Wanadoo Cable Basic Veenendaal veel disconnects

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Sinds een paar weken wordt soms om de paar seconden en soms om de paar minuten mijn verbinding verbroken. :?

Vaak omdat ik automatisch opnieuw verbinden heb aangevinkt,krijg ik daarna code 691 ook vreemd.

Maar wat ik mij afvraag is of ik de enige ben die hier last van heeft.

Heb al op de servicepagina gekeken,en daar staat ook niks over enige werkzaamheden hier in de regio.

Zoals je weet heeft bellen hierover geen zin.
Half jaar geleden ook zo'n akkefietje gehad,uur aan de telefoon gehangen en de beloofde monteur moet nu nog langskomen. :( :r

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50
Waar zit je ergens? Hier op de Noorderkroon had ik daar ook last van, probleem was bekend bij Casema (nl defect wijkrouter oid, dat ding wat je als eerste tegen komt) en dat zouden ze gaan oplossen.. NOT, nu heb ik ADSL en dat bevalt me 10000x beter dan WCB..

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 09:20 schreef apestaartje het volgende:
Sinds een paar weken wordt soms om de paar seconden en soms om de paar minuten mijn verbinding verbroken. :?

Vaak omdat ik automatisch opnieuw verbinden heb aangevinkt,krijg ik daarna code 691 ook vreemd.

Maar wat ik mij afvraag is of ik de enige ben die hier last van heeft.

Heb al op de servicepagina gekeken,en daar staat ook niks over enige werkzaamheden hier in de regio.

Zoals je weet heeft bellen hierover geen zin.
Half jaar geleden ook zo'n akkefietje gehad,uur aan de telefoon gehangen en de beloofde monteur moet nu nog langskomen. :( :r
)

Wanadoo in Veenendaal is puur slecht. Helaas kan ik in mijn wijk nog geen betere kabelverbinding krijgen of ADSL. Ik ben een gebruiker van het eerste uur (Regiolicht) en sinds deze "historische" aanvang is nog steeds weinig ten goede verbeterd. Die code 691 krijg ik ook meerdere malen. Soms helpt het de netvoeding voor ca. 10 seconden uit het kabelmodem te halen.

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Ik zit hier bij de Patramoniumlaan,maar ik blijf het vreemd vinden.
Zo loopt het een paar maandjes wel aardig qua disconnecten,ik heb het natuurlijk niet over de downloadsnelheden :r ,en zo is het weer één grote janboel.

Klein lichtpuntje, m'n vriendin heeft ADSL-Basic aangevraagd bij Xs4all en het stadium daarin is dat ze de telefoonlijn aan het testen zijn.
Maar daar zijn ze volgens mij ook al 3 weken mee bezig,en nog niks gehoord.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

ADSL is er toch al een tijdje in Veenendaal. Een kennis van me heeft het volgens mij al een half jaar...

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
Op maandag 22 april 2002 19:00 schreef Coen het volgende:
ADSL is er toch al een tijdje in Veenendaal. Een kennis van me heeft het volgens mij al een half jaar...
Een vriend van mij heeft LaDot ADSL in het Veen en das echt dik beter. Fair Use Policy (rond de 100 GB per maand, ja 100 ja.)

Moet je wel kijken of je line-sharing kan doen, dat je kan bellen en inetten te gelijk.

www.ladot.nl voor postcode check en line-sharing status. :)

Verwijderd

Kabel zuigt in Veenendaal. Ben een half jaar geleden overgestapt op ADSL fast. Aanradertje, als je met casema/wanadoo door blijft rommelen, is het een verhaal zonder einde. En die disconnects heb ik toen ook vaak gehad, gewoon service monteur bellen, die gaat dan "kijken" in de wijkkast, prutst wat, en over 3 weken mag je weer bellen.
Suc6 ermee!

Verwijderd

En ik zit op het zuiderkruis :) was ik nog vergeten te vermelden!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Het is nu vanochtend weer raak,écht om de paar seconden kan ik een nieuwe verbinding gaan maken. :(

Terwijl ik gister-avond zo maar 'n keer 4 uur achter elkaar geconnect was. :?
Dat is lang niet meer voorgekomen.

