Toon posts:

Oplossing VPN verbinding?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een VPN verbinding maken vanuit een NT Netwerk naar Win98 machines en anders om

Nu is mijn vraag:

zijn er speciale programma's en of andere bijzondere dingen waar ik aan moet denken :?

Zlef heb ik wat gelezen over RRAS is dit een goede oplossing of is er iets anders wat je mij zal adviseren?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
probeer eerst wat algemeene informatie telezen en vraag dan specifieke vragen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf alleen wat over FreeS/WAN & RRAS verder niet ik wil gewoon graag weten wat jullie mij adviseren in mijn geval! En dan kijk ik verder welke probs ik tegen kom :?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
je hebt server software en client software nodig.
de server software installeer je natuurlijk op de pc waar je naar toe wilt connnecten etc,

een opmerking als "vanuit een NT Netwerk naar Win98 machines en anders om"
klinkt erg vreemd.

Gewoon wat faq, en how-to's lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Hermes klinkt vreemd :D (moet alleen van Win98 na Win NT zijn, anders doe ik wel met PC Anywhere)

Ik heb dus besloten na wat HowTo's en FAQ'te lezen om te kiezen voor de RAS PPTP verbinding met een FreeS/WAN firewall :D

Ik hoop dat ik daar de minste problemen mee krijg 8-)

Verwijderd

Het is niet zo moeilijk hoor.

Op je NT4.0 server installeer je de service PPTP (point to Point Tunneling Protocol) vervolgens moet je invullen hoeveel VPN connecties je wilt hebben, loopt de netwerk configuratie door, en connecten op ip.

De juiste portwards doen als je achter een router zit, etc.

Begin maar, wij helpen je er wel door heen!

Verwijderd

Topicstarter
Ok die config is niet zo moeilijk merk ik wel enigste wat ik moet doen is dadelijk effe een reboot

Enigste waar ik nog een beetje mee zit is het port number ik las net wat over een Win2K dedicated server (wat ik niet heb keb WinNT4) dat ze port 3389 voor VPN gebruiken is dit voor NT4 ook het geval???

Verwijderd

XP ondersteunt het anders een stuk beter, lees:
http://clickthru.online.com/Click?q=f1-Mt_uQps_LZ3dfqWH3UQjotQUm9RR

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 10:21 schreef CybErvee het volgende:
XP ondersteunt het anders een stuk beter, lees:
http://clickthru.online.com/Click?q=f1-Mt_uQps_LZ3dfqWH3UQjotQUm9RR
Tja dat is XP en dat is niet wat ik draai :(
Pagina: 1