[WK] Radiateur ingebouwd (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Nadat m'n spullen van deze inkoopactie eindelijk binnen zijn heb ik een volle zaterdag gewerkt aan mijn kast om 'm naar wens aan te passen:

-Radiateur in bovenkant bouwen (gat zagen)
-Roosters voor de intakes weghalen
-Reservoir

Pics:

Hier de radiateur gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/rad640.jpg

Met CCFL :9~:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/ccfl_rad640.jpg

De nutteloze intakeroosters van m'n Chieftec weggehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/intakes640.jpg

Koelblok gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/kblok_bev640.jpg

Reservoir gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/res_bev640.jpg

Wat er mis ging:
-Radiateurgat toch iets te ruim, dus maak 'm te krap, uitveilen is echt zo gebeurt!!!
-Gaten voor de bouten niet in lijn, had niet afgetekend, moest groter zagen (vandaar die ringetjes).
-Nieuw dremel bevestiging tool zorgde voor die rottige schrapen op de kast, volgende keer afdekken dus!

Things to do:
-Die 2x120mm boeing sound demmen dus baybus solderen.
-De Enermax potmeters in een baybus verwerken.
-Start/Stop timer aan de DigiDoc5 koppelen zodat fan's niet steeds aan/uit gaan (spul al binnen, nog testen en bevestigen).
-Langere bouten voor koelblokbevestiging.
-Slangen monteren en systeem ontluchten.
-HDD VU Meter afmaken (mist nog 1 led) testen en monteren.
-Rode CCFL plaatsen en die blauw naar onder
-Kast laten spuiten
-Ooit een keer een raam fixen

Verwijderd

Die CCFL is :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Beetje lelijk geworden niet? :)

Waarom niet achter het rooster aan de voorkant?

• Gman
Op zondag 21 april 2002 21:30 schreef Bredend het volgende:
Beetje lelijk geworden niet? :)

Waarom niet achter het rooster aan de voorkant?
Lelijk? ik vind het hardstikke vet zo, ok afwerking kan nog beter, maar dat komt wel met de paintjob, veilen doe ik niet meer.

Achter het rooster aan de voorkant is niet vet en bovendien zitten daar mijn HD's racks = no option.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
NIJS :9~

Wat is dat voor een :9~ reservoir en hoe duur was hij en wat voor pomp heb je gebruikt :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

dat resevoir is gans geil. 1 prob in mijn geval hijs alu als ik me niet vergis en ik heb alles koper.. verderz wel netjes en ook leuk dat het licht van de ccfl door de rad. heen schijnt.. :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Gman
Op zondag 21 april 2002 21:35 schreef Rave17 het volgende:
NIJS :9~

Wat is dat voor een :9~ reservoir en hoe duur was hij en wat voor pomp heb je gebruikt :)
Dat is een Z4 Blizzard reservoir, prijzen staan op www.overclockershideout.com.
Pomp zit IN het reservoir en heeft een 12v Molex aansluiting (ideaal dus).

Verwijderd

Hehehe dat plaatje van die roosters is helemaal in elkaar gedrukt met photoshop ofzo. ziet er niet uit.

Verder kan je die fanguards beter boven op de kast zetten das veel mooier.
Zo zeg maar (das met decoupeerzaag matig uitgezaagd in de rondte (niet 100% perfect) maar ziet er wel netjes uit
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-final/TOP.JPG
(mijn kastje MET waterkoeling)

die CCFL is echt FUCKING MOOi!!! hahaha GENI-FUCKING-AAl!
waar heb je die ccfl gezet? onder de radiator in het midden ofzo? tis echt FUCKING mooi! Meesterlijk! You da man!
[sub]ik wilde nog ergens een nuttige ccfl plaatsen als werk verlichting maar ik neem em nu gelijk in een kleurtje onder de radiator. Werelds idee!

• bredend
een echthoek +rondje vind ik niet mooi. Sorry.

Maar die CCFL is wel erg cool gedaan.

