[WC]Hoe radiateur het beste koelen

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen mijn hele wc spul in m'n kast.. nou koelt het dus niet meer zo goed als het ooit deed :o

Dit is de huidige situatie

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2135413396

v=voeding
R=reservoir

Op deze manier blijft de radiateur behoorlijk warm en het water gewoon heet .. en de cpu dik 50 graden idle.. de fan draait op 5v omdat de herrie anders teveel is..

Nou wilde ik het dus anders gaan monteren.. maar hoe? Ik kan een 2e fan OP de radiateur leggen maar moet ie nou zuigen of blazen? Hoe kan ik het efficiëntste de hele zooi koelen met eventueel een aantal ventilatoren meer

Verwijderd

maak een gat in de bovenkant en hang daar je rad onder.. 2 fans ertussen.. en blazen maar :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 00:09 schreef Juggernaut het volgende:
maak een gat in de bovenkant en hang daar je rad onder.. 2 fans ertussen.. en blazen maar :)
Gat bovenop.. das best een leuke ja.. al kan ik mijn rad niet verplaatsen (vanwege mijn 1337 koperwerk in mijn kast B-)

Ik kan idd porberen om een 120mm fan bovenop te bouwen om die te laten blazen op de radiateur

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Er moet lucht door je rad. heengaan. Als je hem plat op je voeding legt werkt dat zowieso niet...
Zet de rad rechtop, of maak hem in het "dak" van de kast. Zet er verder een fanduct op. Dat schijnt ook nog een paar graden uit te maken (Moet het zelf nog testen).

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]