Toon posts:

ChipTunes & Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.paragonunity.nl/tweakers/monday.mod

Snif.. word altijd zo depri van dit soort muziek.
Doet me elke keer weer denken aan die super lange avonden achter protracker prutsen om een chiptune nummer te maken die zo klein mogelijk is.

En dan uiteindelijk het resultaat in een intro te horen van een game die net gereleased werd. Super introtje, super muziekje...

Nu wil ik echt zo graag dat er een mogelijkheid is om die mod files te kunnen afspelen in flash. Tot op heden kan ik het niet vinden..

Weet iemand een script of mabye een optie binnen flash om toch een mod file af te kunnen spelen zonder hem daarbij om te moeten zetten naar een wav file...

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op zondag 21 april 2002 22:40 schreef Xiphy het volgende:
Snif.. word altijd zo depri van dit soort muziek.
Doet me elke keer weer denken aan die super lange avonden achter protracker prutsen om een chiptune nummer te maken die zo klein mogelijk is.

En dan uiteindelijk het resultaat in een intro te horen van een game die net gereleased werd. Super introtje, super muziekje...

Nu wil ik echt zo graag dat er een mogelijkheid is om die mod files te kunnen afspelen in flash. Tot op heden kan ik het niet vinden..

Weet iemand een script of mabye een optie binnen flash om toch een mod file af te kunnen spelen zonder hem daarbij om te moeten zetten naar een wav file...
waarom niet gewoon omzetten naar MP3? heb je trouwens als gezocht op download.cnet.com :?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 23:08 schreef RRX het volgende:

[..]

waarom niet gewoon omzetten naar MP3? heb je trouwens als gezocht op download.cnet.com :?
nou.. een chiptune is gemiddeld 10 tot 50k.. en als ik hem omzet naar mp3 dan word het wel erg groot.. een mb ofzo minimaal.

• RRX

RRX

@life-

Op zondag 21 april 2002 23:15 schreef Xiphy het volgende:

[..]

nou.. een chiptune is gemiddeld 10 tot 50k.. en als ik hem omzet naar mp3 dan word het wel erg groot.. een mb ofzo minimaal.
anders moet je eens kijken of je een active-x plugin kan vinden die chiptunes kan afspelen, en die dan DMV javascript vanuit flash aansturen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 23:53 schreef RRX het volgende:

[..]

anders moet je eens kijken of je een active-x plugin kan vinden die chiptunes kan afspelen, en die dan DMV javascript vanuit flash aansturen :?
ja maar dat zou betekenen dat mensen die de site bezoeken eerst weer een plugin moeten installen.. en dat is juist niet de bedoeling.

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 22 april 2002 00:01 schreef Xiphy het volgende:

[..]

ja maar dat zou betekenen dat mensen die de site bezoeken eerst weer een plugin moeten installen.. en dat is juist niet de bedoeling.
ik denk toch dat dat de enige oplossing is :'( en als je die chiptunes nou eens omzet naar midi? klinkt het dan nog even goed?

Verwijderd

Topicstarter
nope naar midi gaat niet.. klinkt voor geen meter..

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

al zet je het om naar mp3.. err valt er nix te streamen ofzo ? dus afspelen en laden tegelijk ? ik weet niet hoe dat zit met flash enzo maar denk niet dat iedereen 5 mins naar een pagina gaat zitten kijken dus nooit het hele nummer hoort, streamen streamen... is het uberhaupt mogelijk in flash ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 00:38 schreef RSP het volgende:
al zet je het om naar mp3.. err valt er nix te streamen ofzo ? dus afspelen en laden tegelijk ? ik weet niet hoe dat zit met flash enzo maar denk niet dat iedereen 5 mins naar een pagina gaat zitten kijken dus nooit het hele nummer hoort, streamen streamen... is het uberhaupt mogelijk in flash ?
Ja wel mogelijk maar ik wil er dus een stuk of 10 van in een movie hebben.
en zoveel webspace heb ik niet.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 05:02 schreef Xiphy het volgende:

[..]

Ja wel mogelijk maar ik wil er dus een stuk of 10 van in een movie hebben.
en zoveel webspace heb ik niet.
Zet ze om in MP3 (weliswaar medium to low quality), en maak voor elk filetje apart een SWF, laat de eerste streamen, als die bijna gedaan is, laad je de volgende in, enz. enz.
En met een beetje inventiviteit laat je de gebruiker zelf kiezen welke track ie wil :)
Zo heb ik ooit eens een full CD op een site gezet :P

Anders met ActiveX, maar je wilt geen plug-ins.
Kvrees dat omzetten toch je enig eoptie is dan.

Verwijderd

Ik weet dat er een aantal mensen bezig zijn om een tracker te schrijven voor flash mx.....en ik heb ergens nog de url van een flash-softsynth die erg chippy klinkt, maar daar moet je je niet te veel van voorstellen.
Pagina: 1