Hoe kan dat toch, zit er een of andere malloot van Casema steeds met z'n vingertjes aan de powerknop van hun server ofzo?
Daar lijkt het wel op...

En over ADSL,ja dat is sinds April dit jaar pas weer verkrijgbaar hier,volgens de postcode-check.
Daarvoor zat het ook hier in Veenendaal vol.
Maar vraag me wel af of de PTT echt een maand nodig heeft,of misschien wel langer om de telefoonlijn voor geschiktheid te checken.
(heb een hekel aan wachten :Z )

Daarvoor ben ik ook bezig geweest voor dat Broadband-Premium.
Deed de postcodecheck,en het scheen mogelijk te zijn.
Bel ik Casema op,en dan zegt zo'n juf (die volgens mij alleen aangenomen is om koffie te zetten,)opeens dat de kabelstructuur er niet geschikt voor is.
En dat het minimaal nog 2 jaar gaat duren eer het zover is.
En dát terwijl mijn overbuurman het dus wel heeft. :?

Nog meer Casema-ellende:
Iemand die ik ken heeft een keer bij zo'n monteur gestaan terwijl die in zo'n wijk-kast bezig was.
Er zouden theoretisch daar maar zo'n 28 aansluitingen op mogen zitten, terwijl het er zeker 36 waren op dat moment.

Nee fijne jongens,lees ik net ook nog dat ze grof verlies hebben gedraaid, hoe krijgen ze het voor elkaar...

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Op dinsdag 23 april 2002 08:27 schreef apestaartje het volgende:

En over ADSL,ja dat is sinds April dit jaar pas weer verkrijgbaar hier,volgens de postcode-check.
...
Maar vraag me wel af of de PTT echt een maand nodig heeft,of misschien wel langer om de telefoonlijn voor geschiktheid te checken.
A) De PTT check je lijnen niet. Dat weet ik uit eigen ervaring dat dat 2x gedaan wordt. 1x door KPN en 1x door je ISP, als beide testen posititef zijn bevonden, gaan ze over tot het daadwerkend aansluiten van ADSL verbinding (8>

Dat het al beschikbaar is volgens de postcode check kan zo zijn. Hier in Houten (waar?) was het volgens de pc chekc nog niet beschikbaar, terwijl ik al bijna een half jaar geniet van ADLS advanced :9~ . Dit zegt dus helemaal nix
Als je met ze belt vragen ze altijd eerst om je klantnummer. Als je dat niet hebt omdat je nog geen adsl aansluiting hebt. Verwijzen ze je door naar een ander nummer. Bel je dat dan is het standaard antwoord: "Nee, is nog niet beschikbaar". Hoe weten ze dat? Omdat ze dan voor jou precies dezelfde pc check doen die jij ook op het net kan doen. De eikels...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 23 april 2002 08:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:

Dat het al beschikbaar is volgens de postcode check kan zo zijn. Hier in Houten (waar?) was het volgens de pc chekc nog niet beschikbaar, terwijl ik al bijna een half jaar geniet van ADLS advanced :9~ . Dit zegt dus helemaal nix
Waar woon jij in Houten? Volgens de PC van KPN is ADSL hier in Hofstad II (zuid-zuid-zuid-zuiderlijkst Houten) nog niet beschikbaar ... Volgens de Cistron planning zou op 25 April de centrale hier ADSL gaan ondersteunen maar ook DAAR heb ik niets meer van gehoord.

Houten + ADSL = Toch Mogelijk??

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Ik zit hier in Houten op de Sloten, wel vreemd dat jullie nog geen ADSL hebben. De bedoeling was dat heel houten voor de zomer ADSL zou kunnen hebben

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Heb je Mxstream of iets anders?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Remus
  • Laatst online: 15-08-2021
Op dinsdag 23 april 2002 08:27 schreef apestaartje het volgende:

