ik heb vorige week een soyo p4s ultra binnen gekregen
. nou had ik een probleem.
ik heb een
cd brander mitsumi 30* 12 * 40
dvd speler lite on 48* 16*
een wd 20 gig 5400 rpm
een wd 40 gig 7200 rpm
aangezien dat ik raid heb op mijn mobo wil ik ze alle vier los van elkaar aan mijn mobo koppelen. er staat in de manual dat als er geen raid prog word geinstalleerd de raid iede ( ide 3 & 4) als normaal ide worden gezien
.
na lang kloten lukt het dus niet om de dvd en brander op 3 & 4 te krijgen zien we op de site staan dat het niet mogelijk is om cd op de raid ide te doen
. nou is dat op zich niet erg maar dan wil ik dus mijn 2 hdd's op ide 3&4 doen zonder raid. ik sluit net mijn wd 40 aan op ide 3.
ik start de computer op en ik krijg wel windows bezich met opstarten te zien maar dan krijg ik een blauw scherm ( :"( ) met het volgende
maak alle veranderingen in de hardware ongedaan. en check uw schijf met chkdsk.
en dan kun je dus nix meer
. ik heb vanalles in de bios geprobeer en ook het apart raidbios ( niet de juiste benaming) maar ik krijg het niet voor mekaar om het goed te krijgen.
wie heeft een soyo p4s en kan wel alles aansluiten, of wie weet hier zo maar ff een oplossing voor??
ik heb een
cd brander mitsumi 30* 12 * 40
dvd speler lite on 48* 16*
een wd 20 gig 5400 rpm
een wd 40 gig 7200 rpm
aangezien dat ik raid heb op mijn mobo wil ik ze alle vier los van elkaar aan mijn mobo koppelen. er staat in de manual dat als er geen raid prog word geinstalleerd de raid iede ( ide 3 & 4) als normaal ide worden gezien
na lang kloten lukt het dus niet om de dvd en brander op 3 & 4 te krijgen zien we op de site staan dat het niet mogelijk is om cd op de raid ide te doen
ik start de computer op en ik krijg wel windows bezich met opstarten te zien maar dan krijg ik een blauw scherm ( :"( ) met het volgende
maak alle veranderingen in de hardware ongedaan. en check uw schijf met chkdsk.
en dan kun je dus nix meer
wie heeft een soyo p4s en kan wel alles aansluiten, of wie weet hier zo maar ff een oplossing voor??