• Gman
Op zondag 21 april 2002 21:41 schreef Peltier het volgende:
Hehehe dat plaatje van die roosters is helemaal in elkaar gedrukt met photoshop ofzo. ziet er niet uit.

Verder kan je die fanguards beter boven op de kast zetten das veel mooier.
Zo zeg maar (das met decoupeerzaag matig uitgezaagd in de rondte (niet 100% perfect) maar ziet er wel netjes uit
[afbeelding]
(mijn kastje MET waterkoeling)

die CCFL is echt FUCKING MOOi!!! hahaha GENI-FUCKING-AAl!
waar heb je die ccfl gezet? onder de radiator in het midden ofzo? tis echt FUCKING mooi! Meesterlijk! You da man!
[sub]ik wilde nog ergens een nuttige ccfl plaatsen als werk verlichting maar ik neem em nu gelijk in een kleurtje onder de radiator. Werelds idee!
Ik weet niet wat jij bedoelt maar mijn pix zijn echt geen Photoshop bewerking.

Thanx.
Die CCFL heb ik nu nog aan de ene kant met een tie wrap en aan de andere kant in mijn Digidoc hangen, maar met een tie wrap kan die ook in het digidoc rooster.
Ik wil nog een rode CCFL....hete lucht komt eruit dus rode ccfl...get it? :)

• bredend
nu nog ff rookmachine eronder :9~

• Gman
Op zondag 21 april 2002 21:47 schreef Bredend het volgende:
een echthoek +rondje vind ik niet mooi. Sorry.

Maar die CCFL is wel erg cool gedaan.
Ik respecteer je mening, zolang er maar "ik vind" voor staat.
Welk rondje bedoel je? die fingerguards?
Op zondag 21 april 2002 21:51 schreef Bredend het volgende:
nu nog ff rookmachine eronder :9~
HAHAHA als ik dan op een LAN zit gaat iedereen flippen :D
Vet idee :Y)

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:42
geil resevour ik zal mijn case ook is posten een custom home made water koelling alles zelf gemaakt :D

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:36
Ziet er goed uit. Je hebt nog niet proefgedraait? ben wel benieuwt of dat blokje beetje goed is.

• bredend
ff verbeteren:

Ik vind een ronde vorm niet passen bij een veelhoek.
Dus die fingerguards in dat achthoek.

Ik vind fans aan de bovenkant zo-ie-zo niet mooi :)
Ik ga dus voor een bong :)

Verwijderd

die radiator ziet er verder heel mooi uit maar maak die gaten rond. is beter voor je airflow en het ziet er stukken mooier uit. als je het maar een beetje netjes doet. gewoon afmeten met een mislukt brandje of oude cd-rom.

deze foto is erg vaag en zeker ingedrukt. al dan niet per ongeluk. zou ook geen reden zijn om dat grafisch te editen want je bereikt er geen fuck mee. ik beschuldig je niet, maar die foto komt gewoon niet overeen met je kast. :)

• Gman
Op zondag 21 april 2002 21:58 schreef Peltier het volgende:
die radiator ziet er verder heel mooi uit maar maak die gaten rond. is beter voor je airflow en het ziet er stukken mooier uit. als je het maar een beetje netjes doet. gewoon afmeten met een mislukt brandje of oude cd-rom.
Dan worden mijn gaten NOG groter!!!!!! kan je 2 vingers kwijt aan beide kanten, dan wordt het lelijk.
Ik vind het mooi zo.
deze foto is erg vaag en zeker ingedrukt. al dan niet per ongeluk. zou ook geen reden zijn om dat grafisch te editen want je bereikt er geen fuck mee. ik beschuldig je niet, maar die foto komt gewoon niet overeen met je kast. :)
[afbeelding]
Erg vaag omdat ie in een donkere schuur is genomen en van 1280x1024 resized naar 640x480...jah dan kan je rare dingen krijgen, ik heb er echt NIKS mee gedaan, alleen resized.

