15 keer opstarten om op te starten?

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Hallo daar :),

ik begin maar met dat ik nie psies weet waar deze post hoort, maar ik denk dat hier de beste plek is.
het gaat nie om mijn pc maar om die van mn neefie. omdatie steeds problemen dr mee heb heeftie m maar effe bij mij neer gezet zodat ik dr is goed naar kan kijken. nou dat heb ik dus gedaan.

windows xp moest dr opnieuw op, vorige installaties waren allemaal nie best dus het werd tijd. hij wilde trouwen sook meteen meerdere partities in plaats van 1 grote. nou dus ik met fdisk aan de gang geweest (ging allemala goed).

nou windows xp installeren daarna dus. nou wel wat foutjes gehad maar opgelost nadat ik op mijn comp en met google de oplossing had gevonden. ok, dus winxp stond dr effe later op. ik daarna wat drivers geinstalleerd en de nieuwste detonators en ook nero.

nou alles ging opzich goed, maar savonds, gister dus, ging ik m weer is aanzetten. nou windows werd gestart, maar net voordat de muiswijzer kwam werd het beeld weer zwart, en toen zag ik het bios komen, een piep en ja hoor een nieuwe start. deze keer ging het wel goed.
vanmorgen: zelfde, maar dan nog een extra keer opstarten.
net: na 14 keer opstarten.... eindelijk! hij deed t

beetje veel, 14 keer. is trouwens nie alleen bij mij gebeurd, gebeurde bij mn neefie ook altijd, tenminste meestal. soms na een nieuwe installatie van xp deedtie het wel goed maar dan maar 1 weekie..

nou zat ik is te denken, het zou mn nix verbazen als er een 250 watt voeding inzit, en dat lijtk me toch net aan de krappe kant voor zijn systeem:

- een msi micro atx mobo, precieze model weet ik nie, 6148 ofzo
- 128 mb 133 mhz merk goedkopie geheugen
- p3 866mhz
- dvd speler (asus geloof ik, week nei zeker)
- philips cd writer 8x8x32
- maxtor 20gb schijf
- isdn modem
- sb live
- tnt2 van een vaag merk
en een muis, toetsenboord, boxen en een beeldscherm

iemand een suggestie wat het zou kunenn zijn? beetje vervelend om eerst een kwartier te wachten voordat je wat ken doen..
volgens mij ligt het dus nie aan winxp of de software die dr op staat want hij is al zovaak leeg gehaalt en soms doetie het wel een tijdje..

bij voorbaat dankie wel :)

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 20:44 schreef brute51 het volgende:
Hallo daar :),
Hoi :+

Probeer dit eens uit te zetten, de kans bestaat dat je nu een BSOD krijgt te zien echter kan je aan de hand van dat BSOD wel afleiden waar het fout gaat.

Het systeem is redelijk zwaar, een voedings probleem zou kunnen, maar probeer eerst de optie hierboven maar even. :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=7]

DIT IS MIJN WEBSITE

• brute51
Op zondag 21 april 2002 20:48 schreef Garfield het volgende:

[..]

Hoi :+

Probeer dit eens uit te zetten, de kans bestaat dat je nu een BSOD krijgt te zien echter kan je aan de hand van dat BSOD wel afleiden waar het fout gaat.

Het systeem is redelijk zwaar, een voedings probleem zou kunnen, maar probeer eerst de optie hierboven maar even. :)
alvast dank voor de tip/suggestie/aanbeveling, zoiets. zal het proberen zo gauw ik op die computer in windows kom...

hee ik heb nou opeens weer een andere foutmelding:
windows could not start becauseof the following file is missing or corrupt:
c:\windows\system32\config\system

you can attempt to repair this file by starting windows setup using the original setup cdrom.
select r at the first screen to start repair.

nou ik zal nog is opnieuw opstarten om te zien oftie het dan nog doet en zo ja dan zal ik t is proberen te repareren...

• brute51
halve minuut later, windows doet nou een scandiskie.. nix aan het handje dus met die map die dr nie zou zijn...

ik blijf proberen

• brute51
idd, een blauw scherm gekregen nadat ik dat heb gedaan.

om precies te zijn staat er:

stop: c000021a {fatal system error}
The windows logon process system process terminated unexpected with a status of 0xc0000005 (0x00000000 0x00000000).
the system has been shut down.

dus.. wat nou? ik zal wel proberen in safe mode weer dat vinkie aan te krijgen zodat ik na een kwartier tenminste nog wat kan doen.

