Stroompiek op hubpoort?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een ASUS a7v via133 chipset in mijn computer. Er zat zo uitbreiding voor usb-poorten bij, die heb ik nu aangesloten maar nu krijg ik opeens een vage foutmelding:

"Stroompiek op de hubpoort, Een usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de energielimiet van de hubpoort is overschreden"

Kend iemand dit probleem?

Pura Vida

Verwijderd

ja >:) heheh en nog geen 10 min daarna is mun USB poortje weggefikt :'( is nie cool

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb je ook apparaten aan je USB-poorten hangen?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 00:04 schreef Moartn het volgende:
Heb je ook apparaten aan je USB-poorten hangen?
Mun doorgefikte webcam waar ik nu zel fsnoer an gesoldeert heb :) heheh webcam met 9 meter usb snoer:)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 22 april 2002 00:06 schreef Plank het volgende:

[..]

Mun doorgefikte webcam waar ik nu zel fsnoer an gesoldeert heb :) heheh webcam met 9 meter usb snoer:)
Het zou kunnen dat die cam ergens kortsluiting gemaakt heeft, waardoor de boel teveel stroom trok, en het mobo de stroomvoorziening van je USB-poorten uit heeft gezet...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Maverick2001
  • Laatst online: 17:58

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
maar hij geeft bij mij deze melding ook als ik niet eens een apparaat heb aangesloten op die extra USB poorten

Pura Vida

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Hmzz, kijk eens in je pc of daar alles goed is :? Ik hoop voor je dat dit aansluit door middel van je usb bracketje :? (die in zo'n pci slot).

Misschien zou je het na kunnen meten of alle spanningen nog wel kloppen :?

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 18:22
Jaja, ik ben op de hoogte dat dit een oud topic is, maar aangezien ik précies dezelfde foutmelding krijg, vond ik het niet nodig om een nieuwe topic te starten.

Ik krijg, zoals gezegt, dezelfde foutmelding. Echter, dit is een computer uit ongeveer 1998 en deze heeft nog totaal geen usb poorten.

Het gaat hier trouwens om een Celeron 300 met 192 mb, Windows XP SP2 NL. Mobo weet ik even niet, kan het wel opzoeken als dat helpt.

Er wordt dus wat veroorzaakt wat er niet is (volgens Windows dan). Ik heb trouwens ook nog af en toe een een Checksum Error (hij reset bios dan) bij het opstarten. Zou dit er mee te maken hebben? Ik zat er aan te denken om de batterij van het mobo binnenkort te vervangen.

Ik hoop dat er wat over bekend is, of dat er iemand met juiste suggesties komt. Iig harstikke bedankt alvast. :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

wel ja, een twee jaar oud topic omhoog trappen :7

/dev/null

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:48

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vervang je batterij inderdaad eens. Sommige moederborden (die fysiek geen usb poorten hebben), hebben wel hiervoor in de BIOS een optie. Kijk eens of je in je BIOS een instelling kan vinden m.b.t. "USB Function" o.i.d. en zet deze eens op Disabled :)

Hier stond een dode link.

• De_Koele_Man
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 22 april 2002 @ 00:06:
[...]

Niet dat het echt nog een nuttige toevoeging heeft, Maar 5 meter is toch echt wel het maximum wat een USB kabel kan zijn...

Meh!

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 18:22
strandbal schreef op 29 oktober 2004 @ 18:05:
Vervang je batterij inderdaad eens. Sommige moederborden (die fysiek geen usb poorten hebben), hebben wel hiervoor in de BIOS een optie. Kijk eens of je in je BIOS een instelling kan vinden m.b.t. "USB Function" o.i.d. en zet deze eens op Disabled :)
Waar kan ik deze batterijen eigenlijk krijgen? Moet ik daarvoor naar een speciaal zaak toe?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laurenzzz schreef op 31 oktober 2004 @ 12:57:
[...]

Waar kan ik deze batterijen eigenlijk krijgen? Moet ik daarvoor naar een speciaal zaak toe?
Dit moet gewoon bij de lokale PC boer wel te halen zijn.

🌞🍃

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Laurenzzz schreef op 31 oktober 2004 @ 12:57:
[...]

Meestal zijn het kleine cel batterijtjes endeze zullen ze bij de meeste elektronica zaken wel hebben mag ik hopen. Let wel goed op het type want er bestaan enorm veel verschillende modellen en grote's van die batterij'tjes dus het beste kan je hem meenemen naar de winkel en het type vooraf opschrijven.

No signature found

Pagina: 1