Verwijderd

Die CFFL komt echt mooi tot zijn recht op deze manier, maar wat voor radiator heb je er nou ingebouwd?

Verwijderd

Ziet er goed uit.. alleen jammer van die paar foutjes die je bent tegen gekomen tijdens de bouw!

• Gman
Op zondag 21 april 2002 22:13 schreef First_Degree het volgende:
Die CFFL komt echt mooi tot zijn recht op deze manier, maar wat voor radiator heb je er nou ingebouwd?
Ook die van OChideout, alles komt daar vandaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/radiator.jpg
Op zondag 21 april 2002 22:20 schreef Silverburst het volgende:
Ziet er goed uit.. alleen jammer van die paar foutjes die je bent tegen gekomen tijdens de bouw!
Hij moet nog een keer gespoten worden, dan zie je het niet meer.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 22:06 schreef Gman het volgende:

[..]

Dan worden mijn gaten NOG groter!!!!!! kan je 2 vingers kwijt aan beide kanten, dan wordt het lelijk.
Ik vind het mooi zo.
[..]

Erg vaag omdat ie in een donkere schuur is genomen en van 1280x1024 resized naar 640x480...jah dan kan je rare dingen krijgen, ik heb er echt NIKS mee gedaan, alleen resized.
Dat klopt. je ziet in mijn post dat dat plaatje Veel langer is. ik denk dat je de plaatjes groote hebt ingesteld in de ene post ofzo en dat ie daardoor de helft zo groot is. 480x640 ingetikt ofzo ipv 640x480 :)
[ik ben te fucking moe om dat na te kijken sorry]

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 11:25
Ha Gmanovich, ziet er VET uit!
/me gaat dat aanstaande zaterdag op de lanparty zekerz eff bekijken :)

Rookmachine is aanwezig op de party dus als je wilt testen... ;) (Wel aan het einde van de avond dan)

• Gman
Op zondag 21 april 2002 22:31 schreef Atteman het volgende:
Ha Gmanovich, ziet er VET uit!
/me gaat dat aanstaande zaterdag op de lanparty zekerz eff bekijken :)

Rookmachine is aanwezig op de party dus als je wilt testen... ;) (Wel aan het einde van de avond dan)
HAHA okee dan :P moeten we zeker ff doen :)
Digicam zeker bij de hand :)
Waarom aan het einde pas? pa komt me halen dus kan niet te laat.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:44

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Gman, na al die verhalen heb je helemaal niks teveel opgeschept :P Ziet er heeel mooi uit.

Je gaat kont schoppen op de lanparty!

• GIAS
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

Relaxt, ziet er stoer uit, maar ik zoe zweren dat dat ding een klere lawaai maakt! :9

jep

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ziet er mooi uit man

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 11:25
Op zondag 21 april 2002 22:38 schreef Gman het volgende:

[..]

HAHA okee dan :P moeten we zeker ff doen :)
Digicam zeker bij de hand :)
Waarom aan het einde pas? pa komt me halen dus kan niet te laat.
Vorige keer hebben we ook bij mijn kast flink wat rook erin geblazen maar niet iedereen kon dat waarderen >:) Het hele podium stond vol met rook en je zag helemaal niets meer :P
We hebben nu de afspraak dat de rookmachine blijft hangen tot het eind van de party. Maaaarrrr er zijn meer zalen in eht gebouw en 's avond is er toch niemand dus anders pakken we gewoon een andere zaal 8-)
Op de site staat nog een stukje video waar je mijn kast in de rook kunt zien :)

Heb je je case al af zaterdag?

• Gman
Mijn case is dus, op het monteren van de waterkoel zooi na, af jah.

