandag 22 april 2002 12:13 schreef genius995 het volgende:
[..]
Maaruh...
ifconfig_xl0... dat xl0, moet dat echt zo? Of moet ik daarvoor in de plaats el0 en el1 gebruiken?? (aangezien dit mijn ethernet adapters zijn)
die xl0 is zijn netwerk kaart voor in jou geval moet het dus el0 of el1 zijn

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is zeer groot...
Dit ga ik maar ns proberen als ik vanavond thuis kom :)

dankdankdankdankdankdankdankdankdank
Pagina: 1