- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
als het met 1 pomp MOET !
( dus geen 2de pomp wilt aanschaffen is er mischien een mogelijkheid om eerst naar je CPU en dan een aardig lange slang ( 1 meter ) en dan naar je GPU .
die lange slang ( opgerold voor et meeste effect ) over een koelblok laten lopen of langs een fan zodat die vloeistof onderweg naar je GPU kan afkoelen .
( dus geen 2de pomp wilt aanschaffen is er mischien een mogelijkheid om eerst naar je CPU en dan een aardig lange slang ( 1 meter ) en dan naar je GPU .
die lange slang ( opgerold voor et meeste effect ) over een koelblok laten lopen of langs een fan zodat die vloeistof onderweg naar je GPU kan afkoelen .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Ik zou eerst het water naar je cpu blok laten gaan. Je hebt voor je CPU betere koeling nodig waarschijnlijk. Of je nou je GPU core 5 MHz hoger hebt merk je niet echt het verschil.
Bovendien word het water als het langs je CPU blok gaat echt niet ineens een heel stuk warmer hoor, waarschijnlijk
Verwijderd
cpu altijd als laatste voor je radiator houden die wordt het warms dus die warmt het water het meest op
In feite maakt het zo goed als niks uit. Het water warmt namenlijk maar zeer minimaal op na 1 rondstroming. Vaak wordt toch eerst de cpu en dan naar de gpu gedaan. Voor de waterflow hoef je het iig niet te doen want het water stroomt overal snel zat.
zet je CPU coolblok paralel aan je GPU cooler. Dan krijgen ze allebij het koudste water en is de weerstand voor je pomp ook nog eens lager.
1/4" vind ik wel een beetje klein. Wellicht een optie om een splitter te maken voor je CPU en GPU. De GPU krijgt minder water, maar die heeft zoveel ook niet nodig. Je CPU heeft dan nog goede doorstroming, en het warme water komt niet (direct) bij de GPU. Bouw wel een goede radiator in, anders krijg je het water niet koud. (minder dan 10 graden boven omgevingstemp)
Verwijderd
Ik heb een verdeelstukje gemaakt van mijn 10mm slang (12mm koperen pijp) naar 4x 6mm slang (1/4" koperen pijp). Zie hier voor een plaatje van die splitter.
Tot nu toe werkt dit prima. Misschien moet je ook zoiets maken, maar dan van 3/8" naar 2-3x 1/4" ? En dan de slangen die je niet gebruikt gewoon doorknopen. (doe ik nu ook)
Tot nu toe werkt dit prima. Misschien moet je ook zoiets maken, maar dan van 3/8" naar 2-3x 1/4" ? En dan de slangen die je niet gebruikt gewoon doorknopen. (doe ik nu ook)
Hmm is idd een idee
Een splittertje
Heb al een oplossing voor die 3/8 naar 1/4 maat dus moet gewoon een t-stuk hebben voor 3/8, maar waar haal ik die in godsnaam??? Is een rotmaat blijkbaar, maar goed ga wel eens verder zoeken
1 vraagje nog, met zon splitter krijg je toch maar de halve hoeveelheid water langs de gpu/cpu ??Of zie ik dat zo verkeerd?? p.s hangt een 600 l/u pomp aan, bedankt voor de informatie tot zover
Een splittertje
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Pagina: 1