Toon posts:

Wanneer wordt Tweakers weer normaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu een jaar aangezien en ik moet zeggen dat Tweakers veel aan integriteit en serieusheid heeft ingeboet met het censuursysteem, dat nu de vrijheid van meningsuiting beknot.

Er zijn wel hier en daar wel klachten, maar daar wordt op Tweakers geen aandacht aan besteed. Het systeem waarmee iedereen "zondagsrijder op 't net" kan spelen is technisch veel belangrijker dan het welbevinden van de meeste bezoekers.

Tweakers is van lieverlede steeds meer op Slashdot gaan lijken. Het nieuws is wel goed, maar de posting community heeft niets beters te doen dan elkaar met stenen te gooien. Ik vraag me af of ze wel allemaal zonder zonde zijn...

Misschien zou het een goed idee zijn dat moderatingsysteem te laten varen. Niemand kan de verantwoordlijkheid aan en wilde plannen voor een Super-moderator zijn ook gedoemd om te falen. (Duitsland had in de jaren 40 ook zo'n obsessie met de Uebermensch. Heeft heel veel leed veroorzaakt).

Zolang Tweakers zich niet volwassen kan opstellen en geregeerd lijkt te worden door control-freaks, ga ik Tweakers alleen gebruiken (misbruiken) als vergaarbak voor interessante nieuwslinks.

Neem eens een voorbeeld aan www.linuxtoday.com Daar is ook moderatie, maar het is niet zo kleinburgerlijk en alles omvattend als in de kruidenierscultur van Tweakers.

Getekend,

een zeer geirriteerde Ronald Trip.
r_a_trip@keyaccess.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op maandag 22 april 2002 00:56 schreef 35MHz OC het volgende:
Ik heb het nu een jaar aangezien en ik moet zeggen dat Tweakers veel aan integriteit en serieusheid heeft ingeboet met het censuursysteem, dat nu de vrijheid van meningsuiting beknot.
:? De vrijheid van meningsuiting is anders nog steeds te vinden hier en wat in vredesnaam vind jij een censuursysteem?

Dat reacties naar -1 kunnen? Die reacties zijn nog steeds te lezen, en als je het niet met de score eens bent, kan je of zelf de reactiescore aanpassen, of ff naar /16 komen.
Er zijn wel hier en daar wel klachten, maar daar wordt op Tweakers geen aandacht aan besteed. Het systeem waarmee iedereen "zondagsrijder op 't net" kan spelen is technisch veel belangrijker dan het welbevinden van de meeste bezoekers.
Dat mag je in TFF vertellen, daar kunnen wij in /16 niets mee.
Tweakers is van lieverlede steeds meer op Slashdot gaan lijken. Het nieuws is wel goed, maar de posting community heeft niets beters te doen dan elkaar met stenen te gooien. Ik vraag me af of ze wel allemaal zonder zonde zijn...
Dus de posters gooien alleneen nog maar met stenen naar elkaar? Dan mag jij me gaan vertellen waar en wanneer dat allemaal gebeurd, op twee reacties gisteren zie ik bijzonder weinig scheldpartijen van serieuze gebruikers.
Misschien zou het een goed idee zijn dat moderatingsysteem te laten varen. Niemand kan de verantwoordlijkheid aan en wilde plannen voor een Super-moderator zijn ook gedoemd om te falen.
Wat wil je nou precies zeggen? Welke verantwoordelijkheid? Wij als modders reageren nog steeds op elke draad hier op TMF en daarnaast zijn de meeste hier erg vaak met het modden bezig.

En dat de PM plannen gedoemd zijn te falen is ook nieuw, natuurlijk staat het laag op de to-do list van Femme, maar dat het gaat falen is nieuw.
(Duitsland had in de jaren 40 ook zo'n obsessie met de Uebermensch. Heeft heel veel leed veroorzaakt).
Dus jij vergelijkt de moffen met ons modders? Dank je hartelijk.
Zolang Tweakers zich niet volwassen kan opstellen en geregeerd lijkt te worden door control-freaks, ga ik Tweakers alleen gebruiken (misbruiken) als vergaarbak voor interessante nieuwslinks.
Dat doen de meeste bezoekers, en daar is niets mis mee.
Neem eens een voorbeeld aan www.linuxtoday.com Daar is ook moderatie, maar het is niet zo kleinburgerlijk en alles omvattend als in de kruidenierscultur van Tweakers.
Ja, met 1,5 gemiddelde reactie is dat idd makkelijk ja.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Misschien zou het een goed idee zijn dat moderatingsysteem te laten varen. Niemand kan de verantwoordlijkheid aan en wilde plannen voor een Super-moderator zijn ook gedoemd om te falen. (Duitsland had in de jaren 40 ook zo'n obsessie met de Uebermensch. Heeft heel veel leed veroorzaakt).
Buiten het feit dat jouw post voor 80% bestaat uit bull-shit vind ik deze uitspraak te triest voor woorden.
Moderators zijn nazi-tuig in jouw ogen. :?
Jij hebt een serieus probleem vriend, ik denk dat jij een beetje de waarheid uit het oog verloren bent. :{