Alleen heb ik nu echt problemen met de hard/software
heb 'm terugmoeten clocken (ok koeler zit niet zo lekker) en W2K heeft een rotte installatie, die MOET zaterdag echt weer strak draaien.
Bovendien zijn 1 of meerdere HD's aan het aftakelen denk ik, krijg CRC Error's enzo.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ziet er goed uit sjors, alleen jammer dat die gaten bovenin je case niet gewoon rond zijn!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Gman
Op maandag 22 april 2002 10:02 schreef -=MOL=- het volgende:
Ziet er goed uit sjors, alleen jammer dat die gaten bovenin je case niet gewoon rond zijn!
Thanx
Rond vind ik niet mooi, vind ik zo afgezaagd ;) dat zie ik al zo vaak.
En 120mm gat...hoe moet ik dat boren? met een decoupeer zaag zie ik dat niet zitten, dremel kan volgens mij niet eens en ik ga geen 120mm gatboor kopen.

En kom eens op icq man (8>

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 22 april 2002 10:04 schreef Gman het volgende:

[..]

Thanx
Rond vind ik niet mooi, vind ik zo afgezaagd ;) dat zie ik al zo vaak.
En 120mm gat...hoe moet ik dat boren? met een decoupeer zaag zie ik dat niet zitten, dremel kan volgens mij niet eens en ik ga geen 120mm gatboor kopen.

En kom eens op icq man (8>
Ik ben altijd onzichtbaar op icq, dus blaat maar los als je wat hebt, zie je vanzelf of ik antwoord geef ;)

Verder over die gaten, als jij het zo mooier vind, dan zeker zo houden. Ieder voor zich!!!

Draait het nu allemaal al goed, en zoja wat zijn je temps?

offtopic:
Hoe was de lan? Ik neem aan dat dat afgelopen weekend was?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ziet er goed uit gman! Wat zijn die clips op je waterblok btw? Die heb ik (heb ook z4 blok gekocht) er niet bij namelijk...

Ik zie dat jij een bigtower chieftec hebt, ik moet het in een miditower zien te proppen (ai) :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

tja water koeling vindt het nog steeds beetje overkill hoor nergens voot nodig allemaal

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik vindt de gaten boven je radiateur niet echt mooi, daar had je wat meer tijd/werk in moeten stoppen voor een mooie afwerking. Hoekige gaten met ronde fingerguards is niet echt mooi IMO.

Wel errug cool is die CCFL onder je rad. cool effect! :)

@MrBee_RC

Verwijderd

Zeer mooi, maar nog lang niet af maja dat zeg je zelf ook dus

• Gman
Op maandag 22 april 2002 11:55 schreef WooK het volgende:
Ziet er goed uit gman! Wat zijn die clips op je waterblok btw? Die heb ik (heb ook z4 blok gekocht) er niet bij namelijk...

Ik zie dat jij een bigtower chieftec hebt, ik moet het in een miditower zien te proppen (ai) :)
Dat is die universal socket hold down.
Die kan ik standaard helaas niet gebruiken, maar heeft dezelfde zijplaten als de holddown voor het Z4 waterblock.
Alleen een langere bout heb ik nog nodig.

Ik had Xpress die Full Tower genomen met oog op Waterkoeling!! dat wil ik namelijk al heel lang.

Ik moet zeggen dat IMO dit echt de ultieme kasten zijn voor dit soort praktijken.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 22 april 2002 11:58 schreef subgrafix3d het volgende:
tja water koeling vindt het nog steeds beetje overkill hoor nergens voot nodig allemaal
Als je er zo over denkt hoef je volgens de algemene regels van GoT niet te reageren op een topic. En als je zo over waterkoeling denkt, wat doe je dan in OCE in godsnaam?

Met waterkoeling kun je hele leuke temperaturen halen. Sommige luchtkoelers haal je ook hele lage temps mee, maar dat gaat meestal samen met een hoop geluid. Met waterkoeling verhelp je dat ook weer.

Verdere voordeel van waterkoeling is dat als je echt bruut wil overklokken je er ook nog een peltier onder kan gooien. Dan haal je temps tot onder het vriespunt. Niet iedereen wil dit, maar het zijn wel dingen die vaak in OCE voorbij komen.