<snip>

Bel ik Casema op,en dan zegt zo'n juf (die volgens mij alleen aangenomen is om koffie te zetten,)opeens dat de kabelstructuur er niet geschikt voor is.
En dat het minimaal nog 2 jaar gaat duren eer het zover is.
En dát terwijl mijn overbuurman het dus wel heeft. :?
Doe niet zo denigrerend, mensen die bij een klantenservice werken krijgen ook maar wat informatie toegeschoven waar ze het mee moeten doen. Toen ik bij Casema werkte, had de telefonische klantenservice alleen maar een lijst met plaatsen (niet altijd up-to-date), terwijl mijn afdeling een tool had waarin we op basis van de postcode/huisnummer of evt aansluitnummer de beschikbaarheid en capaciteit, of eventuele planning konden controleren.
Overigens is er volgens www.speedsuite.net wel Premium beschikbaar in Veenendaal, maar dat hoeft niet te betekenen dat het in alle wijken beschikbaar is.
Je zou ook de helpdesk kunnen bellen, die zijn over het algemeen beter op de hoogte over de geschiktheid van de plaatsen, of een email sturen naar info@casema.nl (al is de afhandeling daar niet echt optimaal te noemen). NEway, welke klantenservice had je gebeld, er zijn er namelijk 2, eentje voor nieuwe aansluitingen (en overstappers) (0800-1884) en eentje voor lopende zaken (een of andere 0900nr tegenwoordig).
Nog meer Casema-ellende:
Iemand die ik ken heeft een keer bij zo'n monteur gestaan terwijl die in zo'n wijk-kast bezig was.
Er zouden theoretisch daar maar zo'n 28 aansluitingen op mogen zitten, terwijl het er zeker 36 waren op dat moment.
Tsja, het komt inderdaad weleens voor overigens is het maximum dat jij noemt niet geheel correct. Dat maximum is overigens in de afgelopen jaren naar beneden bijgesteld en is er een betere controle op de capaciteit gekomen, helaas waren voor die tijd sommige wijken al vol, dan is het moeilijk om verlichting te bieden met DEMOS, uitbreiding geeft namelijk een aantal signaaltechnische problemen.
Nee fijne jongens,lees ik net ook nog dat ze grof verlies hebben gedraaid, hoe krijgen ze het voor elkaar...
Ach, als je het met UPC vergelijkt (en met het verlies van vorig jaar) dan is het peanuts...

Mark

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Op dinsdag 23 april 2002 13:43 schreef tazzman het volgende:
Heb je Mxstream of iets anders?
Ik heb het grote genoegen om een ADSL Mxstream abbon. te hebben van Planet Internet (jawel ze bestaan nog). Inmiddels heb ik al vernomen dat meerdere Houtenaren van het ADSL kunnen genieten, namelijk ook al in De Borchen (daar bij het hockey)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
@ Remus...

Aha,mooi als jij zo thuis bent in de Casema-keuken,
dan kun je me vast wel vertellen waarom ik (en meerderen heb ik begrepen op het Forum van Casema..) er dan soms wel 3X per minuut afgegooid worden.

Dáár ben ik nu toch echt benieuwd naar.......

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Tazzman, ik weet niet in welk pc gebied je zit maar is Cistron dan nix voor jou? Vanaf mei is het beschikbaar in mijn straat en in pc gebied 3991 GJ is het al vanaf 1-Mar-02 beschikbaar....

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Helaas krijg ik nogaltijd "Nog niet beschikbaar in deze centrale" bij de PC van Mxstream... Ook bij Cistron vang ik bot.. :(

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Bummer...., je mag wel bij mij onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand hoor.... Doen de buren ook ;)

Verwijderd

in het begin draaide ik ook altijd met wanadood, maar toen had ik download van ongeveer 3kb/sec hoger kwam ik niet ook niet van een ftp site.

Mijn verbinding lag er ongeveer 8 keer per dag uit en vaak ook dat ik de halve dag niet meer kon reconnecten. Dit werd ik zo zat dat ik maar op planet ben over gegaan.

Als ik ze een mail stuurde van hoe het kwam werd ik van het kasje naar de muur gestuurd, dus een onbegonnen zaak.

Verwijderd

ik heb zelf ook Kaashema wanadon't basux, en verhalen als dld's van < 3 KB/s en pings van >900 komen me zeer bekend voor.

