welke tv-out kaart gooit post gelijk op tv?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Topic is duidelijk denk ik.

ben bezig met divx & dvd pceetje.

p2-233 met 256mb moet enkel nog een grafische kaart met tv-out hebben.

Ik heb er nu een inzitten Viper2. Die doet het prima maar ik wil van die monitor af. Dus als ik een kaart heb die gelijk alles op de tv knikert ben ik klaar.

Mooiste zou zijn als die kaart gelijk ook nog samen werkt met een cinemaster 3 Mpeg kaart....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36
voor de matrox g400 is een tooltje te krijgen volgens mij zodat je de bios aan kan passen dat je gelijk een werkende video out hebt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Mijn GeForce 2 MX 400 doet dat meteen. Ik zet dus m'n PC aan en kan zonder problemen op m'n tv meteen meekijken. Probleem is echter dat hij wel een keer moet worden aangezet.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
werken die matrox & gf2 ook samen met die mpeg kaart ?
Hoop dat die matrox dat zou doen want dan is de keus snel gemaakt.

Verwijderd

Radeon 7500 Pro of een 8500LE.

Met Geforce kaarten heb je altijd die zwarte balken, tenzij je het sharewqare progje TVtool hebt. (Stopt na 10 minuten als je geen licentie van 19 Ero koopt)
Werkt op dit moment alleen nog met GF2 en 3 kaart6en, GF4 komt wel maar de GF4MX niet.

Verder wat Matrox kaarten ja. ;)

Verwijderd

alle kaarten die een tv-oud hebben

welke ik zeker weer is de power coller met een tnt2 m64

ik heb deze gehad en die kon je gelijk op de tv aan sluiten en starten gelijk beeld op naar de tv

de voodoo3 met tv-oud deed dat ook

en ja ik heb zelf ooit een divx bak gemaakt
nu mag mijn laptop het doen

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
Op zondag 21 april 2002 23:21 schreef Compubiter het volgende:
Mijn GeForce 2 MX 400 doet dat meteen. Ik zet dus m'n PC aan en kan zonder problemen op m'n tv meteen meekijken. Probleem is echter dat hij wel een keer moet worden aangezet.
Huh?
Mag ik dat even bij jou komen bekijken dan?
Ik heb dat nog nooit op een gforce gezien, de POST op de tv...

De enige kaarten (die ik heb gehad) die dat kunnen zijn de radeons, toch? En misschien de G400 met het bovenbeschreven tooltje dan...

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:10

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Op zondag 21 april 2002 23:55 schreef zetje01 het volgende:

[..]

Huh?
Mag ik dat even bij jou komen bekijken dan?
Ik heb dat nog nooit op een gforce gezien, de POST op de tv...

De enige kaarten (die ik heb gehad) die dat kunnen zijn de radeons, toch? En misschien de G400 met het bovenbeschreven tooltje dan...
Hij bedoel dat je eerst boot op je monitor en dan weer booten dat je het dan op de tv-out ziet. Denk ik dan

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:20

lonkhuijzen

100% ADH

heb hier een powercolor geforce 2 mx en die kan netjes posten.. moet wel de monitor eraf gehaald zijn anders gaat het signaal eerst naar mijn monitor

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Mijn ASUS V8200 T5 Deluxe heeft onder ander een SVHS/TV output (7 pin) en een composite/TV output (RCA), waarmee je volgens mij je gewenste doel mee kunt bereiken ;)
Heb zelf een Hauppauge WinTV Theatre tv-kaart en wil eigenlijk hetzelfde doen als jij, heb het dus nog niet uitgeprobeerd, maar moet kunnen volgens denk ik.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op maandag 22 april 2002 00:00 schreef tymiek het volgende:

[..]

Hij bedoel dat je eerst boot op je monitor en dan weer booten dat je het dan op de tv-out ziet. Denk ik dan
Idd.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 00:00 schreef tymiek het volgende:

[..]

wat ik bedoel is een niet al te dure kaart, eventueel gebruikt, die het gebruik van een monitor overbodig maakt.

Als zo'n kaart niet direct uit zichzelf op een tv komt, moet ik eerst die monitor gebruiken om de boel op te starten en in te loggen op m'n netwerk.

Ik wil gewoon een kaart waarmee ik maar heel ff naar een brak desktop beeld op m'n tv zit te kijken en dan gelijk m'n filmpje kan starten...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Ik heb het hier eenmalig moeten instellen en daarna deed hij het perfect. Heb het nooit meer hoeven doen (nu waarschijnlijk weer wel, want er hangt nu een X-Box aan m'n scartaansluiting). Maar mocht er ooit iets vaut gaan (kabeltje los, Windows opnieuw installeren, onder DOS werken) dan heb je natuurlijk altijd weer het probleem dat je toch een monitor nodig hebt. En dit kan helaas niet met deze kaart.

