Toon posts:

Meerdere moederborden in 1 kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik zat te denken om 2 moederborden in 1 standaard ATX kast te bouwen? Er kan 1 voeding achteraan op de standaard plaats, en ook 1 vooraan (koeler omkeren vanwege airflow)
De connectors aan de bovenkant (toetsenbord, usb enzo) moeten ook niet zo'n probleem zijn om eruit te dremelen.

Maar dan zit ik met de kaarten?
Als je het 2e moederbord tegenover het 1e doet dan kan je em eigenlijk alleen maar op z'n kop erin zetten anders zitten de connectoren niet aan de goeie kant.

Heeft er iemand suggesties, tips ofzo over dit ideetje, heeft iemand al ervaring? En kom nou niet met links naar shops aanzetten want het gaat mij om de casemod fun en niet om een kast waar 2 moederborden in kunnen. (Ik wil eens iets orgineels of is dit niet orgineel)

Moet ik me zorgen maken om de temp? Met 2 300 watt kachels in 1 doosje

Het is trouwens een standaard size ATX kast (niet micro dus)
voorkant:
3x 5"
2x 3"
2x hdd rack
en dan nog wat ruimte

achter:
voeding, op z'n kant (dus lange kant boven)
dan het moederbord
en nog een centimeter of 2

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Waarom wil je dit in godsnaam?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg dus, niet voor een kast waar 2 moederborden in kunnen maar om de case mod fun, orgineel toch?

Verwijderd

Meer het idee dus dat je er ook 2 beeldschermen op aan kan sluiten enzow??? :?

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Moet zeker kunnen

als je gaat modden
zit zelf met het idee om 4 mobo's in een kast te stoppen
maar moet dit nog uitwerken op schema
en moet nog spullen hebben zoals
KVM switch e.d.
maar het moet zeker kunnen

Verwijderd

Ik denk dattie veeeeeeeeeeeeel te heet gaat worden, vooral door de 2 procs in 1 kast. Als je er een beetje opgevoerde AMD's in doet, dan kom je gemakkelijk aan 130-140W warmteontwikkeling van je proc's alleen. Die kan je alleen met hele zware koeling nog uit je kast krijgen, waardoor het dan weer een enorm lawaaierig monster wordt. (Tenzij WC). Heb je metteen ook geen verwarming meer nodig in de kamer waar de PC staat. :P

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
en de dual-CPU borden dan???

ik snap je argumenten dat ie te heet wordt door 2 CPU's niet...

I'm not weird, I'm a limited edition

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
zwaar debiel maar wel geinig idee..
ik denk dat ie zkr. heet wordt (tenzij je d'r een 386 inpleurt)
dus als we dan toch met geld gaan smijten hang er een airco aan ofzow.

maar nu n beetje on-topic.
als je een beetje een brede kast hebt kun je je bord misschien andersom hangen dat je je kaarten aan de voorkant heb ofzow?

Verwijderd

Topicstarter
Dual moederborden is een stomme reactie, ik zeg dat het om de case mod gaat, en een moederbord met 2 processors is bij lange na niet zo snel als 2 moederborden met elk 1 processor

En de bedoeling is dus 2 pc's in 1, dus ook cd-rom, floppy en hdd

(misschien intern een netwerkie bouwen? Iemand idee's?)

4 moederborden is ook vet, maar dan is het dus echt wel heet

maar ik zat te denken, misschien een soort van heatpipe maken die de 2 processors met elkaar verbind en naar buiten vent? of 2 aparte pipes?

Hmmm, moederbord aan de andere kant is ook wel geinig, maar hoe zit het dan met de cd-rom drive enzo, er is aan de kant maar net 1 cm over, dus dan passen de connectors niet meer

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik denk dat het heel lastig word om dat erin te bouwen. Je hebt gewoonweg te weinig ruimte in de kast om 2 moederborden achterelkaar te plaatsen. Ik zou voor de bigtower gaan. Al zou je trouwens genoeg fan's hebben om de warmte af te voeren, er is nauwelijks meer luchtstroom in je kast. (de boel wordt dus te warm, en dat is al met 2 pentium processoren)

