Toon posts:

twee firewalls achter elkaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag twee router achterelkaar.
Dus ik heb een smoothwall router daar komt mijn ISDN binnen daarachter zet ik dan een suse xserver. met samba enzovoort daar zet ik dan IP masq op zodat ik een router daarvan maakt een soort ethernet router.
dan kan ik op een apache server een webbassed client maken zoals http://www.connectux.nl
en dan dan server op een pc die suse server gaat dan weer naar de switch het netwerk op.
zal dit een id zijn of kan ik beter gewoon de router als alleen router gebruiken. en de server alleen als samba enzo maar wil ze toch graag via een website besturen..

dan kan ik gewoon IP koppelingen maken

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
aight... klinkt stoer allemaal... maar heb je ook nog een vraag? :o

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
ik nomineer deze thread voor de Onduidelijke thread Award 2002

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Huh? Als je bedoelt of je achter je router een firewall moet zetten (die Suse-bak): ja, voor je eigen veiligheid. Overigens is dit ook de meest gebruikte configuratie voor veel mensen.

Als iets anders bedoelt: huh?

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 april 2002 11:17 schreef buum het volgende:
Huh? Als je bedoelt of je achter je router een firewall moet zetten (die Suse-bak): ja, voor je eigen veiligheid. Overigens is dit ook de meest gebruikte configuratie voor veel mensen.
Smoothwall doet afaik zelf al firewallen hoor...
Als iets anders bedoelt: huh?
Idd: huh? :P

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Op maandag 22 april 2002 11:14 schreef Grijns het volgende:
ik nomineer deze thread voor de Onduidelijke thread Award 2002
Ik sluit me bij je aan!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 16:12 schreef Neptunus het volgende:

[..]

Ik sluit me bij je aan!
Ik kom niet vaak in NOS, maar dit was toch een post waard hoor. wat een vage harrie de topicstarter (nofi). :D

Verwijderd

volges mij is het een verhaal en geen vraag :?

Verwijderd

tekeningetje zou mischien helpen :?

Verwijderd

OW als je dat nog eens doet!
hoor je 'm ?
ohwee als je dat nog eens doet!

geintje, maar wel erg onduidelijke boel hier..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een kleine poging om het geheel wat te visualiseren. Voor fouten ben ik in het geheel niet verantwoordelijk :P:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Apache webserver]
     ||
     \/
[SuSE server, Samba e.d.]
     ||
     \/
[Smoothwall router]
     ||
     \/
[internet]

En dan gok ik dat de vraag is: 'is het slim om die SuSE-server zowel Samba als routing te laten regelen, of kan ik het beter bij één enkele functie houden?'. Nogmaals: geen garanties :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Mjah, ik heb hier eigenlijk ook maar een woord voor: "Huh :? :P "

Zoals wel uit de reacties blijkt is de vraag/opmerking erg onduidelijk! Ik wil je dan ook wijzen op [topic=319439] .

Ik denk dat ik je vraag wel begrijp, maar stel hem toch maar op een duidelijke wijze in een nieuw topic. Zodaning dat men je kan helpen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.