Verwijderd

Heb zelf 3 verschillende GF2 kaarten, en alle drie werken deze.
Gewoon eerst TV aansluiten, Geen monitor. PC aan, en gapen maar naar de goede oude lichtbak. :Z

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik heb gewoon een geforce 3 ti500 en met dat standaar omschakel progje krijg ik alles te zien op mijn tv wat eerst op mijn monitor stond :)
zonder problemen en direct en GEEN zwarte balkjes :)
ik weet niet waar je dit op hebt gebaseerd?????
Op zondag 21 april 2002 23:37 schreef Hooi het volgende:
Radeon 7500 Pro of een 8500LE.

Met Geforce kaarten heb je altijd die zwarte balken, tenzij je het sharewqare progje TVtool hebt. (Stopt na 10 minuten als je geen licentie van 19 Ero koopt)
Werkt op dit moment alleen nog met GF2 en 3 kaart6en, GF4 komt wel maar de GF4MX niet.

Verder wat Matrox kaarten ja. ;)

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 00:52 schreef Doppert het volgende:
ik heb gewoon een geforce 3 ti500 en met dat standaar omschakel progje krijg ik alles te zien op mijn tv wat eerst op mijn monitor stond :)
zonder problemen en direct en GEEN zwarte balkjes :)
ik weet niet waar je dit op hebt gebaseerd?????
[..]
Ik had het eerst niet helemaal begrepen :+ POSt, de Boot Info van de BIOS.. Voordat Windows wordt gestart.
De 'nieuwste' kaart die ik ken, die dat standaard altijd doet, was de eerste serie display kaarten van IBM. Ca. 1980 of zo... ;)

Maar wat ik daar m.b.t. GForce laarten bedoel, is dat ze geen 'overscan' hebben, geen volledig vullend TV beeld kunnen instellen dus. Dat is een tekort van de drivers overigens, de kaart kan het op zich best. De Desktop valt altijd precies binnen de grenzen van het zichtbare deel van de tv buis.
Maar het hele video signaal heeft een iets groter beeld.

Als je een video monitor aansluit zie je het wat duidelijker, er zitten zwarte balken om het beeld.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 23:21 schreef Compubiter het volgende:
Precies!! Geen probleem daarmee!! :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mijn ervaring is dat wanneer er op de tv-out poort iets aangesloten en op de VGA poort niets de kaart automatisch op TV-out gaat weergeven.

Gezien bij ASUS, ATI en Trident.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je ken ook trust Televiewer nemen,

werkt goed zit op me celly als DivX speler en Mp3 speler, op me Tv Via s-video of een pluggie

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• pagani
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 09:51 schreef ThaNetRunner het volgende:
je ken ook trust Televiewer nemen,

werkt goed zit op me celly als DivX speler en Mp3 speler, op me Tv Via s-video of een pluggie
Mmmmmmmmmm, Trust :r (zal misschien best werken maar ben niet echt positief over deze fabrikant)

Er zijn overigens meer fabrikanten van dergelijke apparaten, kijk maar eens bij de plaatselijke elektro/radioboer.

Verwijderd

Ach die telviewer werkt best aardig. Zelf de 1600 gekocht MET kabels. Ook zonder kabels geprobeerd, maar de koelkast stoorde geloof ik.
En ja, je krijgt boot/dos te zien, kan vergroten en verkleinen en verschuiven.
Gebruik hem nu voor mijn laptop:-)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 22 april 2002 10:33 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Mmmmmmmmmm, Trust :r (zal misschien best werken maar ben niet echt positief over deze fabrikant)

Er zijn overigens meer fabrikanten van dergelijke apparaten, kijk maar eens bij de plaatselijke elektro/radioboer.
Die televiewer heb ik ook, er goed dingetje, als je TV ook RGB aankan (SCART) dan heb je een perfect beeld !!!

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Voutloos
  • Niet online
Uit wetenschappellijk onderzoek is gebleken dat 99% van de videokaarten (gebaseerd op TNT®of GeForce® tv-uit ook post weergeven als er geen monitor aanhangt. Mooie zin hè.

En bij mij werkt het lekker.
<opschep> Ik heb ook zo'n bak in de woonkamer staan. Ultra-quiet voeding erin, grote stille HD erin en lekker wanneer je maar wil DIVXjes kijken op breedbeeldtv.</opschep>

{signature}

Pagina: 1