Pfeeeeew, dat moest er ff uit! :)

• Gman
Op maandag 22 april 2002 12:01 schreef Meelobee het volgende:
Ik vindt de gaten boven je radiateur niet echt mooi, daar had je wat meer tijd/werk in moeten stoppen voor een mooie afwerking. Hoekige gaten met ronde fingerguards is niet echt mooi IMO.

Wel errug cool is die CCFL onder je rad. cool effect! :)
Hoezo niet mooi?
Ik kan 'm niet beter afwerken dan dit want dan wordt het gat te groot.
Ok als ik er een lat had naastgelegd ofzo was het misschien mooier geweest as in minder uitschieters.
linksboven kan ik nog wel groter veilen maar dat doe ik liever niet.
Zodra er een kleur op zit zie je die foutjes niet meer

kijk de bedoeling was dat ik gewone schroeven erin deed die amper boven de kast uitsteken, vandaar die fingerguards op deze manier, maar de gaten waren te groot geworden, dus dit is de enige oplossing snap je?

Bovendien vind ik de foto's niet zo super, je moet het in het echt zien, die randen zijn helemaal niet zo rauw als op de foto's.
Kan wel een closeup posten.

Maar als je dit zegt heb je zeker nooit met een dremel gewerkt?
Het is knap lastig om geen fouten te maken hoor.
Kijk dat ronde slijpsteentje is niet ideaal, daarmee ga je nog wel eens te ver, bovendien moet je schuin dremelen anders krijg je die schrapen (die je onderin ziet :().
De randen zijn niet meer ruw, dat lijkt misschien zo.
Ze zijn ook allemaal bijna recht, heb de schuine nog recht geveilt.
Meer kan ik er niet meer aan doen.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 22 april 2002 12:16 schreef Gman het volgende:
Hoezo niet mooi?

Hoekige gaten ==> Ronde Fan

Zodra er een kleur op zit zie je die foutjes niet meer

Das waar :)

kijk de bedoeling was dat ik gewone schroeven erin deed die amper boven de kast uitsteken, vandaar die fingerguards op deze manier, maar de gaten waren te groot geworden, dus dit is de enige oplossing snap je?

Meten = weten ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.joltmeister.com/meelobee/casemod/casemod01.jpg

Need I say more?

@MrBee_RC

• Gman
Op maandag 22 april 2002 13:17 schreef Meelobee het volgende:

[..]

Hoezo niet mooi?

Hoekige gaten ==> Ronde Fan
Smaak....

Meten = weten ;)
Idd, ik had geen lossen 120mm fan om ff precies de gaten aan te geven, kwas te ongeduldig :-/

[afbeelding]

Need I say more?
Ok 8-)
Maar ik zie zo niet goed hoe mooi jouw bovengat is afgewerkt.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

:) Het is idd niet errug makkelijk en je schiet idd makkelijk uit, een mooie (goedkope) oplossing is een Voedingskabel in de lengte doorsnijden en erop klemmen:

Afbeeldingslocatie: http://www.joltmeister.com/meelobee/casemod/Case003.jpg

@MrBee_RC

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 22 april 2002 13:37 schreef Gman het volgende:
Maar ik zie zo niet goed hoe mooi jouw bovengat is afgewerkt.
Bij mij heb je dat toch wel gezien? Ik heb iig een CD op mijn case gelegd en daar ff een potlood lijntje omheen gezet. Daarna uitgedremeld en de randen met fijn schuurpapier best lang geschuurd. (samen met joor en zalm :) ).

Het resultaat is goed! Alleen ik heb lekker geen pics voor je!

• Gman
Op maandag 22 april 2002 13:41 schreef Meelobee het volgende:
:) Het is idd niet errug makkelijk en je schiet idd makkelijk uit, een mooie (goedkope) oplossing is een Voedingskabel in de lengte doorsnijden en erop klemmen:

[afbeelding]
Kijk dat is nog eens een tip! Thanx!
Wordt het gat ook iets ronder (idd toch wel wat mooier).
Op maandag 22 april 2002 13:43 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Bij mij heb je dat toch wel gezien? Ik heb iig een CD op mijn case gelegd en daar ff een potlood lijntje omheen gezet. Daarna uitgedremeld en de randen met fijn schuurpapier best lang geschuurd. (samen met joor en zalm :) ).

