Toon posts:

Geluid op 'Kantoor'-pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik eens over zat te denken...je ziet tegewoordig dat de meeste pc's standaard met geluid (kaartje en speakers?)worden afgeleverd. Is dit voor kantoor pc's nou wel zo nodig? waar wordt geluid uberhaupt 'op kantoor' voor gebruikt? Zou een kantoorsysteempje geluid moeten hebben volgens jullie? zo ja waar voor?

'het melden van nieuwe email?' :D

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De geluidskaarten worden er meestal bij geleverd omdat het "onboard" is. Het zit dus al op het moederbord.

Nuttig? Niet echt, maar aangezien er toch bijna niet voor wordt betaald, maakt het niet zo veel uit.

Verwijderd

Het melden van nieuwe e-mail kun je doen door iets in beeld te laten knipperen, de ogen zijn sneller dan het gehoor. Ik denk persoonlijk dat het overbodig is, maar leuk voor de mensen die er werken om es een MP3tjuh op te zetten ofzow. Of een instructie CD van een bepaalde cursus, zoiets is ook vaker gesproken of videobeeld met geluid van hoe je iets moet doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

in principe is het niet altijd nodig, maar het kan altijd handig zijn. bovendien kost het echt niets (het kan zo zijn dat een pc zonder geluid duurder is omdat er een onboard geluidskaart opzit, en dat de mobos zonder sound duurder zijn).

en het is natuurlijk altijd makkelijk om divxjes op te kijken, mp3tjes te luisteren en al het andere :P

Verwijderd

Topicstarter
njah, dat het niks kost...jah, tegenwoordig heb je al voor € 100 een mobo met onboard vga, sound en nic...

maar als ik een handjevol werknemers zou hebben zou het dus voor mij waarschijnlijk handiger zijn er geen geluid in te zetten (voorkomen van het kijken van divx/luisteren van mp3 enzo) ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Op het bedrijf waar ik in mn vrije tijd wat automatiseer hadden ze in een aantal PCs geluidskaarten, dit waren afdankPCs van werknemers. Die geluidskaarten zijn er gewoon uitgesloopt, omdat die niet nodig waren, kon er een netwerkkaart voor in de plaats (ging overigens om twee Pentiums)

Laatst 3 nieuwe computers gekomen met een PCCHIPS M810LMR bordje met alles onboard. Geluid sloop je er niet af, maar speakers hangen er ook niet aan. Waarvoor zou je geluid willen in een kantoortje met 6 of 7 PCs? E-mail melden? OK, tis een gezamelijk email-account, maar om nou door 7 speakers dat irritante mailbeepje te horen :r

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op de Compaqs na, hebben de meeste PCs geen ingebouwde speaker (die op de soundcard is aangesloten bedoel ik), dus zelfs al hebben alle PCs een geluidskaart onboard, dan nog valt het aantal MP3-tjes die je hoort in een kantoorgebouw wel mee.
Of het echt strikt noodzakelijk is, daar valt over te twisten, maar zo zijn er wel meer 'standaard' dingen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

ik werk op een bedrijf waar ik regelmatig computers aan het installeren ben (het zijn compaqs), bij die computers moet ik altijd de onboard geluidskaart uitschakelen. Omdat het gewoon, zoals al eerder is gezegt, dat mensen mp3's gaan luisteren.

Want als mensen mp3's horen dan zijn ze vaak snel afgeleid en willen ze toch eventjes bij die persoon gaan kijken van wat voor muziek hij nou precies heeft.

Speaker die erin zit word er trouwens ook uitgesloopt voor als een 1 of andere werknemer slim denk te zijn om in de BIOS de geluidskaart weer te activeren >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Op zondag 21 april 2002 23:35 schreef decrypt het volgende:
....Zou een kantoorsysteempje geluid moeten hebben volgens jullie? zo ja waar voor?
Op kantoor spelen we hier tussen de middag altijd Half Life, en dan is geluid wel een vereiste :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 22 april 2002 10:07 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Op de Compaqs na, hebben de meeste PCs geen ingebouwde speaker (die op de soundcard is aangesloten bedoel ik), dus zelfs al hebben alle PCs een geluidskaart onboard, dan nog valt het aantal MP3-tjes die je hoort in een kantoorgebouw wel mee.
Of het echt strikt noodzakelijk is, daar valt over te twisten, maar zo zijn er wel meer 'standaard' dingen.
Als ik het me goed kan herinneren heb ik op mijn werk een IBM PC300GL staan (ofzo) waar ook een ingebouwde speaker in zit. Compaq heeft het idd ook :)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 12:34 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Op kantoor spelen we hier tussen de middag altijd Half Life, en dan is geluid wel een vereiste :+
Bij ons is het voor afspelen van mp3's of divx toch wel handig :P

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Bij ons op kantoor hebben de meeste nieuwe pc's een on-board geluidskaart (Dell), deze staat wel gewoon aan maar aangezien niemand boxen erbij heeft is de overlast beperkt, er is slechts 1 pc met boxen, mocht dus iemand een website, bestand of iets dergelijks willen bekijken waar geluid bji zit dan gebeurt dat op die pc.

Lijkt me niet nuttig om iedereen geluid te geven, dan kan je nauwelijks meer spreken van een goeie werkomgeving.

http://www.bonuszoeken.nl

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Grappig, hier heeft iedereen geluid+speakers (zitten in de Compaq's) en er is vrijwel geen sprake van overlast. Waarschijnlijk omdat er gewoon een goede werksfeer heerst, waar, in overleg, het draaien van een mp3'tje op een redelijk geluidsnivo helemaal geen probleem is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Weet dat ze hier wat creatiever zijn. We hebben hier Dell's met onboard geluid (wat gewoon aan staat), echter veel mensen hebben hier ook een radio en koptelefoon en boxen. Ookal gaat de geluidskaart eruit, muziek kan nog altijd via de CDrom speler gedraait worden, zeer handig als er een aantal zijn met een stapel CD-RW's en een brander. Die MP3tjes vinden hun weg wel.
Om meteen van alle problemen af te zijn heb ik hier gewoon boxen met radio ingebouwd, wel zo handig en goede afleiding, wel zo saai als je je eigen kamer hebt waar je steeds last hebt van iedereen die over de trap loopt waar je uitzicht op hebt en het plein waar je het geluid steeds van hoort.
MAW de mens is creatief en lost het probleem muziek meestal zelf wel op, gezamelijk door afspraken te maken of alleen door een koptelefoon en desnoods een walkman.
Natuurlijk zijn er ook mensen die geen muziek aan hebben, maar bij sommige dingen is het wel zo prettig. Andere momenten is stilte wel weer lekker, hangt van het beroep af eb je kamergenoten. (moet kunnen dus)

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
iedereen heeft hier een geluidskaart, en iedereen zit met oordopjes in zijn eigen muziek te luisteren.. gaat al 2 jaar goed...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

tsjah het is eigenlijk alleen nodig als je animaties met geluid maakt... maar verder weet ik het eigenlijk zo niet waar je hem verder voor kunt gebruiken.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
't lijkt me niet echt nodig, maar onboard geluid is gewoon standaard en zeker voldoende voor kantoor-pc's. Om er speakers aan te hangen vind ik een beetje overdreven. Als ze zo nodig geluid willen horen moeten ze maar een headsetje aansluiten.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

ja maar dat is juist het nadeel van compags. de speaker zit er al ingebouwd het enigste wat je dan kan doen om geluid tegen te gaan is de speaker eruit slopen.

sorry als dit topic nu waar naar voren komt. maar ik moest gewoon ff een reply zetten.
Pagina: 1