Toon posts:

het ommodden van een voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend van mij een s423 proc en mb van dell overgekocht van dell.Maar tot mijn grote verbazing past mijn voeding er niet op.Het was van een dell dimension 8200
met een s423 socket met intel 845 chipset.hij heeft 2 powerconnectoren.eentje met een 16 pins cpu powerconnector en eentje van 24 voor normaal power.Ik heb al bij dell navraag gedaan over de kosten daarvan.Jullie moeten niet schrikken maar alleen een voeding zou me €350 moeten kosten ex verzendkosten.Alvast bedankt

Verwijderd

gewoon een p4-ready voeding halen, die staan genoeg in de Pricewatch, ben je voor een paar tientjes klaar.

Verwijderd

340W Chieftec Low Noise P3/P4/AMD

bijvoorbeeld, ben je voor 62,50 klaar, incl. verzenden

Verwijderd

Topicstarter
nee zo een voeding heb ik al maar past er niet op

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al hierboven zei hoe moet ik zo een voeding ommodden naar een dell voeding met die verschillende pinnen?

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Vliegvlug

Flight Simple

Zie hier voor een pin layout: http://165.193.123.52/articles/upgrade3_01_01.asp

Zwaar waardeloos dat Dell dit soort grapjes flikt terwijl het techinisch niet noodzakelijk is.
Gewoon een manier dat je van hun afhankelijk bent voor vervangende hardware. :r
Een erg foute manier van klantenbinding, imo :(

<edit>
Zie net dat jouw aansluiting 16 / 24 pins is en die van mijn linkje 6 / 20 pins.
Maar misschien heb je er toch iets aan.
</edit>

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je niet die voeding van je vriend overnemen ?
Aangezien het toch geen standaard is, kan hij er ook weinig mee......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 22 april 2002 10:34 schreef Vliegvlug het volgende:
Zie hier voor een pin layout: http://165.193.123.52/articles/upgrade3_01_01.asp

Zwaar waardeloos dat Dell dit soort grapjes flikt terwijl het techinisch niet noodzakelijk is.
Gewoon een manier dat je van hun afhankelijk bent voor vervangende hardware. :r
Een erg foute manier van klantenbinding, imo :(
Wat is daar nou fout aan?
Dit doen wel meer merken van andere producten ook.
Als ik mijn koffiepot laat vallen past er ook geen braun koffiepot onder mijn koffiezetapparaat, als ik het luchtfilter van mijn mercedes (bijvoorbeeld dan heb geen benz) ga ik toch ook niet lopen schelden dat het filter element van een fiat panda niet past?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Vliegvlug

Flight Simple

Voor luchtfilters of koffiepotten is er geen algemene industriestandaard en bovendien heeft het een functie dat het model in bovenstaande gevallen verschillend is.

ATX is wel een standaard en als je vervolgens dezelfde stekker gaat gebruiken maar deze anders gaat aansluiten dan verlaat je niet alleen de standaard maar leidt dit ook tot verwarring doordat mensen er van uit gaan dat het wel standaard is en dan hun mobo/voeding opblazen.

Maak dan tenminste ook een hele andere aansluiting en wek niet de suggestie dat het ATX is.

Daarnaast is het helemaal niet nodig dat de aansluiting anders is bij Dell. Als Dell speciaal een standaard mobo en voeding laat ombouwen zodat men aan hun gebonden is voor vervanging vindt ik dat gewoon verkeerd.
Zeker als ze dan hele hoge bedragen gaan vragen voor deze 'speciale' voedingen.

N.B. harry123, hier nog een linkje over een andere dell voedings mod:
http://www.hardoverclock.net/index.htm?http://www.hardoverclock.net/html/articles/ppro_200mhz_1mb/pentium_pro_homeserver_3.htm

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle replies maar die linkjes moest ik niet hebben.Het gaat hier om een p4 met hele andere aansluitingen.Heeft er toevallig iemand van jullie een dell p4.
Pagina: 1