Netwerk doet het niet (genoeg!?) :?

Pagina: 1
Acties:

• henry1st
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Via een Draytek Vigor 2200E Router kunnen mijn 3 pc's onafhankelijk van elkaar op het internet. Dit loopt prima.

Wat me steeds niet lukt, ik om bestanden van en naar de andere pc's te sturen. De andere pc's herkennen elkaar niet in mijn netwerk. Alle pc's draaien onder Windows XP en ik heb Windows de pc's in het netwerk zelf laten ontdekken. Dit gaf geen probleem, ze worden allemaal door Windows gevonden; maar zodra ik via Verkenner de andere pc's wil benaderen, worden ze niet ontdekt. Als ik nu bestanden moet versturen naar de andere pc's, doe ik dit via MSN. Ik snap er echt niets van.

Ik heb de firewallinstellingen van de Router niet aangezet.

Hoe kan ik de andere pc's benaderen? Ik zou ook graag een programma als Windows Communicator gebruiken om via de "moederpc" de andere pc's te besturen. Ik krijg het niet voor elkaar.

Wie heeft een tip?? Alvast dank!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer eens bij eigenschappen van netwerkomgeving in verkenner 'computer zoeken' te doen en tik dan de naam in van 1 van de andere pc's.

verder moeten ze dezelfde werkgroep hebben.

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Als ik nu bestanden moet versturen naar de andere pc's, doe ik dit via MSN.
Hhhhmmmm... Da's nie echt optimaal, he???

Zitten je pc's op hetzelfde subnet? Dan zouden ze elkaar nl via broadcast moeten kunnen vinden. Hiervoor houdt een van de PC's een zgn 'browse-list' bij. Het kan natuurlijk wel zijn, dat als de "master-browser" regelmatig wordt ge-reboot, deze lijst opnieuw moet worden opgebouwd, wat wel wat tijd kost...
Kijk ook 's op M$ (support.microsoft.com) voor meer info.

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• henry1st
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
dank voor de reacties.

Ik snap niet hoe ik controleer of de pc's op hetzelfde subnet zitten? Hoe kan ik ze via broadcast vinden? Hoe vind ik een zgn 'browse-list'?

Alvast dank voor het antwoord! *D