Plextor of Philips

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Hallo mensen,

Ik zit te dubben tussen een plextor of een philips brander. Op dit moment zit er een 4x in van philips en na een aantal jaar trouwe dienst wil ik hem toch echt met pensioen sturen.

Zijn de Philips branders nog steeds zo onbetrouwbaar of niet?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

Rival24

I'll Be Back

Ik zit te dubben tussen een plextor of een philips brander. Op dit moment zit er een 4x in van philips en na een aantal jaar trouwe dienst wil ik hem toch echt met pensioen sturen.

Zijn de Philips branders nog steeds zo onbetrouwbaar of niet?
Ja, die philips branders zijn krengen. Je bent beter af met een plextor, maar als je die te duur vindt koop dan een Lite-on. (zie pricewatch voor prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
lite on kan ik nergens vinden in venlo :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Dan bestel je toch gewoon online? De verzendkosten zullen waarschijnlijk het probleem niet zijn.
Plextor is heel goed, maar wel heel erg duur. Lite-On heeft de beste prijs/kwaliteit.
Als je om wat voor reden dan ook niet online wilt kopen, kan je trouwens toch ook buiten Venlo een fikker kopen? Voor een grote aankoop zou ik dat iig wel doen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

Op maandag 22 april 2002 00:47 schreef rival24 het volgende:

[..]

Ja, die philips branders zijn krengen. Je bent beter af met een plextor, maar als je die te duur vindt koop dan een Lite-on. (zie pricewatch voor prijzen)
Ja heel leuk. Niet dus.

Specs zijn misschien minder, maar daar is de prijs ook naar. Qua betrouwbaarheid geen klachten. Zelf een 8x en die doet 't al 2 jaar perfect. Bij de mensen waar ik wel eens wat bijverdien door en PC te installen en onderhouden bijna overal Philips en werkt prima.

Maar kijk ook eens naar Lite-on ofzo. Ook leuk voor een goeie prijs.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:50
Koop a.u.b. geen philips brander (hoogstens een spaarlamp of tv ;) ) want branders maken kunnen ze niet.

Neem een Plextor als het beste wilt of een Lite-on als je een goeie wilt, maar minder geld wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 00:50 schreef webkabouter het volgende:
lite on kan ik nergens vinden in venlo :(
Online bestellen kan toch ook?
Lite-On 16/10/40 (Retail) € 85
Lite-On 24/10/40 (Retail) € 88
Lite-On 32/12/40 (Retail) € 94
Lite-On 40/12/48 (Retail) € 136

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ja kan ook buiten venlo maar ik weet zo 123 niet waar. ;) Enum zo;n interne freecom ?

edit: online bestellen kan ook ja maar daar heb ik niet zo;n goede ervarnigen mee

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 22:29
lite-on! koop je de 24103s en die kun je vervolgens flashen naar de 32 speed versie, en ja, dat werkt perfect aangezien ik hem hier ook heb draaien. philips, niet doen, kan ook maar heel weinig spannends qua overburn en copyprotection. plextor is voornamelijk duur, maar wel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 00:55 schreef BuG2FiX het volgende:
lite-on! koop je de 24103s en die kun je vervolgens flashen naar de 32 speed versie, en ja, dat werkt perfect aangezien ik hem hier ook heb draaien. philips, niet doen, kan ook maar heel weinig spannends qua overburn en copyprotection. plextor is voornamelijk duur, maar wel kwaliteit.
Waarom zou je die flashtruuk uithalen voor 6 euro verschil? Je doet toch iets met je brander dat niet 100% in de haak is; misschien krijg je bij de volgende flash een vet probleem... als je er nu 100 € mee zou besparen, zou ik zeggen dat het de moeite waard is, maar voor 6...

Yamaha maakt ook hele goede branders, trouwens. Ik ben heel tevreden over de mijne. Het is een wat ouder model, maar wel heel betrouwbaar. 6416si (6x R, 4x RW, 16x Lezen, SCSI intern) Er zijn ook nieuwere modellen: 241032Si of 241032Ei (scsi of IDE)

offtopic:
Waarom maakt plextor eigenlijk geen scsi CDROMS meer, en nog maar heel weinig SCSI branders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 00:26

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Plextor maakt helemaal geen SCSI producten meer volgens mij.

Wel jammer...heb hier de Ultraplex40 en Plexwriter 12x10x32S aan een Adaptec kaartje hangen...wereld setup!

Maar ik denk als je echt de keuze Philips of Plextor moet maken... dan heb je nog zoiets als de prijs. Denk dat Philips STUKKEN goedkoper is. Maar ja, Plextor heeft natuurlijk wel een reputatie...

Misschien dat zo'n LiteOn een optie is? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb er geen slechte verhalen over gehoord...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn Philips 8x4x32 speed brander was dood na een jaar.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Laatst online: 26-07 07:30
Op maandag 22 april 2002 08:38 schreef Tyrian het volgende:
Mijn Philips 8x4x23 speed brander was dood na een jaar.
Hoe krijg je dat voor mekaar dan??? 23 speed???

