Toon posts:

Renamen van PC naam na Ghosten

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand weet of het mogelijk is om voor of na het imagen van een PC (bijvoorbeeld met Ghost) de PC naam al te veranderen. Hiermee bedoel ik dat je het zelf in de hand hebt. Dus niet automatisch renderen, maar dat je zelf een naam kunt kiezen.

Ik denk dat het eenvoudig batchfile wordt, maar wat zet ik er in?

Iemand een suggestie? >:)

Jeroen

Verwijderd

Ghostwalk kan dit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, maar dan genereert hij alleen computernamen en ik wil het zelf in de hand houden!

Jeroen

Verwijderd

Met Ghostwalk kan ik anders gewoon een computernaam intikken hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat zou mooi zijn!

Ik heb in de handleiding gelezen dat het namelijk niet zo was. Maar ik geloof je!

Groet,

Jeroen

Verwijderd

Na ghosten het tooltje SYSPREP draaien.
Vervolgens opnieuw booten en je krijgt het allerlaatste stukje setup, zodat je compunaam enzo kan invoeren.

Sysprep kun je vinden op de Win2K cdrom of WinXP cdrom en ander wel ergens op internet. Het tooltje is van M$ zelf en is voor dit soort dingen speciaal gemaakt. :)

Verwijderd

Ghstwalk /? voor alle help.
Dan zie je dat je met bv Ghstwalk /CN=peeceetje heel simpel de naam kunt veranderen.
Silverstar heeft dus helemaal gelijk.

succes

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik weet niet in wat voor omgeving je dit wilt gaan toepassen.
Maar Als de pc's waarbij je de naam wilt veranderen op 'n netwerk zitten kun je in het login script een regel opnemen die bijvoorbeeld aan de hand van het mac-adres de computernaam veranderd d.m.v. een regbestandje.

Zodra er één keer is ingelogt op de pc moet het goed zijn.

En als ze niet op het netwerk zitten kun je natuurlijk nogsteeds 'n reg file maken en die executen, zodat de pc naam wordt gewijzigd.

Verwijderd

waar kan ik ghostwalk downloaden?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wow, dit is wel een behoorlijk grote kick. Zelf al op Google gezocht? Is zat over te vinden.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je zat over vinden, ik sluit het topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.