Het resultaat is goed! Alleen ik heb lekker geen pics voor je!
Gast...je hebt foto's en je hebt webspace 1+2=3
Desnoods knal ik ze online.

BDW die socketbevestiging is maar k*t :(
Zit nu op 42 graden idle (eerst was dat +-35), en dan heb ik mazzel dat ik zo'n koperen P3 shim heb anders zit het koelblok schuin en issie soms zelfs 110 graden (wh00pz).
Tis wel zonder fan's aan trouwens (wat ook niet zo super scheeld).

Op een P4 is dit blok echter wel ideaal.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 21:35 schreef ReseTTim het volgende:
dat resevoir is gans geil. 1 prob in mijn geval hijs alu als ik me niet vergis en ik heb alles koper.. verderz wel netjes en ook leuk dat het licht van de ccfl door de rad. heen schijnt.. :)
Is geanodiseerd Aluminium dus je hebt geen last van Galvanische corrosie , het Z4 blok is ook koper met bovenkant anodized Alu en ze gaan dat echt niet zo verkopen als ze weten dat daar een drabkwekerij van komt ...

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 21:25 schreef Gman het volgende:
Nadat m'n spullen van deze inkoopactie eindelijk binnen zijn heb ik een volle zaterdag gewerkt aan mijn kast om 'm naar wens aan te passen:

-Radiateur in bovenkant bouwen (gat zagen)
-Roosters voor de intakes weghalen
-Reservoir

Pics:

Hier de radiateur gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/rad640.jpg

Met CCFL :9~:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/ccfl_rad640.jpg

De nutteloze intakeroosters van m'n Chieftec weggehaald:

Koelblok gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/kblok_bev640.jpg

Reservoir gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/lc/res_bev640.jpg

Wat er mis ging:
-Radiateurgat toch iets te ruim, dus maak 'm te krap, uitveilen is echt zo gebeurt!!!
-Gaten voor de bouten niet in lijn, had niet afgetekend, moest groter zagen (vandaar die ringetjes).
-Nieuw dremel bevestiging tool zorgde voor die rottige schrapen op de kast, volgende keer afdekken dus!

Things to do:
-Die 2x120mm boeing sound demmen dus baybus solderen.
-De Enermax potmeters in een baybus verwerken.
-Start/Stop timer aan de DigiDoc5 koppelen zodat fan's niet steeds aan/uit gaan (spul al binnen, nog testen en bevestigen).
-Langere bouten voor koelblokbevestiging.
-Slangen monteren en systeem ontluchten.
-HDD VU Meter afmaken (mist nog 1 led) testen en monteren.
-Rode CCFL plaatsen en die blauw naar onder
-Kast laten spuiten
-Ooit een keer een raam fixen
Sinds wanneer mount je de Z4 kit nier meer de de 4 gaten rond de socket ?
Ik heb nog het 125GPH 220V reservoir , vind ik iets meer ideaal omdat dat niets van je voeding trekt . Flow is toch zat dus daar kijk ik niet op (is nog steeds 600l/u waar jij 2000l/u hebt)

• Gman
Op dinsdag 23 april 2002 23:32 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Sinds wanneer mount je de Z4 kit nier meer de de 4 gaten rond de socket ?
Ik heb nog het 125GPH 220V reservoir , vind ik iets meer ideaal omdat dat niets van je voeding trekt . Flow is toch zat dus daar kijk ik niet op (is nog steeds 600l/u waar jij 2000l/u hebt)
:'( die 4 gaten heb ik niet :(

En m'n Enermax 431 Watt ligt van die pomp niet wakker.
Wel heb ik al m'n HD's en die pomp op 1 kabel, nog wel problemen gehad maar of het daaraan lag durf ik echt nog niet te zeggen.
Volgende week zie ik kans om het wattage te meten.