• brute51
hee, ik deed effe reset en zat verder nie op te letten dus de comp ging nie naar safe mode maar gewoon normale mode. nou krijg ik een ander blauw scherm:

stop: c0000221 unknown hard error.
\systemroot\system32\ntdll.dll

verder nix... nog een keer reset doen, misschien dat dr weer wat anders staat....

huh, nou startie dus gewoon op, nix aan het handje opeens.... nou zeg..

nog een keer opnieuw opstarten dan..

nou weer een blauw scherm:

stop: c0000218 {registry file failure}
the registry cannot load the hive (file):
\systemroot\system32\config\software
or its log or alternate.
it is corrupt, absent or not writable.

beginning dump of physical memmory
Physical memmory dump complete
Contact your system administrator or techincal support group for further assistance.

lekker.. krijg het idee dat zn gehuegen nie helemaal lekker meer is.. nou ik stop maar voor vanavond, morgen weer school.

[edit]
nog effe 1 ding, bij het afsluiten, dus als windows het eindelijk doet maar dat ik ga afsluiten dan gaatie nie vanzelf uit, maar dan moet je dus het knoppie in houden. dan staat er ook van je kan nou je computer uit zetten. ging bij win me wel altijd goed, maar dat was ook het enige dat er goed ging aan me...

misschien dat dat er wat mee te maken heb? ben trouwens al een oplossing dr voor aan het zoeken, onderaan die faq zag ik iets staan van hulp bij aflsuit problemen, dus ik kijk daar effe.

Verwijderd

wordt je proc niet te warm?? win2k en winxp hebben stabiele processor nodig geloof ik

Verwijderd

Begint een beetje op een gammele schijf te lijken als je het mij vraagt.

Verwijderd

Werk de koeler op je processor wel goed?
Heb je je HD al gescand op bad sectors?
En test je geheugen eens... (of zet er ff ander geheugen in)
iets anders zou ik zo niet weten...of je moederbord moet brak zijn.

Ohja...14x opnieuw opstarten, maar tot hoever komt ie telkens?? tot de bios of blijft ie telkens in windows hangen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Hmm.. Is je voeding niet brak?

Als je de kans hebt om eens een andere voeding te proberen, zou ik dat zeker doen..

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 23:00 schreef brute51 het volgende:

[..]

alvast dank voor de tip/suggestie/aanbeveling, zoiets. zal het proberen zo gauw ik op die computer in windows kom...

hee ik heb nou opeens weer een andere foutmelding:
windows could not start becauseof the following file is missing or corrupt:
c:\windows\system32\config\system

you can attempt to repair this file by starting windows setup using the original setup cdrom.
select r at the first screen to start repair.

nou ik zal nog is opnieuw opstarten om te zien oftie het dan nog doet en zo ja dan zal ik t is proberen te repareren...
Ik heb exact hetzelfde 2 dagen geleden voor iemand anders gepost :-)

Jouw 20gig is zo een heel dunne 5400 rpm zeker ? Dit, plus het feit dat je de 'correcte' foutmelding krijgt, wijst op het 'shutdown' probleem. Erkent door MS en ik heb het bevestigt gekregen door Maxtor. Ik zal de mail van Maxtor hieronder ff pasten. Het komt er op neer dat je ACPI moet uitschakelen en je 2000 of XP fresh moet installen.

Mmmm, dat pasten zal niet lukken want ik heb de mail niet meer. Anyway, het komt er op neer dat die 20 gig niet correct werkt met jouw moederbord in ACPI stand waardoor er data verloren gaat bij een shutdown. Je HD buffers worden verkeerd (of zelfs niet) geflusht. Heb het probleem zelf ook gehad bij een systeem van een klant, en ook een hele week achter gezocht... tot ik het probleem naar Maxtor mailde, en dat antwoord kreeg. En inderdaad, ACPI uit, fresh install, en nooit meer een probleem gehad...

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Je hebt gewoon naar Maxtor gemaild?

Geweldige service van die gasten!
Mijn collega heeft hetzelfde probleem alleen met een 40gig.
Zo maar eens een mailtje sturen.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• U-96
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

ze hebben bij microsoft ook een update voor dat HD probleem...

