Hey!
Ik ga binnenkort een bruiloft opnemen, en grijp deze mogelijkheid meteen aan om me een beetje te gaan verdiepen in videobewerking.
Nu is de situatie als volgt:
3 DV camera's, die alles opnemen, onafhankelijk
1 laptop, die een directe audioinput krijgt.
Na afloop wil ik dit geheel gaan monteren tot 1 mooie totaalopname.
De beelden van de camera's worden willekeurig dus gebruikt, als geluidsbasis gebruik ik de laptop.
Geluid van de camera's (microfoons) gebruik ik alleen indien nodig.
Geluid bewerken is niet zo'n probleem, CoolEdit Pro 2 kan multitracken.
De videobeelden zijn iets lastiger.
Ik ben gewend om met Pinnacle Studio 7 te werken. Lekker n00b proof, maar voor dit doel dus ff niet geschikt.
Ik zoek dus een pakket waarbij ik meerdere videofiles (DV) kan samenvoegen tot 1 geheel.
Niet op scene-nivo, want beeld vanaf bv camera 2 moet wel synchroon lopen met het geluid, ook als ik "omschakel" op een andere camera.
Adobe Premiere kan dit denk ik vast wel, alleen is dat geloof ik weer een beetje ERRUG veel van 't goeie.
Daarnaast.. kan adobe ook rechtstreeks DV files lezen/schrijven?
Of moet ik hiervoor losse codecs installeren?
Ik wil het volledig DV houden. Input worden dus een zooi DV files. Output word ook 1 DV file, die terug gaat naar DV tape (met een cam die DVin aankan).
Verder wil ik het eindresultaat wegschrijven op VCD en/of DVD. (heb beschikking over een pioneer dvd brander)
Suggesties / ervaringen, met name mbt software?
Ik ga binnenkort een bruiloft opnemen, en grijp deze mogelijkheid meteen aan om me een beetje te gaan verdiepen in videobewerking.
Nu is de situatie als volgt:
3 DV camera's, die alles opnemen, onafhankelijk
1 laptop, die een directe audioinput krijgt.
Na afloop wil ik dit geheel gaan monteren tot 1 mooie totaalopname.
De beelden van de camera's worden willekeurig dus gebruikt, als geluidsbasis gebruik ik de laptop.
Geluid van de camera's (microfoons) gebruik ik alleen indien nodig.
Geluid bewerken is niet zo'n probleem, CoolEdit Pro 2 kan multitracken.
De videobeelden zijn iets lastiger.
Ik ben gewend om met Pinnacle Studio 7 te werken. Lekker n00b proof, maar voor dit doel dus ff niet geschikt.
Ik zoek dus een pakket waarbij ik meerdere videofiles (DV) kan samenvoegen tot 1 geheel.
Niet op scene-nivo, want beeld vanaf bv camera 2 moet wel synchroon lopen met het geluid, ook als ik "omschakel" op een andere camera.
Adobe Premiere kan dit denk ik vast wel, alleen is dat geloof ik weer een beetje ERRUG veel van 't goeie.
Daarnaast.. kan adobe ook rechtstreeks DV files lezen/schrijven?
Of moet ik hiervoor losse codecs installeren?
Ik wil het volledig DV houden. Input worden dus een zooi DV files. Output word ook 1 DV file, die terug gaat naar DV tape (met een cam die DVin aankan).
Verder wil ik het eindresultaat wegschrijven op VCD en/of DVD. (heb beschikking over een pioneer dvd brander)
Suggesties / ervaringen, met name mbt software?