Toon posts:

kwaliteit GIF Photoshop versus Fireworks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ochtend,

Ik heb gemerkt dat Photoshop(6) een mindere kwaliteit GIF produceerd dan Fireworks, met name de anti-alias teksten zijn minder vloeiend. Ik heb diverse type styles geprobeerd in PS, maar toch blijft FW betere resultaten geven. Jammer, want ik werk liever met PS.

Weet iemand iets over een evt plug-in of een andere oplossing om de GIF output van PS te verbeteren??

Bij voorbaat tnx!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

heb je wel gelijke kleurdieptes/palet soorten genomen, dithering hetzelfde percentage etc?

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk kies ik altijd voor het default palet en geen dithering. Geen dithering omdat ik niet altijd met websafe kleuren werk.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Misschien dat PS7 het weer beter doet. Moet zeggen dat ik het probleem zelf niet echt heb. Ik doe overigens ook niet aan websafe ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dithering kan bovendien vaak beter op 80% of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, misschien dan een samenloop van instellingen/keuzes aan mijn zijde geweest dan, een incidenteel geval dan. Anyway, TNX!

BTW vraag me wel eens af wat tegenwoordig het nut nog is van websafe....

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

da's idd een vraag die je jezelf moet stellen. ik denk dat je er beter vanaf kunt stappen, geeft je veel meer vrijheid in je kleurenkeuze. Bovendien denk ik dat het voor de bezoekers alleen maar mooier op wordt.

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Volgens mij is het sowieso zo dat de kleine lettertypes (voor web) in FW beter worden gerenderd dan in PS. Dit zou kunnen komen omdat PS ook voor drukwerk (=grotere lettertypes) bedoeld is.

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een plug-in om in photoshop de kleinere lettertypes beter te laten renderen, of het nou websafe gif is of niet.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Pyrodaan: heb je bij de installatie wel gekozen voor 'optimize for web'??

Ik kan me bijna niet voorstellen dat PS onder zou doen qua opslag in GIF.
Je kunt zo ontzettend veel verschillende instellingen maken voor GIF-export, waardoor ik betwijfel of de topicstarter wel voldoende geëxperimenteerd heeft en of hij Save for web wel gebruikt.
Daarnaast kun je met de Matte optie ook nog veel aan de afwerking bijdragen.

En nog voordat je aan de export begint heb je in het type-palette ook nog eens 4 verschillende anti-aliassing mogelijkheden.

kortom: ik wijt deze 'tekortkoming' als eerste aan de man achter de machine :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
om eerlijk te zijn: ik heb vanmorgen, omdat ik begon te twijfelen aan mezelf 2 identieke buttons gemaakt, 1 in PS en 1 in FW. Eerlijk gezegd zag ik niet veel verschil, maar mijn post heb ik natuurlijk niet zo effe uit m'n duim gezogen. Kleinere dunne letters zijn m.i. inderdaad beter in FW. Ben het dan ook eens met Pyrodaan, maar ik ga het eerst weer eens even testen.

Twijfel over Save for the web? Kom op nou.....;);)
Pagina: 1