Toon posts:

Chinese tekst in een website

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website voor iemand te maken. De site moet in het Frans, Engels en Chinees. Ik heb alle teksten gekregen. Het maken van de Franse en Engelse versie was geen probleem.

Ik heb in Windows XP de ondersteuning voor chinees gedownload en ook enkele chinese lettertypes geïnstalleerd. De tekst (die ik in een word bestand gekregen heb) kan ik in word normaal lezen

Ik gebruik Textpad om mijn oodes in te schrijven maar als ik de chinese tekst erin zet krijg ik enkel vraagtekens. Ik heb ook al eens 1stepage2000 geprobeerd maar daar hetzelfde.
Als ik een html document in Notepad open en dan mijn tekst ering kopieer kan hij de chinese tekens lezen maar zodra ik het opsla als htm(l) krijg ik terug vraagtekens.

Kan iemand me helpen hoe ik chinese tekst op een site krijg?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik krijg het vermoeden dat deze vraag laatst ook gesteld is.. kan um alleen zo 1-2-3 niet vinden.. hmmzz.. ik doe nog een poging.

[edit]

Misschien zit hier wat bij:

[topic=383165/1/100]
[topic=108102/1/100]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 22:10 schreef OzBoz het volgende:
Ik krijg het vermoeden dat deze vraag laatst ook gesteld is.. kan um alleen zo 1-2-3 niet vinden.. hmmzz.. ik doe nog een poging.

[edit]

Misschien zit hier wat bij:

[topic=383165/1/100]
[topic=108102/1/100]
Die eerste link i.v.m. met die meta tags lijkt inderdaad interessant, dat zal ik eens wat dieper uitspitten, bedankt!

Maar zelfs al zet ik de meta tags goed dan nog krijg ik vraagtekens als ik mijn chinese tekst kopieer naar de html editor. Kent iemand toevallig een html editor die chinese tekens ondersteund?

Verwijderd

volgens mij ligt het niet aan je editor, maar aan je browser, vlgens mij moet je daar ook een aparte plug-in voor downen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 08:19 schreef Junt het volgende:
volgens mij ligt het niet aan je editor, maar aan je browser, vlgens mij moet je daar ook een aparte plug-in voor downen
De plug-in van de browser komt samen met de plug-in voor windows. IE en NN kunnen beiden chinese tekens weergeven. Als ik dus naar een aziatische site ga kan ik de tekens correct zien.

Maar in de editor toont hij de vraagtekens. Dat is eigenlijk het grootste probleem. Ik ben gaan zoeken op internet naar een editor die chinees ondersteund maar de 2 programma's die ik gevonden hebben zijn dode links.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een tip, ik heb gisteren nog wat zitten zoeken maar ik ben nog geen html editor tegen gekomen die chinees ondersteund.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 08:48 schreef Michelangelo het volgende:
Niemand nog een tip, ik heb gisteren nog wat zitten zoeken maar ik ben nog geen html editor tegen gekomen die chinees ondersteund.
Gat in de markt :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 08:50 schreef Tizzwat het volgende:

Gat in de markt :? :)
Hmm, misschien maar die chinesen moeten toch ook hun webpagina's in iets schrijven.

Verwijderd

Probeer dit
code:
1
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=big5">

eens in de head van je html pagina.

NJStar is een programma om op Windows chinese tekst te kunnen afbeelden. www.njstar.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Cool_Duck het volgende:
Probeer dit
code:
1
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=big5">

eens in de head van je html pagina.

NJStar is een programma om op Windows chinese tekst te kunnen afbeelden. www.njstar.com
Die charset had ik ook al gezet en naar het programmaatje ga ik eens kijken.

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt,

thank you very very very very very much !!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 14:00 schreef Michelangelo het volgende:
Het werkt,

thank you very very very very very much !!!!!
Ur welcome! Bu yong xie xie. ;)
Pagina: 1