Toon posts:

[html/js] Invulcheck op formvelden voor submit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat iemand mij uit het donker kan halen hier...
Ik zou graag een formulier maken dat verstuurd kan worden. Niet zo moeilijk dus... maar nu wil ik zeker weten dat de gebruiker van dit formulier alle velden heeft ingevuld. En dan beginnen de problemen...

Hoe heet het nu wat ik wil? Is dit validation? In de search op validate krijg ik 6 topics die in mijn ogen niet veel meer vertellen dan ik al weet... :? niets!

Anyway, ik vroeg mij af of iemand mij op een makkelijke plek op het Net kan wijzen waar ik meer over het valideren van forms kan vinden. Ik vond al www.javascripts.internet.com maar daar staan zo onwijs veel scripts dat ik het bos niet meer zie. Bovendien wil ik het liefst een soort van standaard script dat ik aan kan passen aan mijn veldjes... en dat lukt mij (nog) niet.

Ps. wellicht iemand die zin heeft om mijn form aan te passen zodat het wel validate? :p

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

mja, dat laatste niet nee.

maar hier http://developer.irt.org/script/form.htm#5 staat wel wat meer.

http://developer.irt.org/script/1213.htm
deze geeft wel wat meer info. :)

Verwijderd

Topicstarter
wauw... wat een boel info... maar vergis ik mij of is mijn vraag net zo ingewikkeld als de info in de site die je mij gaf.. Overigens wel thanx natuurlijk.

Ps. Kan ik ook hetzelfde bereiken in een vorm van PHP ofzo? Niet dat ik er iets van weet hoor, maar ik was wat met de search nog aan het klooien geweest en op Google

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Je kan inderdaad ook met php forms validate-en
maar is ook makkelijk te doen met javascript
kijk hier eens naar:
http://www.webdevelopersjournal.com/articles/javascript_validate_form.html

het is minder moeilijk dan je denkt, je hoeft geeneens javascript goed te kennen. Als je niets van scripten afweet zou ik liever voor javascript gaan dan voor php, veel succes

Verwijderd

Als je niet alleen zoekt op topictitel, maar ook op inhoud, dan vind je meer topics.
In dit topic staan toch enkele interessante methoden, waar je denk ik wel iets aan hebt.

Verder is javascript absoluut niet met PHP te vergelijken, en eigenlijk hoor je alles server-side na te trekken, dus je moet sowieso ook nog een server-side scripttaal gebruiken.

Javascript is lekker snel naar de gebruiker toe, en het is enorm krachtig als je het goed gebruikt, maar 100% waterdicht kan het er niet mee worden :) Maar als dat ook niet hoeft kun je PHP toch nog laten zitten (wat ik niet zou doen)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 01:20 schreef Cheatah het volgende:
Als je niet alleen zoekt op topictitel, maar ook op inhoud, dan vind je meer topics.
In dit topic staan toch enkele interessante methoden, waar je denk ik wel iets aan hebt.
Dank je Cheatah voor je tips... zal zeker ook meer op inhoud gaan searchen... maar het topic dat je me gaf is toch wel een tikkie boven mijn hoofd... daar staan dingen die ik niet verwachten zou bij een validatie. Trouwens daar staan dingen waar ik het bestaan niet van wist of weten wil :D
Ken je ook nog andere minder uitgebreide info?

Dat verhaal over PHP zal ik dan maar laten waaien. Het was maar een vlaag die ik ineens kreeg.

En dan toch nog heel bescheiden zou ik willen wijzen op mijn helemaal bovenstaande ps... iemand? ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dit werkt in principe vrij simpel:

http://bosmonster.b2f.nl/formval/formval.html

Als mijn collega's er mee overweg kunnen dan moet het jouw ook lukken :P

(Nieuwste versie ondersteunt nu ook checkbox arrays)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 10:25 schreef Bosmonster het volgende:
Als mijn collega's er mee overweg kunnen dan moet het jouw ook lukken :P
Zeg Bosmonster die collega's van je die heten lullo? ;)
Erg goed zeg, ik zal later kijken hoe ik het in elkaar kan zetten zodat het werkt voor mijn formulier... ik neem aan dat dat de bedoeling was (copy source en dan editten?)

Ps. Die sig van je Bosmonster... is dat een hobby ofzo?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 22 april 2002 12:10 schreef DragonDryver het volgende:

[..]

Ps. Die sig van je Bosmonster... is dat een hobby ofzo?
Tja.. sommige mensen nemen piercings ;)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Okee, ik heb net gs2 herkanst, ging als een tierelier, dus ik ben in een goede bui:

[code]function checkForm(){
if(document.forms["formnaam"].elements["veldnaam"].value!=null){
document.forms["formnaam"].submit();
} else {
alert("Niet goed ingevuld");
}
}[/code]
:)

Versie 2.0 : http://www.prammenhanger.nl/got/formcheck.html :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Prammenhanger... ben zo vrij geweest om je form te saven.. heb morgen in de ochtend pas weer tijd moet nu weg maar zal zeker met alle tips weer een stuk verder komen.
Pagina: 1