• SimplyMe

SimplyMe

Ik heb zelf hier een kast staan
is van de gamma
helaas is hij van hout maar ik kan hier met gemak vier moederborden in kwijt

heb er al drie en het zijn allemaal dual's

dus mijn idee is dat ik van die moederbord tray's neem
daar een mobo op maakt en dan het moederbord met alles erbij
dus ook HD en floppy en voeding vidkaart en netwerk
in deze kast stop worden dus 4 losse PC
ik zal dus dmv een KVM switch of een telnet idee deze pc 's kunnen bedienen
en warm wordt het niet want de kast zelf is verder open en heeft dus geen last van de warmte

Verwijderd

Topicstarter
Jah maybe heb je gelijk, maar als ik het zo bekijk valt het kwa ruimte best wel mee, een moederbord is amper ene halve cm dik, kaarten zitten er toch al, en cd-rom enz komt gewoon waar ze normaal ook komen, dus airflow is geen probleem

En met een big-tower is het idd makkelijk, maar zoals ik al zei, het gaat om de case-mod en dus niet om een gemakkelijke oplossing, want dan zet ik wel gewoon 2 kasten bovenop elkaar

En ik wil dus wel een standaard kast gebruiken, voor de makkelijk :-)

Maar misschien dat ik ergens iets kan krijgen waarmee pci kaarten ofzo om een hoekje of met een draadje geplaatst kunnen worden?

Voor ISA heb ik wel een paar van die dingen (zelfs 1tje met een 30 cm kabel eraan) maar pci is zeker te weinig voltage en te snel signaal om goed te kunnen verlengen? (Om nog maar niet te spreken over AGP)

Verwijderd

t grootste probleem is de pci/isa/agp sloten, daar elke kast daar een vaste plaats voor heegt, waardoor 2 moederborden inbouwen vrij lastig is.
Misschien 2 mobo's op elkaar?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
|---------------------
| MOBO1       |
| MOBO1    CD'S ETC  |
|       HDD'S     |
| MOBO2    VOEDING2  |      (zijaanzicht)
| MOBO2    VOEDING1  |
|---------------------
               ^
^             |
|            voorkant
achter

dan voeding aan de voorkant van de kast...hoge kast

Verwijderd

Topicstarter
Maybe, maar het zijn geen micro moederborden, dus dat gaat ook lastig worden, maar misschien kan ik em wel in omdraaien en dan dat de kaarten wel aan de voorkant zitten, maar ik kan voor alles natuurlijk verlengkabels maken (kopen?) zoals toetsenbord, muis, usb, printer enzovoort

• SimplyMe

SimplyMe

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   KVM_______________
   |MOBO1   MOBO3 |
   |MOBO1   MOBO3 |
   |MOBO1   MOBO3 |
   |_________________|
   |MOBO2   MOBO4 |
   |MOBO2   MOBO4 |
   |MOBO2   MOBO4 |
   |_________________|
   |             |

Dan allemaal een netwerkaart en een vidkaart
en dat is alles
Dan gewoon een koe draaien en kijken of de procs passief te koelen zijn voor geluidsproduktie tegen te gaan

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef carnman het volgende:
Ik denk dattie veeeeeeeeeeeeel te heet gaat worden, vooral door de 2 procs in 1 kast. Als je er een beetje opgevoerde AMD's in doet, dan kom je gemakkelijk aan 130-140W warmteontwikkeling van je proc's alleen. Die kan je alleen met hele zware koeling nog uit je kast krijgen, waardoor het dan weer een enorm lawaaierig monster wordt. (Tenzij WC). Heb je metteen ook geen verwarming meer nodig in de kamer waar de PC staat. :P
Lijkt mij niet, je hep ook (duh) dual systemen en dan zitten de cpu's naast elkaar en nu zit er een hoop ruimte. Lijkt me dus geen probleem op zich. Alleen hele zooi bedrading, moet goed weggewerkt worden ander lijkt mij dat de airflow een beetje ver te zoeken. Verder zeker koel idee. Succes ermee en we willen natuurlijk wel pics ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk krijgen jullie pics, al zullen jullie het met webcam pics moeten stellen want me digi-camera is naar de pest (daar helaas geen pics van :-) )
Pagina: 1