Toon posts:

[ELEC] Is deze multimeter wat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu een oud ding van een bakbeest als multimeter (35x25x15CM) en dat is wel wat groot nu zag ik deze in een voortijdig krantje (ik = bezorger) en dan kost ie 29.99 maar is dit wat ? in het krantje staat ook dat je er tempŽs mee kan meten (wat niet op het internet staat.

je ken hem hier zien

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Kijk eerst eens ff op www.conrad.nl. Daar hebben ze wel veel meer keus

• virus.elektro
  • Laatst online: 15:08

virus.elektro

profesionele monitor sloper

op zich wel aardige multimeter. Toch lijkt mij het meetbereik ook belangrijk. Wat mij namelijk opvalt is het feit dat de gelijkspanningsschaal van 400 volt tot 1000 volt loopt. Dat zijn hoge spanningen en het lijkt mij sterk dat je het ooit nodig zult hebben, aanenemend dat je er ook wel eens iets anders mee wil meten dan een hoogspanningskabel. Det wisselstroom bereik is wel redelijk.
Weerstanden door meten gaat volgens mij ook niet best, gezien het feit dat je niet al te kleine weerstanden kan meten(minimaal 400 ohm).
Opslag op de pc en datahold functie zijn wel handig.

Ik zelf zou hem niet nemen, maarja de keus is aan jou.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Ik heb gewoon een goedkope metertje dat ook nog es werkt, hij's nog niet eens beschadigd :).

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/120/M1/120142M1.JPG

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Ik zou hem ook niet nemen.

Als je een fatsoenlijk bruikbare meter wilt hebben, dan moet je toch echt meer gaan betalen (Voltcraft of een fluke)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Zit geen wisselstroom meting op dus voor mij gaat het dan zowieso al over, en een true rms functie zou ook niet mis zijn...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Kijk eens op www.fluke.nl

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

En daar zit ik met mijn 15-gulden-bij-de-praxis multimeter, zielig!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Ik zie bij www.conrad.nl vele multimeters tot aan 100 euro maar ze zijn er vanaf zo'n 7 euro, deze lijkt beter te zijn dan dat kijkshop ding van 31 euro, oriënteer je nog maar even :P.

http://twitter.com/randalpeelen

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Ik zelf heb een fluke 79-3 en een 123 scope!! Ja ja ik weet voor de gemiddelde hobbist is dat veel te duur! Fluke heeft ook wel leuke meters voor 75 euro!!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 20:37
Dit is denk ik niet wat je nodig hebt. Ik zou zeggen: zoek iets wat je wel nodig hebt :P
maar ik geloof dat een erg cheap dingetje soms niet goed meet :?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* snars heeft een Dynatek 112 gescoord bij Display

79 pleuro's...Fluke vond ik een beetje teveel van het goeie.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 08:26 schreef virus.elektro het volgende:
op zich wel aardige multimeter. Toch lijkt mij het meetbereik ook belangrijk. Wat mij namelijk opvalt is het feit dat de gelijkspanningsschaal van 400 volt tot 1000 volt loopt. Dat zijn hoge spanningen en het lijkt mij sterk dat je het ooit nodig zult hebben, aanenemend dat je er ook wel eens iets anders mee wil meten dan een hoogspanningskabel. Det wisselstroom bereik is wel redelijk.
Weerstanden door meten gaat volgens mij ook niet best, gezien het feit dat je niet al te kleine weerstanden kan meten(minimaal 400 ohm).
Opslag op de pc en datahold functie zijn wel handig.

Ik zelf zou hem niet nemen, maarja de keus is aan jou.
Dat zijn de bereiken van de meter, met 400 Ohm bedoelen ze het bereik van 0 to 400 Ohm.
Hetzelfde geldt voor de spanningen.

En wisselstromen meet je praktisch nooit.

Leuke meter, maar er is keus...

De metertjes van 10 euro bij de bouwmarkten doen het trouwens ook goed hoor, ik gebruik ze al jaren voor alles en nog wat en ze doen nauwelijks onder voor duurdere modellen.
Nauwkeurigheid kan iets minder zijn, maar dat is marginaal.
Merk je in de praktijk niks van.
Kan jou het schelen dat je over een LEDje 2,25V meet ipv 2,27...

Bij Conrad staat een mooie Voltcraft autoranging multimeter voor 50 euro, de ME42, mmmmmm...

