Toon posts:

Gainward Ti500 Enhanced mode (kaart KADUK!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Mobo: Medion 2000 (Asus submerkje)
proc: PIII 667 (niet overgeklokt)
mem: 265 MB merkloos
winkel: Gistron
Vraag1: Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?
Vraag2: Weet iemand waar dit aan ligt?

Eindelijk was het dan zover, mijn tnt2PRO vervangen door een echte Gainward ti500 jumbo 128 MB golden sample.
Eindelijk kwam hij binnen. Geinstalleerd, enhanced mode natuurlijk (waarbij de kaart standaard wordt overgeklokt van 175/400 naar 210/480). Heel leuk dus. Want het wordt ondersteund en werkt op elke computer volgens de handleiding.
Super dus.

3dmark uitgevoerd, vastloper na 10 minuten (ongeveer)
Ik krijg een hardreset.
Weer 3d mark: weer vastloper.

AH, tuurlijk 4 in 1 drivers.

eerst 4.35 geprobeerd (van site fabrikant mobo), toen 4.38 geinstalleerd na nieuwe installatie winXP. Dit steeds met de drivers zoals geleverd op CDROM.

Niets hielp.

Na een hoop installaties en ge-ouwehoer Gistron gebeld. Kaart moest ik maar terug sturen met het verhaal wat er precies aan de hand was. Dus ik 2 A4tjes getiks met alles wat ik had gedaan.

5 dagen later:
Nieuwe kaart! Eindelijk!!. Ik weer aan de slag.. 3d mark er weer op (nieuwe installatie windows is het halve werk dacht ik nog). Kaart weer vast na een minuut of 3-4.

Kaart op standaard mode. Waarempel. Kaart deed het langer maar liep uiteindelijk ook weer vast.

Toen deed hij het helemaal niet meer... tnt2 er weer in.. en deze doet het nog steeds, het trouwe beestje..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraagjes, ik wordt hier wanhopig van zeg ;( !. Ik ga morgen Gistron weer bellen. Ik moet trouwens zeggen dat ze me tot dusver echt goed geholpen hebben, petje af, maar dat terzijde.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Je vergeet je Detonators, welke gebruik je ?

Verwijderd

zet je agp op 1x\2x en probeerd het dan op nieuwe

grote kans dat het daar aan ligt

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
[quote]Op zondag 21 april 2002 22:19 schreef DaWhiz het volgende:
Specs:

Mobo: Medion 2000 (Asus submerkje)
proc: PIII 667 (niet overgeklokt)
mem: 265 MB merkloos
winkel: Gistron
Vraag1: Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?
Vraag2: Weet iemand waar dit aan ligt?

AH, tuurlijk 4 in 1 drivers.

misschien een stomme vraag maar is dit een via chippie kan er niks over vinden in de info die je geeft

en probeer de laatste detonators ik heb een asus 8200 deluxe(ti500) en deze liep ook steeds vast met de drivers van asus zelf :?

en vergeet vooral niet als je detonators uninstals om de detonator destoyer te draaien

voor drivers weetjes en utlility progjes voor je geforceje
is www.guru3d.com een tip :)

vuu;l succes
[edit] dis dan niet zon snelheid monster dacht dat mijn vga kaart standaar 240/500 loopt en die van jou 175/400
tis toch wel een ti500 en geen ti200 he???

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

das een Ti-200. Anders zou hij sneller lopen en de naam zou Ti 550/xp zijn, d8 ik...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 01:09

makje

Professioneel prutser

[quote]
Op maandag 22 april 2002 00:39 schreef Doppert het volgende:
Op zondag 21 april 2002 22:19 schreef DaWhiz het volgende:

[edit] dis dan niet zon snelheid monster dacht dat mijn vga kaart standaar 240/500 loopt en die van jou 175/400
tis toch wel een ti500 en geen ti200 he???
Dit lijkt mij idd de Ti200 of Ti450 Golden Sample zoals Gainward hem noemt. Heb zelf ook deze kaart (alleen dan met 64 MB) en bij mij kon hij ook niet op de "gegarandeerde kloksnelheid" van 200/450. :'(
Heb toen de kaart teruggebracht en onder de bekende HASTEC support gelijk een andere ervoor teruggekregen. Die doet het wel, en zelfs op 250/520 :9

9800x3d

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

probeer es in win2k of 98 ?

en loopt ie alleen vast met 3dmark? voel als ie vastgelopen is of de kaart niet heet is met je hand oid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Gainward Cardexpert ti500 128 MB Golden Sample.

Ik heb een via chipsetje op m'n moederboard, yep.

Ik heb alle Via drivers van 4.35 tm 4.38 geprobeerd.
Detonators van Cd-rom en detonator 28.32 (eerst uninstalls uitgevoerd, toen installatie detonators).

In Bios heb ik aperture size aangepast van 128 MB naar 64, 32, 16, en zelfs 8 en 4 (ben lekker beziggeweest:-).
AGP snelheid ook al op 2x gezet.. het mocht allemaal niet baten..

Ben bang dat ook deze core naar de sodemieter is. Dat enhanced mode, dat werkt dus echt niet van Gainward, ook al geven ze dat aan, standard mode deed ie het nog wel even, maar die eerste enhanced mode die ik speelde was waarschijnlijk de killer voor deze kaart.

Zou het misschien kunnen dat er een partij is met kaduke Nvidia chips, ik kon er verder niets over vinden op internet? Kan me niet voorstellen dat Gainward bagger kaarten levert, toch?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je die kaart nu al eens in een andere pc geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, kaart heb ik getest in:

Win98 SE clean install met
Via drivers 4.35 en 4.38
Detonator van CDROM + 28.32
WinXP Prof clean install
zonder via drivers en
met 4.35, 4,37 en 4.38.
Detonator van CDROM + 28.32

Ik weet het niet meer.. hoor.. Ik dacht nog aan de kastkoeling, want die zit er verder niet in. Maar ook een tafelventilator met de kast open mocht niet baten.
Deze cores waren gewoon niet goed lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb em niet in een andere machine geprobeerd, ik heb een oude Dell staan, maar daar wil ie niet in.
Hij moet gewoon in deze machine werken, zeker met een clean install van windows met nieuwste drivers, doet ie dat niet, dan klopt er dus iets niet... De vorige was ook kaduk die ik had van Gainward.

Verwijderd

en vooral fastwritz enzo ff afzetten en agp apature size op 128 mb of meer

Verwijderd

Topicstarter
Ook fastwrites (was ik even vergeten te vermelden)heb ik uitgezet en weer aan.. het heeft allemaal niet gebaat...

Het heeft iets te maken met die overklokmode van gainward.. daar gaat het fout. standaard doet ie het wel, maar de enhanced mode die werkt dus niet en sloopt vervolgens de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Gistron zojuist gebeld, afgesproken dat ze mij een andere kaart gaan leveren.

Het is iets hardmatigs, ik heb tweakers forum er helemaal op nageslagen wat het zou kunnen zijn, maar niets van dat alles hielp. Erg zonde... want het zijn verdomd mooie kaarten hoor, supersnel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens vrienden kan het aan mijn mobo liggen die de kaart in de soep helpt bij die enhanced modus (lees overgeklokt volgens handleidingsspecificaties)(?)

Kan dit uberhaupt wel?
Weet iemand hier misschien een verklaring voor?
Pagina: 1