[CS], radeon 8500 ping = k*t

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik heb daarnet XP opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds heb ik het probleem dat mijn ping kl*t* is met CS.
Als ik me "oude" GF2 mx-400 kaart er weer in pleur is me ping weer wel goed..
Moet dus wel aan de nieuwe (radeon 8500 LE)kaart liggen.. maar dat zou toch niet de ping moeten beinvloeden...
Iemand? wheeeelp!!!

superB

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
(IRQ) conflict tussen je Radeon en je modem/NIC :?

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 20:46 schreef Pollewob het volgende:
(IRQ) conflict tussen je Radeon en je modem/NIC :?
Ik heb adsl-basic
Enne hoe kan je dat zien en hoe kan ik dat aanpassen?

superB

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb isdn en op sommige Quake3 servers heb ik last dat m'n ping heel hoog wordt als ik com_maxfps op 0 zet. De videokaart vraagt dan teveel van de CPU zodat je isdn-kaart/nic even niks kan doen -> dit resulteert dus in een hogere ping, die dan vooral ook nog heel variabel is ook. Als ik het maximale aantal fps limiteer op 100 bijvoorbeeld valt het nog enigszins mee, maar zodra er een paar poppetjes in beeld komen gaat de ping alsnog omhoog (van 50 naar 100-150 of zo).
Misschien moet je ook eens proberen het maximale aantal fps omlaag te halen, of zet vsync AAN. Misschien dat een driverupdate van je nic wat helpt? Waarschijnlijk zit je nic wel samen met aan ander apparaat op dezelfde IRQ, maar met ACPI moet dit in principe geen problemen opleveren...

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 21:48 schreef VinnieM het volgende:
Ik heb isdn en op sommige Quake3 servers heb ik last dat m'n ping heel hoog wordt als ik com_maxfps op 0 zet. De videokaart vraagt dan teveel van de CPU zodat je isdn-kaart/nic even niks kan doen -> dit resulteert dus in een hogere ping, die dan vooral ook nog heel variabel is ook. Als ik het maximale aantal fps limiteer op 100 bijvoorbeeld valt het nog enigszins mee, maar zodra er een paar poppetjes in beeld komen gaat de ping alsnog omhoog (van 50 naar 100-150 of zo).
Misschien moet je ook eens proberen het maximale aantal fps omlaag te halen, of zet vsync AAN. Misschien dat een driverupdate van je nic wat helpt? Waarschijnlijk zit je nic wel samen met aan ander apparaat op dezelfde IRQ, maar met ACPI moet dit in principe geen problemen opleveren...
Dit klinkt wel super logisch, ik heb me fps al beperkt ook me moden fps in cs heb ik op 60 gezet. Ik zal ff me NIC updaten hopelijk werkt het iets.

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
iemand nog?

edit:
ik kan me NIC niet updaten, als ik een update haal zegt ie dat ik al de nieuwste versie heb

superB

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
rate naar beneden gooien?

Verwijderd

Misschien je NIC in een ander PCI slot zetten?
Dan krijgt ie meestal ook een ander IRQ.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 10:55 schreef MartijnO het volgende:
Misschien je NIC in een ander PCI slot zetten?
Dan krijgt ie meestal ook een ander IRQ.
Mja dat is misschien wel een idee. Ik zal ff kijken als ik thuis ben of dit werkt.

superB

• Jake
  • Niet online
Zit er een PCI kaart in slot 1? Naast AGP dus.

Zo ja, die kaart eruit.
Zo nee, IRQ conflict is het niet. (Niet met VGA in ieder geval). Kijk maar in je Mobo-boekje wat de indeling van de Interupt requests is (dus INT A, INT B, INT C en INT D), dan zie je dat AGP en PCI-1 delen (dat later in windows soms blijkt dat alles op IRQ9 zit is niet van belang).

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Hmm, kan je een kut ping ietsjes beter defineren? :) bv ping 500 oid. Ik heb zelf ook een Radeon 8500 LE en merk dat mijn ping iets kutter is als die van me broertje en van me andere computer, broertje heeft GF2MX en me andere comp GF2pro maar dat verschil is nihil. Oh en je weet wel dat je eerst die fixes over je HL en CS moet gooien? (zijn te downloaden op www.strikerz.net)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Die fixes heb ik inderdaad ja. Maar me ping is nogal fluctuerend. Zo van 37 - 600 - 150 - 80 - 800 - 300 - 25 - 420 enzovoorts. En als ik de GF erin zet is het weer perfect. Dus hij is niet ietsje slechter het is gewoon onspeelbaar eigenlijk.

