Batterij vervangen mobo dood

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op mijn Abit TX5 (oud pentium bordje) heb ik de batterij vervangen echter daar ging het een en ander fout.
Het contactje boven het batterijtje brak af. Ik denk naja soldeer ik er wel aan. Komt er een beetje soldeer op mobo. Dit kon ik er echter in een keer vanaf krabben toen het hard was. Ik kan echt geen enkele beschadiging aan mobo zien.
Maar mijn lieve bordje start echter niet meer op geen beeld geen piep helemaal niks. Kan het zijn dat de batterij er toch niet lekker inzit. Of heb ik mobo gesloopt :'(

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat denk je zelf? Precies dat denk ik ook :( . Hopen dat je een goeie vervanger vindt (tip: Asus TX97(e))

Verwijderd

quote :

Dit kon ik er echter in een keer vanaf krabben toen het hard was. Ik kan echt geen enkele beschadiging aan mobo zien.
Maar mijn lieve bordje start echter niet meer op

ja inclusies een paar spoortjes waarschijnlijk

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 09:17 schreef Toink het volgende:
Wat denk je zelf? Precies dat denk ik ook :( . Hopen dat je een goeie vervanger vindt (tip: Asus TX97(e))
Tja ik denkd at ie dood is ik weet alleenniet wat een mobo dood zonder batterij. Hee dat asus bord is dat een borje waar gewoon een IDT winchip in kan geen flauw idee wat hier bijzonder aan is maar kan die gewoon in dat bordje en wat is dat voor chippie eigenlijk. Mijn linux bakkie draaide er prima mee

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mobo met een gare of geen batterij boot gewoon alleen houdt niets vast. IDT is een gare Intel P1/Cyrix M2-M3/AMD K6-2 afgeleide. Hij staat in ieder geval onderaan het rijtje. However, als ie 't doet dan doet ie 't, niet? :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ok is dan officieel afgeschreven dan maar. Maakt niet zoveel uit wel jammer maar had toch al teveel pc's staan :) Dan wordt mijn P200 maar mijn linux gateway en mijn dual celly mijn linux server/werkstation. Is denk ik toch beter als server alleen ik wilde graag mijn server en linux werkstation gescheiden houden. Mischien komt er nog wel eens een leuk linux werkstation bij iemand suggesties :? :)
Pagina: 1