BDW...mijn pc is nu ultiem zwaar, dat wordt lache zaterdag (LAN).

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 24 april 2002 14:30 schreef Gman het volgende:

[..]

:'( die 4 gaten heb ik niet :(

En m'n Enermax 431 Watt ligt van die pomp niet wakker.
Wel heb ik al m'n HD's en die pomp op 1 kabel, nog wel problemen gehad maar of het daaraan lag durf ik echt nog niet te zeggen.
Volgende week zie ik kans om het wattage te meten.

BDW...mijn pc is nu ultiem zwaar, dat wordt lache zaterdag (LAN).
4 gaten zijn idd alleen bij AMD mobo's en tegenwoordig ook niet meer bij allemaal.

Welke lan ga je heen trouwens? Kom je nog naar campzone? Zoja welke dagen? Ik ga met moorlag, carel en edwin als het goed is van woensdag tot en met zondag.

Verder ga ik ook naar netgamez in september als het goed is...

Ok, genoeg off topic geluld...

• Wolfje666
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Hoe kun je nou het beste die CCFL plaatsen onder je radiator?
In het midden of aan de zijkant
Ik heb een Koolance-PC2-kast gemod (pics moet ik nog maken),en ik wil onder de 3 fannetjes een CCFL plaatsen.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 24 april 2002 15:32 schreef Wolfje666 het volgende:
Hoe kun je nou het beste die CCFL plaatsen onder je radiator?
In het midden of aan de zijkant
Ik heb een Koolance-PC2-kast gemod (pics moet ik nog maken),en ik wil onder de 3 fannetjes een CCFL plaatsen.
Je zou natuurlijk je CCFL er ff met een tai rip (weet dat je het zo niet schrijft) onder kunnen hangen. Eerst in het midden en dan aan de zijkant. Wat bij jou het mooiste effect geeft moet je doen.

Nofi verder, maar hoe moet sjors (Gman) nou weten hoe bij jou die CCFL het beste geplaatst kan worden. jij hebt zowieso een andere radiateur... |:(

• Gman
Op woensdag 24 april 2002 14:58 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Welke lan ga je heen trouwens? Kom je nog naar campzone? Zoja welke dagen? Ik ga met moorlag, carel en edwin als het goed is van woensdag tot en met zondag.

TeamXL lan
Ik wil nog naar Ambience en Campzone.
Campzone pas NA het eerste weekend op z'n vroegst.
Op woensdag 24 april 2002 15:39 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk je CCFL er ff met een tai rip (weet dat je het zo niet schrijft) onder kunnen hangen. Eerst in het midden en dan aan de zijkant. Wat bij jou het mooiste effect geeft moet je doen.

Nofi verder, maar hoe moet sjors (Gman) nou weten hoe bij jou die CCFL het beste geplaatst kan worden. jij hebt zowieso een andere radiateur... |:(
Zo'n ding heet een TieWrap...minder shieffner voor mol!
Je CCFL moet je met een tiewrap vastmaken, of iemand heeft een beter idee.

Verwijderd

Heb je hier een foto van de binnenkant van:
voor de zijkant(zonder zijplaat uiteraard) ik wil wel eens zien hoe je radiator, blaas en waai fans hebt bevestigd?

