Toon posts:

computer in elkaar zetten (Exirion niet sluiten)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nog steeds bezig met die comp van mij. Ik heb de handleiding van Moederbord van voor naar achter gelezen en de hele beknopte uitleg bij de kast ook maar het wil me niet lukken.

Ik probeer een ECS K7S5A moederbord in een ATX 300 Watt Low noise Mycom kast te stoppen met daarop een AMD athlon 1800.

Ik heb het moederbord eringeschroeft en heb ATX stroom aangesloten. Ook heb ik processor en koeler er goed opzitten. Ik ben begonnen met een basisinhoudt om te testen, dwz :

- 1 hardeschijf op IDE-1
- 265 mb geheugen en 128 mb geheugen chips op de SDRAM poorten
- Videokaartje

Als ik de aanknop nu indruk draait het koelertje even maar daarna doet hij nix. Als ik de stroom eruit haal en opnieuw erin dan doet het koelertje het ook weer een keer. Ik krijg dat ding niet aan de praat. Weet iemand wat ik fout doe.

Exirion aub dit topic niet sluiten. Mijn laatste twee topics waarin inderdaad niet zo handig maar ik heb inmiddels overal gezocht en kom er gewoon niet uit

Verwijderd

waarschijnlijk krijg je een aantal piepjes te horen. Mocht dit het geval zijn. Noteer deze en vermeld ze even.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

Rival24

I'll Be Back

Welk koelertje draait even? voeding of processor?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Het zou kunnen dat je moederbord contact maakt met de kast. Kijk ff of je de rubber ringetjes wel tussen het mobo en de kast hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
processor draait even .. maar rubbertjes tussen kast en mobo... mmmm nee ... die heb ik met schroeven vast zitten... is dat erg ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Kijk eens op dat losse blaadje wat in je moederbordboekje zat :P

CMOS clear jumper staat bij ECS altijd op clear, moet je ff op normal mode zetten en dan zou je computer moeten starten.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
- Waarschijnlijk maakt hij ergens kortsluiting
- BIOS jumpertje staat op CLEAR ? ( controlleer dit even )

bah _JGC_ was me voor :(

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
ok even jumpertje checken.. brb

• ViolatoR
Op zondag 21 april 2002 23:23 schreef iroes het volgende:
ok even jumpertje checken.. brb
Laat weten of dat het is :)

Hoop het van harte voor je

[off topic]
Veel reacties in zo'n korte tijd trouwens :P

iedereen nog ff het forum checken voordat ie naar bed gaat :z?

[/off topic]

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Jumpertje stond goed.... maar over dat kortsluiten :

- Heb ik nu m'n mobo gesloopt ?
- Waar haal ik die rubbere stukkies vandaan ?

idd tnx voor alle snelle replies

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 april 2002 23:26 schreef iroes het volgende:

Rubberen stukjes zitten waarschijnlijk bij je kast, en je mobo kan meestal wel wat hebben tis meestal maar 12 volt max

Verwijderd

Topicstarter
ff de doos van de kast omkeren... brb

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 17:26
Hij moet dus niet op clear staan he.
Dus andersom.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• ViolatoR
Op zondag 21 april 2002 23:26 schreef iroes het volgende:

Die kans is er helaas ja :'( Maar kijk eerst ff of alles goed zit ( en kijk ook ff of het mobo echt nergens tegen metalen dingen aankomt )

fotoblog

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[topic=462624]

Zou dus ook de voeding kunnen zijn. Ps: die hd hoef je niet aan te sluiten. Je krijgt ook zonder beeld.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zitten bij je kast metalen/plastic 'pinnetjes' die je in de backplate van je kast moet schroeven en waar je je mobo op moet schroeven. Die zorgen er dus voor dat er geen kortsluiting kan ontstaan. Als je die dingen niet gebruikt hebt is de kans dat je je moederbord (en misschien wel meer :{ ) gesloopt heb aardig groot :{

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 april 2002 23:29 schreef Pollewob het volgende:
Er zitten bij je kast metalen/plastic 'pinnetjes' die je in de backplate van je kast moet schroeven en waar je je mobo op moet schroeven. Die zorgen er dus voor dat er geen kortsluiting kan ontstaan. Als je die dingen niet gebruikt hebt is de kans dat je je moederbord (en misschien wel meer :{ ) gesloopt heb aardig groot :{
ik moet zeggen dat ik bij mijn puter die dingen ook niet heb gebruikt.. Ik kwam er later pas achter waar die dingen goed voor waren... ik doe nu nog steeds zonder

Verwijderd

Topicstarter
die tussenstukjes zijn dat van die koperkleurige schroefjes waar je bovenin ook een schroefje kan draaien ?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik heb ook dat MB gehad en was dus kapot (dacht ik tenminste). Mijn vriendin zei al de hele tijd "Kijk je voeding na of die niet brak is". Na veel geprobeer en opsturen naar winkel ging ik toch eens die voeding na kijken....En jawel hoor vrouwtje had gelijk....
Meet eerst de voeding ff door.

edit:

yep dat zijn die schroefjes.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Yep.
Die afstandhoudertjes heb je nodig om je mobo geen contact te laten maken (waar dat niet hoort) met de backplate.