Het modsysteem is alles behalve volmaakt maar dat betekent niet dat wij hier geen goed werk verrichten.
Zonder ons hier zou het er heel anders uit zien op de FP.
Het stoot mij dan ook tegen het verkeerde been dat ik/wij vergeleken word(en) met iets dat zich afspeelde in de tweede wereldoorlog. :(

Edit:

Dit topic valt nu ook te bewonderen in SM.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat is er nou zo erg aan Tweakers dan? Eens een klein flamepje moet kunnen, zolang het niet te persoonlijk en onzinnig wordt.
En als gebruikers alleen maar kritiek op anderen hebben merken ze vanzelf dat ze krediet en respect verliezen op het forum.
En het hoge Slashdot-gehalte op Tweakers vind ik juist mooi :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach kom op zeg, kritiek op zijn tijd kan toch geen kwaad?

Kan het alleen maar beter gaan worden, laatst stond in die PC Active (d8 ik :P ) dat tweakers.net juist groot was geworden door te reageren op de nieuwspostings dus om deze te laten varen lijkt me dus niet verstandig en ook niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik ga op de vroege ochtend een poging doen hier een zinnige reactie op te geven.

Punt 1. Tweakers.net is niet duitsland @ 1938. Een LM / PM is geen Ubermensch, en ik denk niet dat een LM de FP zal verzieken. ;)

Punt 2. Slashdot == goed :P

Punt 3. Dit is grotendeels TFF werk, het afschaffen van het modsysteem is al zo vaak besproken

Punt 4. Ik vindt dat je een behoorlijke pessimist bent. :)

Just my 2 Eurocents :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

Op maandag 22 april 2002 00:56 legde 35MHz OC zijn ongenoegen uit:
Het 'cencuur'systeem, zoals jij dat noemt is (een poging) om te voorkomen dat er uitsluitend flames en andere onzin op de FP komt, T.Net wilt graag interessant en leesbaar content bieden.
Als dat betekent dat je notoire etteraars de mond moet snoeren, so be it.

Er lopen heel veel (te veel imo) onvolwassen, ongeinteresseerde, T.Net onwaardige pubertjes rond, die de boel regelmatig flink vergallen. Zonder 'oppas' systeem zou je een totale chaos krijgen, waar niemand graag vertoeft.

Het modsysteem in totaliteit laten varen is een optie, maar lost dat iets op? Dan krijg je waarschijnlijk ellenlange reactiedraden op de FP, die volledig onleesbaar zijn.

Ik vermoed dat Linuxtoday bezocht word door een andere usergroep, meer 'onderwerp' gerelateerd.
Een vergelijking is dus niet eerlijk.

Het probleem met reacties zoals die van jou, is dat er vaak toch een (gedeeltelijke) waarheid in zit, maar dat de klachtveroorzakers moeilijk te vangen zijn, dus dat je eigenlijk alleen kan brullen tegen degenen die juist wel proberen om een leefbare omgeving te creeeren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lees je de reacties toch niet? Ik lees ze ook zelden omdat iedere loonie met een pro-amd/linux anti-ms/intel opmerking omhoog wordt gemod door zn vriendjes uit VWO 4B. Je eraan ergeren maakt het alleen maar erger.