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:06 schreef henkie_fraser het volgende:
voor de zijkant(zonder zijplaat uiteraard) ik wil wel eens zien hoe je radiator, blaas en waai fans hebt bevestigd?
[offtopic-mode]Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/35604/tietje.jpg
Wel een eehh bizar iets ! raar mannetje ben jij wel...[/offtopic]

• Wolfje666
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik hoopte eigenlijke dat iemand de kast zelf kende.
Maar ik ga het zeker proberen, krijg iig jij (mol) de credits. LOL

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Gman
Op woensdag 24 april 2002 16:13 schreef Wolfje666 het volgende:
Wat bedoel jij nou ???
Die zwarte kast hierboven is een Aopen HQ-08 en die van mij is een Chieftec Scorpio TA-10w

Maar ga nou niet offtopic mensen.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 24 april 2002 16:13 schreef Wolfje666 het volgende:
Ik ken alleen de normale koolance kast. Verder hoef ik geen credits :P

Maar, zoiets hoef je hier niet te vragen in het vervolg. Mijn antwoord was nog subtiel als je hem vergelijkt met hoe sommigen hier reageren. Zoiets moet je dus gewoon zelf uitproberen. Is het mooi, dan moet je snel foto's posten. Dat zijn hier de regels :)

Ok sjors, ik zal nu ontopic blijven.

:9~ wat is je kast toch mooi geworden :9~ ;)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 14:58 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

4 gaten zijn idd alleen bij AMD mobo's en tegenwoordig ook niet meer bij allemaal.

Heee Mol en Sjorsner :) nice case :)

en, Mol.... ik ga maar 1 weekend naar campzone hoor...

• Gman
:)

Verwijderd

>:) lekker hoor :9~

• ViNyL
  • Niet online
Stoer ding

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 24 april 2002 16:06 schreef henkie_fraser het volgende:
Welke radiator? Ik heb (nog) geen waterkoeling...

@MrBee_RC

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 15:50 schreef Gman het volgende:

minder shieffner voor mol!
Lol ! :9

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 24 april 2002 16:39 schreef WildCat het volgende:

[..]

Heee Mol en Sjorsner :) nice case :)

en, Mol.... ik ga maar 1 weekend naar campzone hoor...
Oh, jammer :( dus je gaat niet met ons mee........? Waar ga je zitten dan?
Op donderdag 25 april 2002 00:38 schreef Pedro_nr1 het volgende:

[..]

Lol ! :9
Holy shit...... Kom ik in 1 topic opeens ederwin en pieter tegen. Het moet niet gekker worden :)

En we gaan weer offtopic :( |:( :(

Verwijderd

Die gaten vind ik echt lelijk. Beter zou zijn om ze rond te maken de volgende keer. Dan kun je ook mooi de randen bedekken met een rubbertje (of een stuk draad strippen). De radiator bovenin vind ik wel goed (lees:mooi)gekozen. Zo ga ik het ook doen. Beetje koolance achtig..
De CCFL erachter is idd stoer!

Verwijderd

Ik vind die gaten bovenin wel mooi, is weer eens wat anders dan steeds allen rond... en het past mooi bij de rest van de kast..., daar zijn de gaten ook (ongeveer) 8 hoekig :).

Ik moet toch ook eens mijn antec kastje gaan mishandelen met de dremel >:)

--offtopic--
Mol, stuur mij effe een meel naar me werk, ik heb jou mail adres niet, en als je die van mij niet weet, vraag maar aan joor, kunnen we effe overlegge over die campzone
--offtopic--

• Gman
Ik ga nog een kabel rond de rand wegwerken, ik heb nog een witte liggen toevallig :P

BDW de radiator is losgekomen van de fan's :(
Moet weer iets nieuws verzinnen.
Kan ik ook nog een keer andere fan's monteren als het moet.

• SerealKiller
  • Laatst online: 23-02 13:12

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

die ccfl vindt ik echt sweet :), dat is een goed id voor mijn kast die ik volgende week ga modden

War is the only proper school of the surgeon.

• Gman
Op vrijdag 26 april 2002 14:48 schreef SerealKiller het volgende:
die ccfl vindt ik echt sweet :), dat is een goed id voor mijn kast die ik volgende week ga modden
Moet je wel ff royalties betalen heh! d'r zit een © op :Y)

Verwijderd

Dit is mooi gedaan. Ben zelf ook al heeeeel lang bezig om een waterkoeling te maken alleen schiet het niet erg op :(
Pagina: 1