Als je die niet gebruikt maak je gewoon sluiting.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13

markvt

Peppi Cola

Op zondag 21 april 2002 23:36 schreef tymiek het volgende:
Ik heb ook dat MB gehad en was dus kapot (dacht ik tenminste). Mijn vriendin zei al de hele tijd "Kijk je voeding na of die niet brak is". Na veel geprobeer en opsturen naar winkel ging ik toch eens die voeding na kijken....En jawel hoor vrouwtje had gelijk....
Meet eerst de voeding ff door.

edit:

yep dat zijn die schroefjes.
vriendin die weet hoe computeronderdelen heten, wow >:)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff erop zetten .. brb met het resultaat

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

probeer het bios eens te resetten...
Marteltor had ooit hetzelfde probleem, en hij kwam er ook maar niet uit. Bleek dat het bios eerst gereset moest worden voor ie wilde starten..

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• tymiek

tymiek

Op zondag 21 april 2002 23:38 schreef markvt het volgende:

[..]

vriendin die weet hoe computeronderdelen heten, wow >:)
Ze heeft hem daarna zelf in elkaar gezet...Ze weet nog niet niet genoeg om een systeem samen te stellen, maar ze kan bouwen als een gek...
Ze wil er nu weer een bouwen dus denk ik dat ik haar alles maar zelf laat doen (Zo schatje welk MoBo ga je nemen...)
Kijken of ze dat ook kan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Van die koperen dingetjes zat er maar een bij mijn kast, dus probeerde ik er 3 uit mijn oude kast te halen maar dan past mijn mobo er niet meer in. Er zitten wel verhooginkjes in de kast dus ik denk dat het geen probleem is.

Hoe reset ik de bios ??

• tymiek

tymiek

Jumper 10 sec op clear cmos te zetten (trek wel ff je atx stekker uit het MoBo voordat je dat doet)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het opgelost is.

Het viel me net pas op dat er in het midden drie van diezelfde soort tussenstukjes (aleen dan in metaalkleur) in het midden zaten van de aansluitpunten. Er stond op P4.... dus ik die eruit schroeven en hij doet t :D

Verwijderd

Klint mij toe dat je mobo prima stroom krijgt zonder te sluiten. Het is een bekend gegeven dat bij de meeste (huidige) mobo's eerst ff de cpu-fan gaat draaien als je de stekker dr in steekt. Toevallig heb ik vrijdag 10 ECS borden ingebouwd (zonder uitval B-) ). 't klint wellicht vreemd maar kijk ff of je je powerswitch wel op de goeie pins hebt zitten of sluit deze pins desnoods ff met een schroevendraaier (mischien is je powerswitch wel stuk)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 april 2002 23:52 schreef iroes het volgende:
Ik denk dat het opgelost is.

Het viel me net pas op dat er in het midden drie van diezelfde soort tussenstukjes (aleen dan in metaalkleur) in het midden zaten van de aansluitpunten. Er stond op P4.... dus ik die eruit schroeven en hij doet t :D
gelukkig dan maar... je hebt dan toch een beetje geluk dat je mobo niet kaput is... maaruh als je zo'n koperen ding op de verkeerde plek doet dan past je mobo toch niet fatsoenlijk, dan gaat ie toch bol staan?

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Als het nu nog niet werkt zou ik het volgende doen:

controleer dus ff voor de zekerheid of die CMOS jumper niet meer op clear staat (wat je geloof ik al gedaan had :) )

schroef je moeder bord uit de kast, eveneens de verdere onderdelen als geheugen, videokaart, HDD en uiteindelijk de voeding. Sluit alles buiten de kast aan, maar kijk dus goed uit dat je nergens kortsluiting maar, leg het MOBO op een paar antistatische zakken ofzo. Start het geheel nu wel op , dan zal het er waarschijnlijk aan hebben gelegen dat je geen rubbertje tussen je MOBO en de kast had gedaan. Start het geheel nog niet op ,dan kan je voeding dus kapot zijn. Probeer in dat geval een andere voeding te ritselen, en ik zou zeggen probeer maar weer, doet hij het dan nog niet, ligt het niet aan de voeding. Dan hoop ik voor je dat je nog genoeg garantie heb :+

Kijk alles gewoon nog ff voor een 2e keer na zou ik dus zeggen, en probeer het eventueel zoals ik hierboven heb beschreven, zorg iig dat er rubbertjes tussen het mobo en de kast zitten, maar niet uit wat het is, een dun stukkig slang zou al goed genoeg moeten zijn, als het maar geisoleerd is, en let er dus ook op dat de schroeven geen contact met de kast maken. Kijk ook nog even of het moederbord hoog genoeg van de kast zit!! Er zitten altijd van die ijzeren busjes tussen je mobo en kast zodat er ruimte tussen blijft!!

Als je alles hierboven heb gehad, en het werkt nog niet, ja, dan denk ik er voorzichtig toch aan je garantie, ik zou zeggen ga lekker terug naar de computerwinkel en vraag of ze het ff voor je in elkaar bouwen, werkt het daar niet, hebben zij het gewoon kapot gemaakt ;)

veel suc6!!

edit:

oke dan , ik zie dus net dat het al opgelost is, bespaar je al het gedoe hierboven :D
veel plezier met je pctje

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

UHm, heb je de draden naar de powerknop & reset e.d. aangesloten?...

Dat de voeding een kort stroomsignaal geeft als er stroom op staat heeft mijne ook, weet niet of dat goed is...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1