Net maar weer ff gebeld om die mensen bij de helpdesk maar weer eens lastig te vallen

"snelheden van 1-3 kb/s zijn volkomen normaal"

en

"we weten niet wanneer premium in de buurt komt"

waren de antwoorden, en op de vraag of ze daar dan geen planning hebben wat betreft het beschikbaar maken van centrales begon ie te hakkelen.

en et verrotste is nog, dat die helpdesk ook nergens vanaf weet en er nix aan kan doen. en dat er geen alternatief adres is waar er WEL wat met klachten gedaan word.

et is en blijft een :r bedrijf

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Ik denk dat elke helpdesk zijn goede en slechte werknemers heeft. Ik heb bijv. een Planet Advanced Mxstream abbo. Nu komt het wel eens voor (vooral in het begin) dat ik vragen had. Ik heb geloof ik met 4 verschillende mensen gesproken, en 4 verschillende antwoorden gekregen. Sindsdien vraag ik ook de naam van de persoon met wie ik gesproken heb, mocht het later dan verkeerd zijn wat de helpdesker gezegt heeft, is een briefje naar zijn baas snel getikt...

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Probeer eens te connecten met username@casema.nl werkt ook namelijk. Misschien is het dan opgelost, ik heb op de casema helpdesk gebeld. En Misschien staat er sel te veel spyware op. Gewoon ff Addaware dwnewn, mits je verbinding werkt

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 23 april 2002 22:25 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Bummer...., je mag wel bij mij onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand hoor.... Doen de buren ook ;)
Waar zit je precies? Ik zit op de Puntmos .. 3994 KV.. helemaal in zuid-zuid-zuid-zuid Houten.

En JA, ik woon dus nu al bijna een jaar op een openbare bouwplaats. (Ons blok was 1 van de eerste die opgeleverd werd.. er stond verder helemaal NIETS .. nu een jaar verder is er een complete woonwijk omheen gezet.)

• Remus
Op dinsdag 23 april 2002 18:50 schreef apestaartje het volgende:
@ Remus...

Aha,mooi als jij zo thuis bent in de Casema-keuken,
dan kun je me vast wel vertellen waarom ik (en meerderen heb ik begrepen op het Forum van Casema..) er dan soms wel 3X per minuut afgegooid worden.

Dáár ben ik nu toch echt benieuwd naar.......
Daar is niet zo makkelijk antwoord op te geven, helaas. Ik heb zelf een tijd op de helpdesk gewerkt, en er was een periode dat er heel veel disconnects waren in een wijk, we hadden serieus geen idee waardoor het kwam, bleek uiteindelijk dat één gebruiker in de wijk een modem had uit een slechte serie, modem vervangen, hele wijk geen last meer van disconnects.
In andere gevallen was er sprake van dat de DCM of de FEP (apparatuur waarmee jouw kablemodem communiceert) niet goed was afgesteld of zelfs kapot was; te veel ruis of te laag signaalniveau in het laatste netwerkdeel (groepversterker/eindversterker) of een te hoge temperatuur (ok niet in dit seizoen) in de wijkcentrale, gebruikers die geen sperfilter tussen hun TV en kabelaansluiting hebben zitten of voormalige kabelinternetters waarbij het sperfilter op de aansluiting niet is teruggeplaatst (dit geeft een ruissignaal op de retourband); de mogelijkheden zijn zowat eindeloos, en er zullen vast nog wel meer oorzaken zijn, helaas... Dat maakt het helaas zo moeilijk en daarbij heeft niet iedere helpdesker door hoe een en ander samenhangt, worden storingen niet altijd goed opgenomen door de verschillende storingsdiensten, zorgen monteurs soms voor een quickfix ipv van een gedegen oplossing en ga zo maar door.

Feit is gewoon dat het DEMOS systeem out-of-date is, niet tegen een stootje kan en ook behoorlijk foutgevoelig is... Daarbij wenst Casema zich niet zo diep in de schulden te steken als UPC, anders was het DEMOS-systeem al lang overal vervangen (ok, dit is een inschatting van mij en geen werkelijke constatering).
Het Com21-systeem is over het algemeen een stuk minder storingsgevoelig, centraler opgesteld en beter te managen en monitoren waardoor het systeem voor Casema qua onderhoud en ondersteuning belangrijk veel goedkoper is.

