illustrator in corelomgev

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
ben net op m'n nieuwe baan begonnen, maar hier gebruiken ze corel draw.
is er ook iets waarmee ik corel bestanden in illustrator kan bewerken en opslaan als corel bestand.
corel werkt echt beroerd, als je illustrator gewend bent.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Twee opties:

1. Jij past je aan aan je omgeving en gaat Corel gebruiken
2. Jij overtuigt je omgeving dat Corel zuigt en iedereen aan de illustrator.

Twee paketten door elkaar is vragen om shit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
In Illustrator kun je als het goed is gewoon .CDR (CorelDRAW) files openen. Wegschrijven weet ik niet, je kunt in ieder geval niet exporteren naar .CDR, maar waarom zou je het niet lekker met .EPS of .PDF (of eventueel .AI) doen? Universeel, dat is het voordeel...

/edit
Alhoewel ik weet dat CorelDRAW erg brak omgaat met .EPS, die je moet importeren...
Maar wat OzBoz zegt, overtuig ze gewoon van het feit dat ze allemaal Illustrator moeten gaan gebruiken.

:)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Op maandag 22 april 2002 09:54 schreef willem169 het volgende:
In Illustrator kun je als het goed is gewoon .CDR (CorelDRAW) files openen. Wegschrijven weet ik niet, je kunt in ieder geval niet exporteren naar .CDR, maar waarom zou je het niet lekker met .EPS of .PDF (of eventueel .AI) doen? Universeel, dat is het voordeel...

/edit
Alhoewel ik weet dat CorelDRAW erg brak omgaat met .EPS, die je moet importeren...
Maar wat OzBoz zegt, overtuig ze gewoon van het feit dat ze allemaal Illustrator moeten gaan gebruiken.

:)
Idd. Anders ga je over van een fijnzittende sportschoen naar een houten klomp. Dat loopt niet lekker.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Daar ben ik het absoluut mee eens uiteraar, geweldige vergelijking trouwens die sportschoenen en de houten kompen.
Allen is Corle zoveel goedkoper dan Adobe. Daar zal het hekele punt zitten.

Maar als ik iets kan vinden wat aansluiting op beide paketten kan bieden, zie ik m'n kansen met illustrator te blijven werken hoog in.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 22 april 2002 14:11 schreef buxx het volgende:
Maar als ik iets kan vinden wat aansluiting op beide paketten kan bieden, zie ik m'n kansen met illustrator te blijven werken hoog in.
Neem maar even aan dat je shit blijft houden. Vergelijk het maar een beetje met het Indesign <> Xpress verhaal. Het is niet logisch als Indesign Xpress-documenten op zou slaan.. hoewel wel handig, is het marketingtechnisch niet handig om te zorgen dat bestandsformaten van de concurrent vermenigvuldigd worden.. part of the game zeg maar.

Wanneer je software van derden tegenkomt waarmee dergelijke dingen wel mogelijk zijn zou ik nog mijn bedenkingen hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
buxx:
Daar ben ik het absoluut mee eens uiteraar, geweldige vergelijking trouwens die sportschoenen en de houten kompen.
Hmm als je als bedrijf professionele diensten wilt leveren moet je mijns inziens ook investeren in goed gereedschap. Professionele software hoort daarbij.
buxx:
Hmm : .EPS is toch standaard vector formaat, dus lijkt me dat een aardige basis om je apparatuur en programmatuur op aan/toe te passen. Ik bedoel, Illustrator gaat beter om met .EPS dan Corel Draw weet ik uit ervaring, en om over .AI maar niet te beginnen.

Maar goed, mijn mening is koop Illustrator, investeer daar gewoon eenmalig in, en je zult er nog lang plezier van hebben.

Check je spelling eens... ;)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 14:11 schreef buxx het volgende:

Je hebt het over werken met een combinatie van beide pakketten, maar tegelijkertijd over de hoge prijs als nadeel... Wordt er dan alleen een licentie voor jou van Illustrator gekocht of alleen een extra licentie voor Corel? ;);)

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Heb door dat het hier om een advertentie bureau gaat, een hele grote.
Een vriend van me heeft net al met een stichting die daartegen is actie gaat gebeld. Ze kenden het bedrijf en zij raden aan om er asp weg te gaan.

Ik heb met die vriend van me contact gehad via msn messenger, hoe wis ik nu die sporen. Je weet maar nooit, het schijnen echt grote jongens te zijn.

• Willem
buxx:
Heb door dat het hier om een advertentie bureau gaat, een hele grote.
Een vriend van me heeft net al met een stichting die daartegen is actie gaat gebeld. Ze kenden het bedrijf en zij raden aan om er asp weg te gaan.

Ik heb met die vriend van me contact gehad via msn messenger, hoe wis ik nu die sporen. Je weet maar nooit, het schijnen echt grote jongens te zijn.
WTF probeer je te zeggen :?

Afgezien van het feit dat het één grote onsamenhangende brei van woorden is, klopt de spelling voor geen meter...

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Ik probeer te zeggen/vragen hoe ik nu het beste m'n sporen kan wissen hier op de computer en wat er aan de hand is.
Maar laat maar hoor.

• Willem
Wat er aan de hand is weet jij het beste neem ik aan.
En hoe je je sporen op een computer uit moet wissen?
Nee sorry, dit gaat nergens meer over, en is al helemaal niet meer ontopic.

Closed.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.