Ik zit hier met het probleem dat m'n pc reset als ik hem uitdrukt (met de powerknop) na het afsluiten van windows xp. wat kan ik er aan doen?
Verwijderd
Even controleren of je powerknop goed is aangesloten en niet toevallig op de pinnetjes van de reset knop zit.
LOLOp zondag 21 april 2002 22:39 schreef Capice het volgende:
Even controleren of je powerknop goed is aangesloten en niet toevallig op de pinnetjes van de reset knop zit.
dat lijkt me niet, als ik hem gewoon aanzet met de powerknopOp zondag 21 april 2002 22:39 schreef Capice het volgende:
Verwijderd
whaha, heb je toevallig je XP over windoos ME of 98 heen geinstalleerd? Ik had etzelfde probleem op mŽn paŽs computer, ff formateren, alle problemen waren weg...
nee, ik draai alleen xp. Maar een nieuwe installatie van xp heeft niet geholpen. Ik had er in windows 98 volgens mij ook problemen mee (ik weet het niet zeker)
phantom, ik kan nergens de power knop in xp instellen. wel het automatisch uitschakelen van de hardeschijf en monitor. daar zou het toch tussen moeten staan (power options)
Iemand nog iedeeen?
phantom, ik kan nergens de power knop in xp instellen. wel het automatisch uitschakelen van de hardeschijf en monitor. daar zou het toch tussen moeten staan (power options)
Iemand nog iedeeen?
Verwijderd
onder energie beheer en dan het tabblad geavanceerd en dan bij de energieknoppen kiezen voor afsluiten
Kan ook in je bios staan. Moet je zoeken naar "when press powerbutton" Dan kun je kiezen: Reset, Uit, oid.
staat er bij mij niet tussen.Op maandag 22 april 2002 21:47 schreef wmeester het volgende:
Kan ook in je bios staan. Moet je zoeken naar "when press powerbutton" Dan kun je kiezen: Reset, Uit, oid.
En in het bios staat de powerbutton op on/off.
ik kan verder kiezen uit suspend maar dat helpt ook nix.
ik heb een msi 6309 met AMI Bios.
ligt het misschien aan de powersupply?
Check je drivers eens. Ik had het met een ISDN kaart. ISDN eruit en probleem weg. Driver-Update verhielp het probleem.
Ok, stomme vraag misschien. Wat als je aan/uit knop 4 seconden ingedrukt houdt?Op zondag 21 april 2002 22:04 schreef duncanvdlinden het volgende:
Ik zit hier met het probleem dat m'n pc reset als ik hem uitdrukt (met de powerknop) na het afsluiten van windows xp. wat kan ik er aan doen?
Even voor de duidelijkheid: Je drukt de pc uit na afsluiten van XP? Sluit XP niet automatisch af?
Is het niet zo dat ie al uit staat, en doordat je de aan/uit knop weer indrukt, weer aanzet?
xp schakeld de pc niet automatisch uit.
Als ik de powerknop 4 seconden indrukt gaat ie wel uit.
Maar hij doet het ook onder het opstarten, resetten als ik op de powerknop drukt.
heeft het misschien iets met de powersupply te maken? bijv. WOL (wake up on lan) werkt ook niet op deze pc.
De kast + powersupply is voor een pentium II. Er zit een pentium III in. Volgens de verkoper was dat geen punt
Ik heb ook al het bios geupdated. het is een Msi 6309 v1.
wie kan mij helpen??
Als ik de powerknop 4 seconden indrukt gaat ie wel uit.
Maar hij doet het ook onder het opstarten, resetten als ik op de powerknop drukt.
heeft het misschien iets met de powersupply te maken? bijv. WOL (wake up on lan) werkt ook niet op deze pc.
De kast + powersupply is voor een pentium II. Er zit een pentium III in. Volgens de verkoper was dat geen punt
Ik heb ook al het bios geupdated. het is een Msi 6309 v1.
wie kan mij helpen??
da's toch standaard bij atx kasten dat je ze 4 seconden moet indrukken? behalve bij een stukje van het booten, dan werkt het meteen
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Hmz, heb hetzelfde probleem, bij mij ligt dat aan APM. Als ik dat aan het staan (Configuratiescherm-->Energiebeheer-->APM) start m'n computer ook opnieuw op. (onder win98+lnx nergens last van) Omdat dit vreselijk irritant is heb ik APM gewoon uitgeschakeld (moet nou wel zelfs steeds op de powerknop drukken om hem uit te zetten)
Pagina: 1