[Videobewerking] VHS tapes naar PC

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn geweest. Ik kon mijn vraag/situatie niet echt beantwoord kunnen vinden (ondanks dat ik zelf recent een aantal vragen heb gesteld).

Ik heb inmiddels een digitale camera met zowel DV in als uit. Mijn moederbord heeft Firewire onboard en alles werkt perfect.

Via de bijgeleverde AV kabels kan ik op TV via de camera alles afspelen en eventueel opnemen op video. Maar werkt dit ook andersom? Dus zou ik mijn video/tv op de camera kunnen aansluiten via dezelfde kabel en op de camcorder de TV en dus ook VHS band kunnen opnemen? Het is me nog niet gelukt, dus wellicht werkt zo'n AV-kabel slechts een kant uit (dus van camorder --> TV)?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 09:49

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Als jou camera analoog-in heeft kan je via die ingang je tv/video aansluiten. Dan kan je via firewire op de pc alles zien als het goed is. Een camera herkend trouwens geen Macrovision (wel alleen voor back-up bedoeld dan he).

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 01:52 schreef tymiek het volgende:
Als jou camera analoog-in heeft kan je via die ingang je tv/video aansluiten. Dan kan je via firewire op de pc alles zien als het goed is. Een camera herkend trouwens geen Macrovision (wel alleen voor back-up bedoeld dan he).
Het gaat om deze camera: de Sharp VL-ME100S

Zo te zien is er dus geen analoge ingang op. Wat is voor mij nu een optie om én analoog te kunnen opnemen én een beetje snel dv-fims kunnen bewerken (dus welke videobewerkingskaart)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 09:49

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik heb zelf de studio dv+ versie van pinnacle in mijn compie...Analoog uit (s-vhs en tulp) en 3x firewire in. Voor opnames analoog gebruik ik een PCTV kaart van pinnacle(alleen doe die twee nooit samen in een pc geeft geheid problemen met je camera). De software bij Studio dv+ is wel goed (je kan ook een cheap kaartje erin doen en alleen die software kopen)

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 02:20 schreef tymiek het volgende:
Ik heb zelf de studio dv+ versie van pinnacle in mijn compie...Analoog uit (s-vhs en tulp) en 3x firewire in. Voor opnames analoog gebruik ik een PCTV kaart van pinnacle(alleen doe die twee nooit samen in een pc geeft geheid problemen met je camera). De software bij Studio dv+ is wel goed (je kan ook een cheap kaartje erin doen en alleen die software kopen)
Da's wel leuk en aardig, maar analoog uit heb ik via camera. Ik ben dus op zoek naar een videobewerkingskaart die iig analoog in (en dv in/uit) heeft en redelijk snel is.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 22 april 2002 01:52 schreef tymiek het volgende:
HA ! dat kan je dus mooi vergeten.. Als ik mijn DVD-speler (die is zelfs macrovisie vrij) aansluit op de ana-input van mijn DV-cam.. dan krijg ik heel groot in beeld COPYPROTECTION te zien.. En dan kan ik dus niets meer met de camera.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Eeven voor de duidelijkheid. Het gaat mij er niet om gekochte DVD's / VHS-en te kopieren. Het gaat mij erom oude VHS-en van b.v. familiefeesten te bewerken op de pc en daarna op cd en/of VHS terug te zetten.

Daarom herhaal ik mijn vraag: ik zoek een videobewerkingskaart met Analoog in en die bovendien een beetje snel is m.b.t. mijn te bewerken films via DV-in / uit

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Bovendien vraag ik me af hoe groot het voordeel is qua snelheid van een bewerkingskaart (rekeninghoudens met mijn systeem specs). Want als dat maar klein is voldoet een TV-kaartje met TV-in.

Verwijderd

Moviebox van Pinnacle is niet geschikt voor oude banden met slechte beeldfragmenten, dan raakt hij in de war en geeft steeds stotterende kraakjes.
Pagina: 1