Printen met IE

Pagina: 1
Acties:

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Topicstarter
Ik ben bezig met het testen van de mogelijkheden in IE 5.5 om te printen.

Ik weet wat Print templates zijn en hoe ze werken: ze werken niet om te printen vanuit IE zelf, daarvoor moet je een C++ proggie schrijven met een WebBrowser control. Dat is voor ons geen oplossing.

Ik krijg mijn rapporten wel mooi uitgeprint zoals het hoort (zonder print templates). Ik gebruik tabellen met THEAD's en TFOOT's met "display: table-header-group;" in de style zodat deze herhaald worden op verschillende pagina's. Zo krijg ik mooi de header en de footer die ik wil op mijn pagina's.

Om de formattering op het scherm mooi te krijgen, gebruik ik wel Print templates. Op het scherm is het dan 100% OK en ik heb ook een PRINT button toegevoegd aan de pagina met de template. Als ik op die PRINT klik, dan wordt het document zelf gedrukt (dus niet de print template). Tot daar alles OK dus...

Wat ik nu wil is pagina-nummering. Die krijg ik er helemaal niet in. Met print-templates gaat dat, maar die kan ik niet drukken zonder C++.

Wij gebruiken hier een (oude) versie van ScriptX (5.0.4.11). Daarmee kan ik portrait/landscape instellen en tevens de margins, headers & footers.

Iemand enig idee?

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

move P&W naar W&G

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• apa

apa

Topicstarter
Niemand?

Ik dacht in de richting van printer-commando's (à la PCL, PJL, ...) maar dan zou het algemeen genoeg moeten zijn om te werken op zowat alle printers.

Misschien een of andere macro die ik zou kunnen gebruiken en die de printer-processor van NT zou vertalen naar de pagina nummer binnen de job ofzo...

Iemand enig idee?

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Geen idee waar je het over hebt... Maar je zit dan ook in Webdesign & Graphics..

Wat is dat ScriptX ?

• apa

apa

Topicstarter
Ik heb het over het afdrukken van HTML op papier. Sinds IE 5.5 zijn er op dat vlak een heel pak zaken verbeterd (vooral met de Print Templates). Spijtig genoeg kan je veel van die verbeteringen niet gebruiken vanuit IE zelf. Je moet daarvoor een C++ programma schrijven.

Ik had deze thread gestart in "Programmeren", maar die werd verplaatst naar hier...

ScriptX is een ActiveX die een aantal Printer-settings (of beter: page-settings) kan aanpassen vanuit de HTML pagina. Ondermeer de margins, headers en footers kunnen ermee aangepast worden. Er bestaat een gratisse versie van met de basis-functies. Deze basis-versie is bij ons (in 't bedrijf) standaard geïnstalleerd... Daarmee dat ik het hier ook vernoem. Je kan ScriptX vinden op de pagina van MeadRoid: http://www.meadroid.com

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 22 april 2002 15:10 schreef apa het volgende:
ScriptX is een ActiveX die een aantal Printer-settings (of beter: page-settings) kan aanpassen vanuit de HTML pagina. Ondermeer de margins, headers en footers kunnen ermee aangepast worden. Er bestaat een gratisse versie van met de basis-functies. Deze basis-versie is bij ons (in 't bedrijf) standaard geïnstalleerd... Daarmee dat ik het hier ook vernoem. Je kan ScriptX vinden op de pagina van MeadRoid: http://www.meadroid.com
Ah thanks voor de info. Erg ver kom ik niet op die site zonder een of andere wazige plugin te installeren (wat ik uiteraard niet doe).

Maar is het niet een ontbrekende feature van die ScriptX control? Misschien kan MeadRoid zelf je direct de oplossing geven.

• apa

apa

Topicstarter
Hehe... Niet echt, want er bestaat een uitbreiding van die ScriptX waarmee je templates kan gebruiken vanuit IE. Daarvoor heb je echter een publishing license nodig... En dat spul kost natuurlijk stukken van mensen dus zie ik het niet zitten om te vragen aan mijn baas of hij dat wil betalen. Ik heb het tenslotte enkel nodig om pagina-nummering te kunnen gebruiken.

• apa

apa

Topicstarter
Ik heb blijkbaar wel een stevige vraag gesteld... Is er dan echt niemand die hier een oplossing voor heeft?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 08:39 schreef apa het volgende:
Ik heb blijkbaar wel een stevige vraag gesteld... Is er dan echt niemand die hier een oplossing voor heeft?
Als ik met IE5.0 print krijg ik toch echt "Page x of y" onderaan m'n pagina's staan...of bedoel je dat niet?

• apa

apa

Topicstarter
Neen, want die kan je niet zelf gaan positioneren waar je wil. Ik heb een page header met een logo, nog wat info en in die header moet de paginanummer komen. Dus dat werkt niet...

Pagina: 1