Toon posts:

Webmin site aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een www.webadmin.com op mijn linux server draaien.
nou wil ik deze graag helemaal vertalen naar het NL.

Hoe kan ik dit doen en waar staat dan die site.
in /usr/...lib/webmin??
allemaal cgi files maar waar zijn de htm doc dan?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
staat ie niet in de root dir van je webserver ??

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Ik weet niet maar webmin zelf is toch al vertaald. Dit staat tenminste op de site van webmin.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Er zijn geen HTML-documenten, dat is nu net het hele idee achter CGI :). Zodra je met een browser naar die webmin-pagina gaat wordt er aan de hand van allerlei variabelen een HTML-pagina gebrouwen door de CGI-scripts die vervolgens naar de browser wordt toegestuurd. Ik weet niet of Webmin al naar andere talen vertaald is, maar als dat niet het geval is dan ga je er nog een harde dobber aan hebben om dat in het Nederlands te krijgen. Je moet dan al die CGI-scripts gaan aanpassen en overal naar print-statements en dergelijke gaan zoeken. Het is niet héél erg moeilijk maar er gaat wel een heleboel tijd in zitten...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 20:44 schreef odysseus het volgende:
Er zijn geen HTML-documenten, dat is nu net het hele idee achter CGI :). Zodra je met een browser naar die webmin-pagina gaat wordt er aan de hand van allerlei variabelen een HTML-pagina gebrouwen door de CGI-scripts die vervolgens naar de browser wordt toegestuurd. Ik weet niet of Webmin al naar andere talen vertaald is, maar als dat niet het geval is dan ga je er nog een harde dobber aan hebben om dat in het Nederlands te krijgen. Je moet dan al die CGI-scripts gaan aanpassen en overal naar print-statements en dergelijke gaan zoeken. Het is niet héél erg moeilijk maar er gaat wel een heleboel tijd in zitten...
Ik heb hem gevonden en het is CGI jah.

lijkt me wel leuk maar bedankt

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:28
1. Webmin is al vertaald.
2. Webmin heeft aparte language files.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 20:46 schreef MikeN het volgende:
1. Webmin is al vertaald.
2. Webmin heeft aparte language files.
Jup, maar er is nog maar weinig van naar het Nederlands vertaald. Zie hier. Kan je 't beter gewoon in 't Engels blijven gebruiken, zo'n mengelmoes van Engels / Nederlands is ook niks :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 21:36 schreef Koen Roumen het volgende:

[..]

Jup, maar er is nog maar weinig van naar het Nederlands vertaald. Zie hier. Kan je 't beter gewoon in 't Engels blijven gebruiken, zo'n mengelmoes van Engels / Nederlands is ook niks :)
ik zie het jah maar er is maar een klein deel vertaalt als ik alles nou in NL maak.

het gaat mij er namelijk om dat ik de webadmin van smoothwall samen met webadmin maak in een design :D
Dus twee server configgen met een design 8-).
ik heb mensen die me wel willen helpen.
ik wil dus zoiets maken als http://www.connectux.nl.
Alleen dan voor twee pc's zodat je een router en smaba en alles in een page heb zitten.
Pagina: 1