[VB]eurocalculator met . en ,

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
He mensen ik heb voor school een eurocalculator moeten programeren in visual basic. Nu heb ik alles werkend enzo maar nu heb ik 1 probleem, als ik bij het eerste invoer veld waar een getal moet komen te staan een getal neerzet met een 2 decimale achter een punt krijg ik een andere uitkomst dan 2 decimale achter een komma.
Wat kan ik doen om de dit verschil weg te werken? Ik zal morgen als ik op school ben ff de source erbij zetten hier!Hopelijk weet iemand zo et antwoord al.

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

Bij welke van de twee opties is de uitkomst correct?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 16:34

markvt

Peppi Cola

replace functie , door . laten vervangen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
heeft vb niet iets als: vb_decimalSeperator? (is niet het juiste lijkt me, maar gewoon een gokje :) ) Dan kijk je even wat dat is, een comma of een punt. Als je dat weet, dan replace je het andere met de goede en klaar :)

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 06:21

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Dat komt omdat VB, net zoals de meeste (zo niet alle) programmeertalen) de Amerikaanse getalnotatie gebruikt, de komma is dus het scheidingsteken voor duizendtallen, en de punt geeft aan waar de decimalen beginnen.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 22 april 2002 17:49 schreef NetForce1 het volgende:
Dat komt omdat VB, net zoals de meeste (zo niet alle) programmeertalen) de Amerikaanse getalnotatie gebruikt, de komma is dus het scheidingsteken voor duizendtallen, en de punt geeft aan waar de decimalen beginnen.
Klopt, maar dat is alleen zo als je getallen in code zet. Invoer is afhankelijk van de local settings, als jij , als decimaalteken hebt, geeft Format$("1.2", "0.00") 12,00 en geeft Format$("1,2", "0.00") 1,20.
Een simpele methode is trouwens gewoon Format$(0.0, "0.0"). Dat is _altijd_ een string van 3 tekens, en de middelste is altijd het decimaalteken op de pc waarop je de code draait.

Exact expert nodig?

Pagina: 1