Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Verwijderd
Ik zou eerst C# gaan leren, de meeste tijd ben je toch kwijt aan het doorgronden van de .NET API. De stap naar managed C++ is niet zo groot, managed C++ heeft wat extensies mbt de garbage collector etc, maar die heb je in een weekje opgepakt.
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Op je school kan je studentenlicencies krijgen. Hoop voor je dat VS.net er al bij zit.
Maar als je het voor je stage nodig hebt, dan moet je stage dat programma toch leveren?
Jij mag sowieso met je studentenlicencie niet voor je werk gebruiken officieel.
Het probleem is dat ik het in de zomer moet leren, en dat de stage pas in januari doorgaat, dus ik denk niet dat ik hem ga kunnen krijgn nu al van mijn stageplaats... Dat van werk weet ik welOp maandag 22 april 2002 10:35 schreef PROnline het volgende:
Er is volgens mij geen speciale studentenversie.
Op je school kan je studentenlicencies krijgen. Hoop voor je dat VS.net er al bij zit.
Maar als je het voor je stage nodig hebt, dan moet je stage dat programma toch leveren?
Jij mag sowieso met je studentenlicencie niet voor je werk gebruiken officieel.
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Verwijderd
Die bedoel ik echter niet. Studenten krijgen grote kortingen bij MS mbt software: visual studio, office noem het maar op.
Wel, blijkbaar geldt dit niet meer voor Visual Studio, alleen nog voor Windows en Office, 'k heb op de site n MS gekeken. :(:(Op maandag 22 april 2002 11:40 schreef Otis het volgende:
Er is wel degelijk een studentenversie echter die is bedoeld voor docenten (heh) : die heeft extra features mbt nakijken van werk etc.
Die bedoel ik echter niet. Studenten krijgen grote kortingen bij MS mbt software: visual studio, office noem het maar op.
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Verwijderd
Ik zou maar informeren bij MS, je school weet hier absoluut meer over. Vziw is er wel degelijk korting voor studenten op vs.net.Op maandag 22 april 2002 13:55 schreef gill het volgende:
[..]
Wel, blijkbaar geldt dit niet meer voor Visual Studio, alleen nog voor Windows en Office, 'k heb op de site n MS gekeken. :(:(
Niet netjes, maar in dit geval... Je gaat straks werken met een officiele versie. Je gebruikt het als een iets wat langere evalatie versie.
Weet je zeker dat je stagebedrijf je geen kopie wil leveren zolang? Tis tenslotte ook in hun belang...
Ik mag op mijn werk gewoon bijna alle software kopieren om te proberen. Licenties ben in zelf verantwoordelijk voor.
Wij hebben een MS pakket met alle bedrijfssoftware.
Kunnen installeren om te proberen. als het in productie gebruikt gaat worden wordt pas de licentie besteld.
Als het pakket niet voldoet hebben we er dus ook niet onnodig voor betaald.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Het staat zelfs in de FAQ van Surfnet zie ik nu: http://www.surfdiensten.nl/info/materialen/bestelform_sdn/extradoc/faq_ms.html , blijkbaar is het een veel gevraagde vraag
Wat daar volgens mij voor in de plaats gekomen is http://www.msdnaa.net waarbij de faculteit $799/jaar betaalt en de studenten gratis de producten kunnen gebruiken. (maar helaas kan je voor zover ik kan zien niet echt makkelijk zien of jouw faculteit wel of niet meedoet...)
http://msdn.microsoft.com/vstudio/productinfo/trial.asp
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Mja ze moeten ergens geld mee verdienen toch?Op maandag 22 april 2002 16:30 schreef tomato het volgende:
Hmmm wel vreemd dat er geen C++ compiler zit bij de SDK zeg
Die heb ik al gekocht, deze is eenmalig 60 dagen via activatie.Op maandag 22 april 2002 16:05 schreef whoami het volgende:
Voor $10.65 kun je de trial-version bestellen:
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
misschien eens op school informeren? 800 euro om alle studenten legale MS software te geven is toch niets?
vanaf volgend jaar betalen we wel 40 euro per student, maar dat is denk ik enkel om de hosting te betalen (we zullen de 62 of zo cd's die onder deze regeling vallen van een voor ons bestemde server kunnen halen). voor zover ik het begrepen heb mag een school als ze die 800 euro betaalt al haar studenten toelaten de set microsoft cd's die ze dan krijgt te kopiëren. omdat dat bij ons een hels karwei zou zijn (meer dan 1000 studenten) is die oplossing uitgewerkt dat er een site komt waar we kunnen downloaden.