Mark

• Remus
Op woensdag 24 april 2002 17:22 schreef Irons het volgende:
ik heb zelf ook Kaashema wanadon't basux, en verhalen als dld's van < 3 KB/s en pings van >900 komen me zeer bekend voor.

Net maar weer ff gebeld om die mensen bij de helpdesk maar weer eens lastig te vallen

"snelheden van 1-3 kb/s zijn volkomen normaal"
Tsja, wat wil je met een systeem waarbij het downstream communicatiekanaal in het kabelnetwerk zelf niet meer dan 150kbit/s is en waarbij dat kanaal door max 20-25 (weet niet welk maximum Casema tegenwoordig hanteert) gedeeld wordt door een pollend systeem (dat ook modems polled die aan staan, maar niet online zijn). Nou is niet iedereen gelijktijdig online danwel actief, maar ja, je deelt dat krappe kanaal wel.
en

"we weten niet wanneer premium in de buurt komt"

waren de antwoorden, en op de vraag of ze daar dan geen planning hebben wat betreft het beschikbaar maken van centrales begon ie te hakkelen.
Er is wel een planning (ok, iig in oktober 2001), de helpdesk heeft daar echter in de ogen van het management geen boodschap aan, en krijgt daar dan ook geen inzicht in. Daarbij is er met bezuinigingen in de laatste maanden vermoed ik behoorlijk gesneden en aangepast in de planning, dat het management misschien wel besloten heeft om voorlopig helemaal geen planning bekend te maken (in mijn ervaring is het nl beter te zeggen dat iets onbekend is, dan om een toezegging te doen die hoogstwaarschijnlijk niet na te komen is).
en et verrotste is nog, dat die helpdesk ook nergens vanaf weet en er nix aan kan doen. en dat er geen alternatief adres is waar er WEL wat met klachten gedaan word.
Nou ja, je kan een klachtenbrief sturen, die afdeling had overigens toen ik er werkte wel inzicht in de uitrolplanning en schopte in sommige gevallen wat harder tegen afdelingen om problemen opgelost te krijgen. Het adres is Correspondentie-team, postbus 345, 2600 AH Delft (er is ook een antwoordnummer, maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd ;)
et is en blijft een :r bedrijf
Mja, als voormalig medewerker is mijn kijk op het bedrijf een beetje gekleurd, enerzijds omdat ik wat meer weet van de materie en anderzijds omdat ik weet hoe het er intern aan toe gaat (ging?) en hoe mis cq raak mensen de plank af en toe kunnen slaan :)

Mark

Verwijderd

Mjah, ik snap dat jou blik op het bedrijf wat anders zal zijn dan de mijne. Ik kijk echter alleen naar het produkt dat ze MIJ leveren en de moeite die ze doen om mij een beetje normaal internet te leveren. vandaar dat mijn waardering voor kaashema onder het vriespunt ligt.

Als een monteur op mijn vraag "wanneer komt premium hier?" antwoord:

"Wij gaan pas over op premium als KPN hier mxstream gaat leveren"

dan word ik hier echt dood en doodziek van.

Verwijderd

ik woon in Naarden en ik ben tot nu toe maar iets van 4 keer gedisconnect
Ik heb wanadoo premium, en het rare is, dat gaat rond de 60 a 80 kb/s :)

Verwijderd

ik woon in Naarden en ik ben tot nu toe maar iets van 4 keer gedisconnect
Ik heb wanadoo premium, en het rare is, dat gaat rond de 60 a 80 kb/s
Dat zijn volkomen normale snelheden voor premium hoor

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Goh,da's nou raar. :?

Zag ik gisterenmiddag zo'n busje van Casema voor het stoplicht staan hier in Veenendaal.

Ik zat er aan te denken mijn fiets ervoor te gooien,of hem klem te rijden,en dan om opheldering te vragen. >:)
Maarja toen stond het licht al snel weer op groen,en weg was 'ie weer.... :+

Maar of het nu toeval is of niet,sinds die tijd ben ik er dus haast niet meer afgekicked. :)

Ben al een stuk vrolijker. :Y)

Pagina: 1