• virus.elektro
  • Laatst online: 15:08

virus.elektro

profesionele monitor sloper

Op maandag 22 april 2002 11:16 schreef exter het volgende:

[..]

Dat zijn de bereiken van de meter, met 400 Ohm bedoelen ze het bereik van 0 to 400 Ohm.
Hetzelfde geldt voor de spanningen.

En wisselstromen meet je praktisch nooit.

Leuke meter, maar er is keus...

De metertjes van 10 euro bij de bouwmarkten doen het trouwens ook goed hoor, ik gebruik ze al jaren voor alles en nog wat en ze doen nauwelijks onder voor duurdere modellen.
Nauwkeurigheid kan iets minder zijn, maar dat is marginaal.
Merk je in de praktijk niks van.
Kan jou het schelen dat je over een LEDje 2,25V meet ipv 2,27...

Bij Conrad staat een mooie Voltcraft autoranging multimeter voor 50 euro, de ME42, mmmmmm...
ik vind nauwkeurigheid wel degelijk belangrijk want het scheelt toch 0,02 volt en dat is soms net te veel voor een proccesor(denkt aan de voltagemods bij het overklokken)
mijn multimeter kostte toentertijd 100 gulden dus die 50 euro klopt wel redelijk. er zat trouwens geen datahold of pc conectie op.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Een duurdere multimeter heeft net zo goed een afwijking, en de doorsnee multimeter is niet bedoeld om aan processoren te meten.
Ik had het in mijn voorbeeld ook over LEDjes en voor doorsnee electronica-metingen is een goedkope multimeter best geschikt.
'k gebruik al 20 jaar diverse multimeters.

Verwijderd

je had ie van de aldi moeten kopen :P

Verwijderd

Ik doe het al jaren met een Dynatek meter die bijna alles kan meten (eigenlijk alleen geen inductie). Ook de degelijkheid, prijs en nauwkeurigheid van Dynateks zijn goed.

Maar er is meer keus natuurlijk.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Dan kan je denk ik net zo goed een metertje van 10 bij de halfords nemen.
Koop anders een iets duurdere met bijvoorbeeld LCR meting.
Ik heb er zelf veel aan, je kan er dan ook spoelen en condensatoren mee meten. ik heb de 4095 van conrad 72,50 Daar zit gewoon echt alles op.
Ik heb ook nog een meter van ABB, maar die is zo duur dat ik 'm niet kapot wil maken en dus weinig gebruik :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1601014948

deze gebruik ik nu maar ik wil toch wel wat kleiner :z

zoŽn fluke heb me pa voor kabel meter (eentje van 7000 euro ken je presies zien waar de fout zit in een heel netwerk!)

zoŽn goedkope lijkt niet echt, zoŽn fluke van 79 ga ik niet kopen want ik wil wel een goede meter met redelijk veel functies.

wat zeggen jullie van deze

Verwijderd

:?

Wat wil je nou, een goedkope of een dure?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Bah mijn fluke staat niet meer op de site van fluke :(

De fluke 73 series II is toch niet zo oud ??

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 18:01 schreef TRAXION het volgende:
Bah mijn fluke staat niet meer op de site van fluke :(

De fluke 73 series II is toch niet zo oud ??
time flies...

• TRAXION
Bah ik hou niet van vliegende tijd...

Maareh heb nog steeds garantie op me meter
En dat ding is onverwoestbaar tijdje terug wou me buurjongen even meten hoeveel ampere er uit de muur kwam.

Hij de pennen in het stomcontact en ja je raadt het al sluiting :)

Komt ie hier terug hele pen weggesmolten en 17 amp zekering doorgefikt :(

• TRAXION
Op maandag 22 april 2002 18:07 schreef TRAXION het volgende:
Bah ik hou niet van vliegende tijd...

Maareh heb nog steeds garantie op me meter
En dat ding is onverwoestbaar tijdje terug wou me buurjongen even meten hoeveel ampere er uit de muur kwam.

Hij de pennen in het stopcontact en ja je raadt het al sluiting :)

Komt ie hier terug hele pen weggesmolten en 17 amp zekering doorgefikt :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 17:54 schreef exter het volgende:
:?

Wat wil je nou, een goedkope of een dure?
eentje van rond de 30tot50 euro

Verwijderd

Voltcraft ME42 bij Conrad 50 euro, mooie autorange multimeter. (hoef je niet meer verschillende bereiken in te stellen)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

als je er veel mee doet raad ik FLUKE aan..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1