Toon posts:

Moederbord met 2 agp-poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een moederbord(en) met 2 agp poorten bestaan? en zoja, welke?

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11
geloof het niet. Vraag me af of het technisch ook wel mogelijk is om 2 sloten naast elkaar tegelijk te laten werken?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
En nog beter weer iemand of er een meoderbord bestaat voor dual processing waar ook nog eens 2 agp sloten op zitten :?

Dit omdat ik ben begonnen met sparen voor een nieuw dual moederbord en processoren. En nu heb ik 1x een AGP videokaart en 1x een PCI videokaart

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 00:28
2 agp poorten? Nooit gezien en nooit van gehoord. Ook nooit nodig gehad... Waarvoor wil je er eigenlijk een met 2 agp poorten ik zie het nut niet zo want ze kunnen tog niet veel samen doen meestal alleen die voodoo's konden dat tog?

Verwijderd

Topicstarter
zou wel tof zijn (2keer een geforce 4 ti4600 kaart erin)

• supakeen
Op maandag 22 april 2002 09:28 schreef HavocChamp het volgende:
zou wel tof zijn (2keer een geforce 4 ti4600 kaart erin)
Moet je dus ook 2 monitoren hebben ;)

Maar dan maar niet 2x AGP en alleen die dual processors is al duur genoeg :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

twee AGP aansluitingen is volgens mij niet mogelijk binnen de PCI/AGP specificatie, of het echt moeilijk te realiseren is... geen idee :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ja das waar, maar dan heb je ook een super pc

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

Eerrrrrmmm.... kun je dan niet beter 2 computers aanschaffen ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Is nog niet mogelijk, maar met de AGP 8x wordt het voor zover ik weet wel mogelijk :)

• supakeen
Op maandag 22 april 2002 09:35 schreef Croga het volgende:
Eerrrrrmmm.... kun je dan niet beter 2 computers aanschaffen ;)
Nope want dan moet je ze clusteren om dezelde rekenkracht te bereiken :)

Verwijderd

Topicstarter
nee das niet leuk, want je wilt natuurlijk 1 supersnelle hebben waarmee je de bom bent 8-)

• supakeen
Op maandag 22 april 2002 09:36 schreef HavocChamp het volgende:
nee das niet leuk, want je wilt natuurlijk 1 supersnelle hebben waarmee je de bom bent 8-)
Ik weet niet of jij doorhebt dat lang niet alle programma's(spellen) dual-processor of dual-monitor ondersteunen :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is beter :) 8X agp...

Verwijderd

Komt las het meezit medio oktober op de markt

http://www.hardwareinfo.nl/nieuws.php?id=631

Verwijderd

dual agp bestaat wel degelijk.. alleen met huidige x86-chipsets zou het een overkill zijn, (chipsets niet krachtig genoeg) en de vraag op x86 markt is niet hoog genoeg om dit ook toe te passen.. maar op dec axp oftewel digital alpha systemen kan je vaker dual agp sloten aantreffen.. zeker op de boarden met dual/quad alpha procs

Verwijderd

Topicstarter
maar daar zal ook wel een aardig prijskaartje aanhangen, en dat zal waarschijnlijk voor de normale gebuiker onbetaalbaar zijn

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op maandag 22 april 2002 09:38 schreef video-editing.nl het volgende:
Komt las het meezit medio oktober op de markt

http://www.hardwareinfo.nl/nieuws.php?id=631
Volgens mij (en volgens de posters op diezelfde pagina) betreft het hier een 1-april-grap :(

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop van niet :)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op maandag 22 april 2002 09:46 schreef HavocChamp het volgende:
ik hoop van niet :)
Om al je hoop maar even in de bodem te slaan dan, de quote van Koen Crijns zelf:
Koen Crijns
Hardware.Info Crew
Voor diegenen die twijfelden: dit was natuurlijk een 1 April grap.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Heb de vraag ook is een keer gesteld (hele tijd terug al) en toen kwam iemand aanzetten met een heleboel argumenten waarom het technisch niet kon. Toekomstige agp versies moeten dit idd wel gaan ondersteunen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Het AGP3.0 protocol voorziet wel in een zogenaamde optionele Fan-out Bridge zodat er twee AGP devices op de AGP poort aangesloten kunnen worden. Wat dat voor effect heeft op de performance weet ik niet, maar het gaat er niet op vooruit (delen van een poort betekend op elkaar wachten). Anyway, zulke borden zijn er nog niet, en we moeten maar afwachten of ze komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dual agp bestaat wel degelijk.. alleen met huidige x86-chipsets zou het een overkill zijn, (chipsets niet krachtig genoeg) en de vraag op x86 markt is niet hoog genoeg om dit ook toe te passen.. maar op dec axp oftewel digital alpha systemen kan je vaker dual agp sloten aantreffen.. zeker op de boarden met dual/quad alpha procs
Het lijkt me sterk dat er Digital systemen met 2 AGP-kaarten zijn. Ik heb even op de Compaq-site gekeken naar de Alpha workstations en die hebben volgens mij helemaal geen AGP sloten maar alleen 64-bits PCI in de high-end modellen. En meerdere PCI graphics-kaarten is idd geen probleem :)

2 AGP-sloten schijnt niet binnen de AGP-specs te vallen dus zou dit niet mogelijk moeten zijn. Voor AGP 8X zou het wel een optie moeten zijn, maar dat komt pas later dit jaar of zelfs pas in 2003 uit.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Wallie

Herr

Ik heb op tweakers een keer een foto zien staan van een Aopen bord met 2 agp porten, er was een speciale chip voor ontwikkeld, maar 't is nooit uitgebracht door Aopen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
Sommige computern00bs denken dat ze er 4 hebben :)
Ja er staat 4x AGP op |:(
:D

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 22 april 2002 10:24 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Om al je hoop maar even in de bodem te slaan dan, de quote van Koen Crijns zelf:
[..]
Yup, ik ben er destijds ook volledig ingestonken. Wel mooie fotosoep, trouwens, want meestal zie ik dit soort grappen wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.nl/images/news/2xagp.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1