Oja, er zijn ergere dingen in de wereld dan kleuters met internet-access, trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Die vergelijking die je maakt kan/wil ik niet begrijpen.
Het PM/LM gebeuren is in het leven geroepen juist om de reacties die geplaatst worden op een aanvaardbaar niveau te krijgen.
We hebben nu de LM en de PM staat in de planning het is alleen nu wachten op een tijdstip van invoering. Er staan eerst nog andere dingen op de planning:
[topic=473353/1/50]
Op zondag 21 april 2002 23:55 schreef Femme het volgende:
[....]
Het concept is zo goed als af. Vanaf morgen ga ik beginnen met HTML'en en javascripten, daarna worden de scripts omgebouwd. In principe is het niet veel werk om de huidige layout te vervangen, maar omdat ook de stijl van de tabellen gaat veranderen zullen er op veel pagina's wijzigingen gemaakt moeten worden.
Ik snap ook niet waar je het vandaan haalt dat de vrijheid van meningsuiting wordt beknot.
Juist niet, iedereen kan reageren en wat hierboven ook al werd aangegeven, de reacties zijn en blijven er wel alleen staan ze op verschillende niveau's (-1 tot +4)
En afhankelijk van je eigen prefs kun je besluiten op welk niveau je kijkt.
We gaan alleen over tot editten/trashen van reacties bij extreme gevallen. Dat komt gelukkig heel zelden voor.
Meestal zul je zien dat het moderatie systeem daar in voor ons veel kan doen (-1 optie)
Zoals Otis hierboven ook al aangeeft, je kunt ook gewoon de reacties die je niet wil lezen overslaan, de content die we bieden is dan niet anders.

Een ander "probleem" hoe wou je 57.000 bezoekers allemaal een plezier doen :? Je zult een middenweg moeten vinden je kunt noooit iedereen perfect tevreden stellen.
Van die 57k is er altijd wel iemand die ergens niet mee eens is, daar verander je niets aan....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flikker toch op met dat gekut... Een alinea quoten en een dis er op proberen te vinden.. |:( Hatelijk gewoon :r
/me points at Beaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 22 april 2002 11:11 schreef PimpG het volgende:
Flikker toch op met dat gekut... Een alinea quoten en een dis er op proberen te vinden.. |:( Hatelijk gewoon :r
/me points at Beaves
Zou je misschien iets vriendelijker kunnen reageren?
Beaves onderbouwd zijn mening, jij kwakt hier gewoon een flame neer. :{
Vertel ons eens waarom je zo reageert?

Edit voor GiLeX:

Meneer staat ook al in SM omdat hij nog nooit één post geeft geplaatst zonder een troll erin. :{
Er word aan gewerkt dus. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op maandag 22 april 2002 11:11 schreef PimpG het volgende:
/me points at Beaves
:? als je niets hebt toe tevoegen kun je beter niet reageren.
Als je denkt dat je iets kunt toevoegen aan deze draad op een normale manier dan graag, maar dit soort geflame slaat nergens op.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

PimG: Ietsje meer nuance zou wel gewaardeerd worden, evenals onderbouwing en dergelijke... :)

Over het modsysteem: Het systeem zelf is aardig okee. Helaas valt het 'succes' ervan bij de uitvoering, en zoals iedereen wel merkt kun je er ook op de verkeerde manier mee omgaan. Dat laatste is iets waar we middels de PM-constructie iets aan proberen te doen.

De PM is overigens geen Ubermoderator, maar dat is volgens mij zelf ook wel te concluderen als je de ter zake doende threads leest, dus de vergelijking met Ubermensch enzo vind ik wat overtrokken en jammer.

Verder wil ik de topicstarter er op wijzen dat juist de mensen die alhier (=TMF) komen, nét niet de mensen zijn die de frontpage lopen te verzieken dmv het 'onjuist omgaan met het modsysteem.

Dat het modsysteem niet de aandacht krijgt die het verdient, komt simpelweg door het feit dat de enige persoon die er wat mee kan toevallig de drukst bezette is van T.net, en meer te doen heeft om de site in de lucht te houden (Femme dus :)). Het in leven houden van T.net (shop, pricewatch en alle andere zaken waar Femme zich mee bezighoudt) zijn inderdaad belangrijker dan een modsysteem dat niet geheel naar behoren functioneert.

Maar het modsysteem is wel belangrijk genoeg om op de ToDo list van Femme te staan, zei het niet zo hoog als zaken die echt moeten gebeuren om de site draaiend te houden. Het staat echter wèl op de lijst, en voor zover ik het begrepen heb is het iets dat Femme op redelijke termijn erdoor wil hebben :)
Pagina: 1