Toon posts:

Welke OC-util voor g400 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een Matrox G400 dualhead en ik krijg hem met MGA-tweak op :

Graphics Clock : 165,83
Memory clock : 165.83
WARP clock : 165.83

Sdram/Sgram Optimization op het optimaalste ( dus net zo ver doorgaan tot dat je rare kleuren krijgt )

En miscelleous control : uitgevinkt

Nu wil ik eigenijk wel verder overklokken met deze kaart ( ik heb er nu ook al een fannetje opgeschroefd ).
Maar nu is mijn vraag zijn er betere instellingen voor de OC-tool of zijn er andere ???
Ik heb trouwens de nieuwste bios en drivers geinstalleerd voor deze kaart.

PS : ik heb nu met quake 3 ongeveer 32 frames met 1024, alles op default, texturedetail 1 nalaatste, en de rest high.
Waarom zo weinig, Turbogl werkt niet dan krijg ik een wit flikkerend scherm terwijl hij wel verder door gaat met quake 3.

OOh ja dit is mijn systeem :

Matrox G400 dualhead
Athlon 700@820
Abit KA7
128 mb PC 133

Verwijderd

hoi ik heb exact hetzelfde systeem en ik gebruik powerstrip om m`n g400 op te krikken.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Hmm, ik zat met een ongetweakte G400 16 mb op een Duron 650 met 128 mb al aan de 39-40 fps in demo2. (o ja: 1024*768*16)

Hoezo werkt jouw turboGL niet?

Ik wist niet dat powerstrip ook werkte met een g400, ga ik maar es proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik powerstrip downen dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik quake3 laat aan passen door turbogl ( versie 1.00 of versie 1.30, maakt niet uit welke ) dan krijg ik een wit scherm en op de achtergrond loopt quake3 wel door maar dus geen beeld ( wit en knipperend ).
Ik dacht zelf misschien is hij niet geschikt voor athlons of zoiets ik weet het ook niet maar ik vind het jammer dat ik zo weinig fps haal !!

Verwijderd

Topicstarter
Of heb ik misschien iets in de bios verkeerd staan ??????

• Yigal76
Ik geloof dat versie 1.00 niet compatible is met drivers boven versie 5.30. TurboGL 1.30 is geloof ik niet compatible met VIA chipsets.:(
Versie 5.30 geeft echter wel een iets onrustiger beeld dan de laatste driverversie (6.01 of zo).

Verwijderd

Ik gebruik ook MGA-Tweak. Veel fijner dan Powerstrip, omdat het door gebruikers en werknemers van Matrox (User Forum) gemaakt is. Maar dat terzijde.

Stanley, waarom heb je in shemelsnaam je Core/WARP clock zo hoog en je MEM zo laag. Het overklokken van de grafische core heeft bijna geen nut bij een niet-T&L chip. Bovendien, 165MHz geheugen is lager dan de standaard 168MHz van de non-MAX!!!! Ik zou zeggen, verander die dividers mooi terug, en zzet hem op 150/200 o.i.d. Dat scheelt veel meer, vooral in resoluties boven de 800 in 32bits kleur.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Geef eens een URL naar die MGA-tweak !?

Verwijderd

Topicstarter
Òkee ik zal nu effe mijn gegevens beter tonen :

Systeem :

Athlon K7 700@820 ( 7 X 117 )
Abit KA7
128 Pc 133 mhz
Matrox G400 ( non-ultra ) Dualhead, met een fan op de koelrib geschroefd en overgeklokt met behulp van MGA-Tweak :

Sytem PLL clock : 300 mhz
Grapics clock : 150 mhz
Memory clock : 200 mhz
WARP clock : 150 mhz

En dit zijn mijn quake3 instellingen :

System :
GLdriver : default
GL extensions : on
Video-mode : 1024x768
Color depth : 16 Bits
Fullscreen : on
Geometric detail : high
Texture detail : 1 na laatste van het rijtje
Texure quality : 32 bits
Txture filter : Bilinear

Game options :

Simpel items : off
Marks on walls : off
Ejecting brass : off
Dynamic lights : off
Indentify target : on
High quality sky : on
Sync every vrame : off
Force player models : off

( TurboGL werkt niet maar daar ben ik al achter hoe dat kwam, thankx to Frits Bolkestein ! )

Tot nu toe behaalde frames : 41,5

Is dit normaal of juist abnormaal en wat kan ik er aan doen ??????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens vorige week de nieuwste bios driver geinstalleerd ( 109 ), en de nieuwste Windows/Millenium drivers geinstalleerd ( 6.04 ).
Ik dacht dat ik zo wel genoeg informatie heb gegeven ik hoop op een gunstig antwoord want ik wil graag meer frames halen als dit niet normaal is ( zie vorige post ).

Verwijderd

Topicstarter
Schit schit nu heb ik vergeten er bij te zetten dat ik een 32 mb matrox ( non-max )g400 dualhead heb !!!!!!!!
EHHE nu staan er meer post van mij in dan andere mensen !!

• Yigal76
Volgens mij is jouw waarde wel redelijk normaal.

Ik heb de zooi bij mij ff getest met die 6.04 drivers zonder TurboGL.
Het resultaat:
39,3 fps bij demo0002
39,0 fps bij demo0001

Systeem:
Duron 650@650
Asus A7V
128 mb pc100
Matrox G400 16 mb SH [edit: niet getweaked!]

Tis inderdaad niet errug veel, maar genoeg om vlekkeloos mee te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de site waar je mga-tweak kan downen en natuurlijk ook andere progjes en utils en drivers, enz.
http://www.matroxusers.com
Pagina: 1