dit is wel belgië, maar geen idee waarom dat in nederland niet zou kunnen? ik wist ook niet dat dat kon tot vorige week (toen is dit nieuws voor ons bekend gemaakt, en ik denk echt begrepen te hebben dat die microsoft man vertelde dat elke school dit kan doen)
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Verwijderd
Die heb ik vandaag net gratis op DVD op de UU opgehaaldOp maandag 22 april 2002 16:05 schreef whoami het volgende:
Voor $10.65 kun je de trial-version bestellen:
Inderdaad, want wie wil er nu nog C++.Net proggen als er C# isOp maandag 22 april 2002 16:30 schreef tomato het volgende:
Hmmm wel vreemd dat er geen C++ compiler zit bij de SDK zeg
Verwijderd
Ik! vc is de enige compiler die nog native x86 code aan kan maken en dus ook de enige waar ik nog ongestoord met pointers en registers mag prutsen zonder plotseling "unsafe" verklaard te worden!Op maandag 22 april 2002 19:09 schreef KoenM het volgende:
Inderdaad, want wie wil er nu nog C++.Net proggen als er C# is
Ja maar dan gebruik je toch gewoon de visual studio 6 compiler? want ik zie het voordeel van managed c++ niet boven gewone c++Op maandag 22 april 2002 19:16 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ik! vc is de enige compiler die nog native x86 code aan kan maken en dus ook de enige waar ik nog ongestoord met pointers en registers mag prutsen zonder plotseling "unsafe" verklaard te worden!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Er is meer veranderd/toegevoegd aan de compiler dan alleen manged extentions..Op maandag 22 april 2002 19:44 schreef rwb het volgende:
Ja maar dan gebruik je toch gewoon de visual studio 6 compiler? want ik zie het voordeel van managed c++ niet boven gewone c++
Welke school ?Op maandag 22 april 2002 17:31 schreef xshredx het volgende:
dit is wel belgië, maar geen idee waarom dat in nederland niet zou kunnen? ik wist ook niet dat dat kon tot vorige week (toen is dit nieuws voor ons bekend gemaakt, en ik denk echt begrepen te hebben dat die microsoft man vertelde dat elke school dit kan doen)
Ja, dat zou ik ook wel willen dat mijn school dit deed... ik zit ook op school in België(Rega Hogeschool, Leuven).Op maandag 22 april 2002 20:22 schreef whoami het volgende:
[..]
Welke school ?
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
PIH kortrijk (belgië) richting: multimedia en communicatie technologie.Op maandag 22 april 2002 20:22 schreef whoami het volgende:
[..]
Welke school ?
De microsoft promo man wist te vertellen dat al verschillende universiteiten en hogescholen van dit aanbod kunnen genieten, maar het meestal spaak loopt op de distributie van de cd's naar de studenten toe (school krijgt maar 1 set cd's, en moet zelf instaan voor maken van copieën en verspreiden ervan naar de studenten)... zo schijnt bijvoorbeeld de universiteit leuven alle cd's te hebben en licenties, maar ze gewoon niet te verspreiden omdat ze opzien tegen de moeite.
Daarom is onze school pilootproject voor het downloaden van alle microsoft software. Er is een bedrijf dat bezig is met student-gerelateerde zaken die dit opzet, en ik heb begrepen dat ze dat volgend schooljaar willen aanbieden in gans belgië als deze test bij ons goed loopt. Wel zal de student moeten betalen (aandeel in de hostingkosten van de download server, niet betalen voor de licenties dus)
Maar ik wou vooral duidelijk maken aan topicstarter dat hij misschien school kan pushen om 800 euro uit te trekken om de studenten alle MS software te bezorgen... dat is toch niets voor een school? naam (zoals reeds gezegd) van dit microsoft project is dus msdnaa.
Hier in belgië is het zo dat ook bedrijven als macromedia en zo misschien in dit systeem zullen stappen om studenten op zo goedkope manier aan legale (studie-)software te helpen.
gill>> je moet zeker eens informeren bij je school of ze ook in dit systeem kunnen stappen...