Toon posts:

advanced ip auth access APACHE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een ingewikkeld probleem:

Ik moet dus via een andere server ip's halen en die dan in mijn .htaccess zetten. Het enigste is dat het in realtime moet gebeuren.

Het is me al gelukt om een auth script aan te roepen via een aparte module. Het enigste is dat ik dan niet het ip mee krijg, hoe kan ik dit oplossen? Dus dat ik dat ip mee kan krijgen?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 14:22
En nu graag een uitleg van je probleem/vraag welke ook nog te begrijpen is. Hier kan volgens mij niemand iets mee.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 23:51 schreef worldpunch het volgende:
Ik zit met een ingewikkeld probleem:

Ik moet dus via een andere server ip's halen en die dan in mijn .htaccess zetten. Het enigste is dat het in realtime moet gebeuren.

Het is me al gelukt om een auth script aan te roepen via een aparte module. Het enigste is dat ik dan niet het ip mee krijg, hoe kan ik dit oplossen? Dus dat ik dat ip mee kan krijgen?
Dus je meld je aan op server A en je krijgt toegang tot server B komt 't op neer?

Als het echt realtime moet gebeuren moet je het door een vorm van RPC laten lopen. Maar dan moet je of iets bestaands vinden wat bugfree is of zelf aardig kunnen coden. Maar met wat simpele perl scripts, je (x)inetd, een SSH tunnel en wat l33t3 firewall rulez kun je ook veilig heel veel leuke dingen mee maken.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kan voor authenticatie toch ook mysql gebruiken met auth_mysql ?

Mysql met replicatie heb ik al eens heel prettig als doorgeefluik gebruikt.