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Er staat nu in de nieuwe PC Active een flinke test van high-speed branders. Plextor komt als beste uit de test. (Let vooral op de manier, hoe de geschreven data op de schijf zelf staat!!!)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:41
Kwa prijs-prestatie verhouding zou ik het op de Lite-On houden (noch plexter/philips), alleen maar goede ervaringen met de Lite-on! (en die plextor van mij alleen maar ellende!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
Op maandag 22 april 2002 08:45 schreef RAID-0 het volgende:
Er staat nu in de nieuwe PC Active een flinke test van high-speed branders. Plextor komt als beste uit de test. (Let vooral op de manier, hoe de geschreven data op de schijf zelf staat!!!)
wat een flames hiero, iedereen heeft goede en minder goede ervaringen met branders/merken, doe eens wat RAID-0 zegt, of pak er een review bij daar heb je misschien meer aan

zelf heb ik de volgende branders gehad/getest
philips/plextor/hp/lite-on allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor testen van branders kijk je niet in nederlandse bladen.

ga naar www.cdrlabs.com \ www.cdfreaks.com \ www.cdrinfo.com !!

Verder, laat philips inderdaad maar links liggen en ga op zoek naar ene LiteOn of een TEAC. Beide net zo goed of beter dan een Plextor voor minder geld.
Voor beveiligde CD's is de LiteOn het beste. Voor alround werk en zeer goede leeseigenschappen is de TEAC het beste.
LiteOn is het goedkoopste en er wordt veel mee gestunt in diverse winkels en zeker op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Al mijn philips cdroms zijn gaar... stuk of 3 in 3 verschillende pc's... andere cdroms houden het een stuk langer uit :?

Brander gaf het op na ongeveer 1 jaar en 2 maanden.... heb nu een lite-on 24x :Y)

(ik koop dus geen philips cd spelers meer... dat mag duidelijk zijn ;))

Edit: ow ja.. m'n tower leest ook bijna geen cd's meer... ook philips :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:11
Ik heb al verschillende fikkers onder handen gehad:

Philips CDD2000
Philips CDD3600
HP 7100+
HP 8100+
Yamaha CDR400T
Lite-on 16/10/40
Lite-on 24/10/40
Plextor 16/10/40
BTC 16/10/40
Samsung 8/4/32
Panasonic 8/20

Allemaal leuke branders, waar een paar rotte appels tussen zaten:
- Samsung ging dood na 1 Arita CD te laten mislukken (power calibration error, las geen CD meer daarna), was z'n eerste CD en direct dood. Nieuwe gekregen op garantie, fikt succesvol op 8X met dezelfde aritas
- Panasonic 8/20 is een beetje pikkig op de CDs die je hem voert, maar was ook een van de eerste 8X schrijvers
- Philips CDD2000 fikte uiteindelijk lege CDs, las zelf ook geen CDs meer
- Philips CDD3600 liep vast bij het schrijven van de lead-in van mode2 cds
- HP 7100+ kreeg last van de bekende CDD3610 problemen
- HP 8100+ kon geen 80 minuten CDs schrijven, is inmiddels omgeflasht tot een Sony met HP naampje

De rest die hierboven staan en niet vernoemd zijn in het problemenlijstje heb ik nog geen enkel probleem mee gehad. Goede fikkers dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:07
Op maandag 22 april 2002 00:54 schreef webkabouter het volgende:
ja kan ook buiten venlo maar ik weet zo 123 niet waar. ;) Enum zo;n interne freecom ?

edit: online bestellen kan ook ja maar daar heb ik niet zo;n goede ervarnigen mee
??? als je een beetje goede winkel pakt gaat het prima hoor.
neem bv. www.informatique.nl die zo'n beetje de beste naam heeft op dat gebied. vandaag voor 4h bestellen is meestal al de volgende dag binnen. 5pleuro verzendkosten is ook niks (of was het 4,50?)

als je gewoon rembours doet is er niks aan de hand...

en als je geld heb voor een plextor, zou ik die zeker nemen. betere kwaliteit en garantie.
anders koop je een lite-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Plextor of AOpen, need I say more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 22 april 2002 08:45 schreef DustMan4u het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor mekaar dan??? 23 speed???
Dat is een typfout. De juiste snelheid is 32 speed.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb zelf een Philips 2x RW thuis, en een Plextor 16x fikker! Philips vond ik kloten! En die Plextor ben ik erg tevreden mee! Lekker snel branden enzo, alleen de prijs was wel een beetje hoog, 't is dat ik em via ECL kon bestellen tegen een schappelijke prijs.

Weinig budget -> lite on!
Veel budget -> Plextor!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Pagina: 1