Ik heb 2 PCI kaarten, allebei netwerk kaarten. 1 voor me ADSL verbinding dus en 1 die naar de andere pc gaat. Verder heb ik er nog een fire wire kaart inzitten (wat misschien ook voor problemen kan zorgen, eruit slopen misschien ?) En een modem (misschien er ook uit slopen ?) Ik geloof dat het allemaal PCI is. Naja me radeon is dus AGP en geluid is onboard 3d sound card. Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik nog ff niets testen. Maar als bijvoorbeeld die fire wire kaart of die modem kaart het probleem kunnen zijn haal ik ze er zo uit (gebruik ze toch niet).

Maar dan vind ik het wel erg vreemd dat wanneer ik de GF kaart erin doe me ping weer goed is. Maar ik sta voor alles open dus elk advies is welkom.

superB

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Op maandag 22 april 2002 11:38 schreef Jake het volgende:

Zo ja, die kaart eruit.
Zo nee, IRQ conflict is het niet. (Niet met VGA in ieder geval). Kijk maar in je Mobo-boekje wat de indeling van de Interupt requests is (dus INT A, INT B, INT C en INT D), dan zie je dat AGP en PCI-1 delen (dat later in windows soms blijkt dat alles op IRQ9 zit is niet van belang).
dit is ook heel belangerijk! het is niet echt verstandig om een PCI kaart onder je AGP slot te doen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 12:19 schreef schnumi het volgende:

[..]

dit is ook heel belangerijk! het is niet echt verstandig om een PCI kaart onder je AGP slot te doen.
oké als ik thuis ben dan ruk ik die er wel ff uit.

superB

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
heb ik ook last van gehad en ik heb een geforce 3 ti500 wat het bij mij was en misschien ook bij jou is dat je je grafische details en je fsaa en al die dingetjes om je beeld kwaliteit te verbeteren aan hebt staan wat met je oude vga kaart dus niet kon

dus wat heb ik toen gedaan de grafische details e.d. in het spel en in de dx en opengl config veranderd dus omlaag gezet

en voila een ping van 43
op een server waar ik normaal steeds connection interupted had

toen maar ff gaan spelen met mijn instellingen om te kijken hoe hoog ik mijn beeldkwaliteit kon opschoeven zonder dat ik een ping van 150 kreeg

en dit werkt bij mij perfect

btw as wel quake 3

http://raptr.com/Doppert/about

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
oke ik heb de kaarten op een ander PCI slot gezet, ik heb ook het bovenstaande geprobeerd en nee geen verbetering.

Ff voor de verduidelijking het is alleen in CS dus, als ik pagina's ping enzo is alles perfect. Maar als ik beweeg gaat me ping omhoog, alsof me fps te veel wil ofzo.

superB

• Jake
  • Niet online
En in andere (FPS)spelen?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Heb je ook al op www.planethalflife.com gekeken?
daar moet je ff zoeken op ATI PATCH CS of iets dergelijks of CS ATI 8500 FIX.

Heb dat namelijk voor mijn 8500 ook moeten doen, had daarna geen problemen meer.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
Op maandag 22 april 2002 15:27 schreef Doppert het volgende:
...
en voila een ping van 43
op een server waar ik normaal steeds connection interupted had
...
Dat connection interrupted had ik dus ook steeds op sommige servers (quake.vuurwerk.nl bijvoorbeeld) als com_maxfps op 0 (ongelimiteerd) stond.
Misschien komt het ook wel door het feit dat ik een passieve isdn-kaart heb, dus hij is teveel van de cpu afhankelijk (vergelijkbaar met een softmodem :( ).
Wel vreemd dat het niet op alle servers is, maar vuurwerk is natuurlijk wel erg druk...

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 19:12 schreef Jake het volgende:
En in andere (FPS)spelen?
Dan is me ping supers, die patch heb ik ook al. Ik ga maar een windows98 partitie aan maken denk ik. Hopelijk werkt het :)

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:24 schreef bl!kje het volgende:

[..]

Dan is me ping supers, die patch heb ik ook al. Ik ga maar een windows98 partitie aan maken denk ik. Hopelijk werkt het :)
mmzz dit ging ook niet helemaal goed :) maar me ping zuigt n0g steeds. In CS dan

superB

• KneoK
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op maandag 22 april 2002 11:38 schreef Jake het volgende:

Zo ja, die kaart eruit.
Wat ook wel ten goede komt voor IRQ conflicten en zeker ook de stabiliteit van je systeem is om Plug & Play OS uit te zetten in je bios. Hierdoor regelt je moederbord de verdeling van de IRQ's in je systeem ipv. Windoos dit te laten regelen...

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
"schopje" met 1.4 is het probleem niet verholpen helaas ;( Iemand nog iets?

superB

Pagina: 1