• brute51
hoe zet ik dat acpi precies uit? heb effe snel rond gekeken maar kon zo snel nix vinden.

bedankt nog voor alle reacties :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
lijkt me allemaal een geheugenprobleem te zijn. http://www.goldmemory.cz :) trial diskje downloaden en draaien maar.. weet je't zeker.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• brute51
Op dinsdag 23 april 2002 09:58 schreef axis het volgende:
lijkt me allemaal een geheugenprobleem te zijn. http://www.goldmemory.cz :) trial diskje downloaden en draaien maar.. weet je't zeker.
heb je tip geprobeerd. na 1 uur, 49 minuten en 16 seconden ben ik dr maar mee opgehouwe. hij was nog steeds aan het testen, volgens het txt bestandje dat erbij zit duurt het op een p500 46 minuten, toch gek dat t dan op een p866 ietsjes langer duurt.

nou 11 tests heb ik in het raport gelezen dat de test gehaalt is (test passed) dus het geheugen zal wel goed zijn.

ik wil eigenlijk wel dat acpi proberen uit te zetten als ik weet hoe het moet.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
GoldMemory blijft inderdaad loopen... maar goed, nu weet je dat het niet aan het geheugen ligt!! Misschien die APCI-dinges ofzo.. who can tell..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• brute51
ja maar hoe moet t uit? :) dat wil ik toch wel is weten

in het bios zag ik wel iets staan dr over maar ik kon het nie uitzetten, alleen op p1/pos en p3/... (<- nog wat).

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 13:00 schreef brute51 het volgende:
ja maar hoe moet t uit? :) dat wil ik toch wel is weten

in het bios zag ik wel iets staan dr over maar ik kon het nie uitzetten, alleen op p1/pos en p3/... (<- nog wat).

Oké daar gaat ie dan

1) In de Device Manager bij computer klikken, waar ie aan geeft dat het een ACPI compliant computer is. Klik hier op met rechtermuisknop en kies bij drivers Update Driver. Laat alle compatible apparaten zien! Hier kan je kiezen uit ACPI Compliant computer en Standard PC. Hier kies je dus Standard PC --> pc opnieuw starten nu. Bij het opstarten zal hij al je devices opnieuw vinden en de drivers hiervoor installeren en zonodig erom vragen. Nu ga je weer naar Devices --> Computer en nu staan er 2 standard PC's. Één daarvan is niet meer in gebruik (dubbelklik hierop om te zien of de drivers actief zijn), wis de niet actieve! Hierna moet je weer opstarten en dan zou het allemaal weer moeten werken zonder ACPI en fouten.

2) Gewoon herinstalleren. Tijdens de setup als er wordt gezegd "Press F6 to add SCSI drivers" o.i.d. druk je op F6, je kan dan kiezen wat voor je PC je hebt. Je kiest dan voor standaard PC, en dan ga je door met de installatie.

3) Het schijnt ook zo te zijn dat ACPI standaard niet meer uit te zetten voor sommige moederborden, omdat fabrikanten willen voldoen aan de microsoft standaard.
Met modbin kan je echter je BIOS wijzigen zodat de optie ACPI uit te schakelen is (bestand gewoon ff zoeken in de search van GoT of met Google natuurlijk.
voor instructies:

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/bios.htm#How can I disable ACPI?

Opties genoeg dus!

BTW, search gebruiken doet soms echt wonderen hoor :7

Verwijderd

wil je het probleem oplossen zet er dan een nieuwe bios op een bios update dan doet ie het wel weer het licht aan het bios!!!

• brute51
op de een of andere manier is het me gelukt om m goed te laten opstarten elke keer. beetje vaag verhaal maar ik werd wakker op een dag, ik zette m is aan en hij deed t :) nog geen problemen mee gehad sinds toen. geen problemen met het opstarten dan, wel met afsluiten.

sinds dat windows xp dr op staat heeftie nog geen een keer zelf afgesloten. ik bedoel datie ook zichzelf uitzet. krijg wel netjes zon scherm van hij kan nu uit maar dat is het dan ook.

ik ben hier natuurlijk nie voor het eerst dus ik heb wel beteje gezocht maar tot nu toe wat ik gevonden heb op het web heeft nog nie geholpen. misschien moet ik idd maar is een bios update doen maar deze comp is dus nie van mij dus ik moet dat eerst effe overleggen. zijn dr nog andere mogelijkheden die ik is zou kunnen proberen?

effe voor de duidelijkheid, hier op dit forum staat ergens een lijst met wat je kan doen alstie nie goed afsluiten. tot nu toe heeft dr nog nix geholpen.

dank bij voorbaat

• brute51
nou het probleem van het opstarten is waarschijnlijk de isdn modem die dr in zit. toen die comp bij mij stond had ik m dr tijdelijk uitgehaalt en vervangen met een netwerk kaart om belangrijke drivers enzo die ik gedownload had van inet te kunnen kopieren naar de comp van mn neef. hij heeft m pas mee genomen en de modem zit er natuurlijk weer in. dus hij ging drivers installeren voor die modem en sinds dien istie weer nie normaal op te starten.

nou gataie dr maar win98 opzetten, dat werkte wel redelijk altijd.
het afsluit probleem blijft helaas wel bestaan...

Pagina: 1